תפריט עמוד

טיולי רכבות מיוחדים

בזמנים שבהם כולם ממהרים ממקום למקום, אין כמו מסע רכבות ארוך ונינוח לאורך מסלול היסטורי, עם לינה בתאים מפוארים, ארוחות משובחות על הרכבת ועצירות לסיורים לאורך הדרך. הצעות לכמה טיולי רכבות מיוחדים, שיקחו אתכם למקומות רחוקים, מלאי עניין וצבע

יש משהו חלומי במסע רכבות, כזה שעובר לאורך מדינות וחוצה יבשות. הנופים המתחלפים דרך החלון, השקשוק המרגיע של הרכבת על הפסים, הפאר וההדר שכמו מחזירים את הנוסע לימים רחוקים, בהם הנסיעה היתה חלק מהחוויה, לא רק אמצעי להגיע ממקום למקום. משמח להיווכח שמקומם של טיולי רכבות גדולים לא עבר מן העולם וכי גם היום אפשר לצאת למסע ארוך של שבוע, שבועיים ואף יותר ברכבת. אבל אל תטעו, לא מדובר בנסיעה בקו רגיל, שבו נוסעים עולים ויורדים בכל תחנה. זוהי רכבת פרטית, מעין מלון שנוסע על המסילה – הנוסעים ישנים ברכבת, אוכלים ארוחות משובחת ברכבת, שומעים הרצאות, רואים סרטים ובמקומות שבהם הרכבת עוצרת – יורדים ממנה ומטיילים. את הטיול מלווים מדריכים מנוסים ואפילו רופא יש על הרכבת על כל צרה שלא תבוא. זוהי דרך נפלאה להגיע למקומות מרוחקים, נידחים ושכוחי אל, אבל מעניינים מאין כמוהם.

הנה שלושה טיולי רכבות מיוחדים, כולם ברכבות פרטיות ובמסלולים היסטוריים מרתקים:

מסע לאורך דרך המשי הסינית

דרכי המשי (היו כמה נתיבים מקבילים), הן דרכי מסחר עתיקות שחיברו בין מזרח למערב. הן יצאו מסין, חצו את אסיה והגיעו עד אירופה. אחד הראשונים שעבר לאורך דרך המשי, בכיוון ההפוך, מוונציה לסין, היה מרקו פולו, שב-1266 השלים את המסע המדהים. גם כיום, כשמטוסים קיצרו את הדרך בין אירופה לסין, נסיעה ברכבת לאורך החלק הסיני של דרך המשי מרתקת, מרגשת ומלאה בתגליות לא פחות משהיתה בעבר הרחוק. במהלך הטיול לנים ברכבת ובמלונות, שלוש ארוחות ביום כלולות במחיר הטיול.

רכבת בדרך המשי הסינית. מסע בן אלפי קילומטרים דרך כמה מאתריה המלהיבים ביותר של סין

המסע מתחיל בבייג'ינג ועובר לאורך אלפי קילומטרים דרך כמה מאתריה המלהיבים ביותר של סין, רבים מהם אתרי מורשת עולמית. בבייג'ינג ובסביבתה יש לא מעט אתרים מרתקים, בהם ארמון הקיץ, העיר האסורה, כיכר טיינאמן וכמובן – החומה הגדולה וקברי שושלת מינג. בהמשך הדרך עוצרים בעיר פינגיאו (Pingyao), שהעיר העתיקה שלה נחשבת לאחת הערים העתיקות השמורות בעולם והיא אף הוכרזה כאתר מורשת עולמית.

החומה הסינית הגדולה, אחד מאתרי מורשת רבים שפוגשים בטיול לאורך דרך המשי בסין

החומה הסינית הגדולה, אחד מאתרי מורשת רבים שפוגשים בטיול לאורך דרך המשי בסין

עוד בטיול: ביקור במנזר שאולין, שהנזירים בו מתאמנים ללא הרף באמנות הלחימה קונג פו, במערות האנשים הארוכים בלואויאנג, באתר חיילי הטרה קוטה בשיאן ודרך נופי המדבר המהפנטים של אזור דונחואנג (Dunhuang). בדונחואנג מחכות לנוסעים חוויות ייחודיות, פיקניק של בוקר על הדיונות המזמרות (תוצאה של הרוחות המנשבות במקום) וכמובן ביקור במערות דונחואנג המפורסמות – מערכת של מאות מערות-מקדשים עם ציורים מדהימים. התחנה האחרונה היא בנווה המדבר טורפן (Turpan), המקום השני הכי נמוך בעולם, אחרי ים המלח שלנו. שם, בין רכס ההרים השמימיים, הרי טיאן שאן (Tian Shan) ומדבריות גובי וטקלה מקאן, מתארחים בבית של משפחה מקומית ואם יתמזל מזלכם תוכלו לחזות בתופעה יוצאת דופן שמסבירה את פשר שמם של "ההרים הבוערים".

אתר חיילי הטרה קוטה בשיאן, עוד עצירה מרתקת במהלך הטיול בדרך המשי הסינית

אתר חיילי הטרה קוטה בשיאן, עוד עצירה מרתקת במהלך הטיול בדרך המשי הסינית

רכבת המהראג'ה אקספרס

אם תמיד חלמתם להיות מלכים, ולו לזמן קצר, הטיול הזה הוא הדבר הקרוב ביותר להגשמת החלום. רכבת המהראג'ה אקספרס, המציעה חמישה מסלולי טיול שונים בהודו, נחשבת לרכבת המפוארת בעולם, עם תאים מרווחים במיוחד בעיצוב מהודר, ארוחות משובחות ושירות יוצא מן הכלל. הטיול בה מספק הזדמנות לגלות יעדים אגדיים ברחבי התת יבשת ולהכיר את המורשת התרבותית העשירה של הודו.

המהראג'ה אקספרס, הרכבת הכי מפוארת בעולם

המהראג'ה אקספרס, הרכבת הכי מפוארת בעולם

שלושה מתוך חמשת המסלולים הם בני 7 לילות ו-8 ימים והם כוללים מסע בנופים מדהימים. בין האתרים שהרכבת עוברת בהם – ג'ייפור, ראנטאמבור, פטיפור סיקרי, אגרה, גווליאור, קג'ורהו, ווראנאסי ולוקנואו. שני המסלולים האחרים, בני 3 לילות ו-4 ימים, מציעים טיול ב"משולש הזהב" ההודי: דלהי, אגרה, שמורת רנטמבור, ג'ייפור וחזרה לדלהי. במחיר הטיול כלולות שלוש ארוחות ביום, יינות, בירות ומשקאות אלכוהוליים, שירות של משרת ראשי, אח מוסמך, סיורים מודרכים מחוץ לרכבת ועוד, והכל – ברמה ואיכות המתאימים למהראג'ה.

הטאג' מאהל באגרה, אחת העצירות במסלולי המהראג'ה אקספרס

הטאג' מאהל באגרה, אחת העצירות במסלולי המהראג'ה אקספרס

הרכבת הטרנס סיבירית: ממוסקבה לבייג'ינג

מסע לאורך מסלול הרכבת הטרנס-סיבירית הוא אחת הנסיעות הגדולות האחרונות שנותרו בעולמנו. המסע המדהים מתחיל במוסקבה, עובר דרך סיביר ואגם באיקל, חוצה את מונגוליה ואת סין ומסתיים בבייג'ינג. 16 ימים דרך נופים מופלאים, עם עצירות במקומות חלומיים והדרכה של מומחים. מסע שבהחלט נופל בקטגוריית "פעם בחיים". הרכבת עצמה מעוצבת בעיצוב נוסטלגי בסגנון הבולשוי.

תא ברכבת הטרנס סיבירית. עיצוב נוסטלגי בסגנון הבולשוי

תא ברכבת הטרנס סיבירית. עיצוב נוסטלגי בסגנון הבולשוי

אחרי שמבקרים באתרים המרכזיים של מוסקבה, כמו הכיכר האדומה והקרמלין, יוצאים לדרך. בין התחנות במסע הזה: הקרמלין של קאזאן, בירת טטרסטן, על גדת הוולגה; יקתרינבורג, הבירה ההיסטורית של הרי אורל, שבה נרצחו ב-1918 הצאר הרוסי ניקולאי השני ובני משפחתו; נובוסיבירסק, בלב סיביר; אירקוצק, בירת סיביר המזרחית בתקופת הצארים, עם בתים ציוריים מעץ ומוזיאון פתוח המשחזר את החיים בסיביר ההיסטורית; אגם באיקל, אגם המים המתוקים בעל הנפח הגדול בעולם – הזדמנות נהדרת לטבול במימיו ולשוט עליהם בסירה.

אגם באיקל בדרום סיביר, אחת מפניני הנו שעל מסלול הרכבת הטרנס סיבירית

אגם באיקל בדרום סיביר, אחת מפניני הנו שעל מסלול הרכבת הטרנס סיבירית

בהמשך הדרך מגיעים למונגוליה, שם חוצה הרכבת את המרחבים הפראיים, המנוקדים בעדרי סוסים ובאוהלי נוודים, יורטות. בלילה מתחברים ללב הפועם של מונגוליה ולנים ביורטה, תחת שמיים עם אינספור כוכבים. מאולן בטור, בירת מונגוליה, ממשיכים מזרחה עד לגבול הסיני. משם עוברים לרכבת סינית, שכן המסילה בסין אינה מתאימה לרכבת הטרנס סיבירית. מסע בן 16 שעות, הכולל חציית מדבר גובי, מביא אל בייג'ינג, בירת סין, שם אפשר לטייל באתרים המפורסמים, בהם מקדש גן העדן, כיכר טייאננמן והחומה הסינית הגדולה.

הרכבת הטרנס סיבירית

אפשר לצאת לטיול קצר יותר, בן 13 ימים ברכבת הטרנס סיבירית בין מוסקבה לאולן בטור, בירת מונגוליה, או בכיוון ההפוך – ממונגוליה למוסקבה, במסע מעט קצר יותר שאורך 11 ימים.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.