תפריט עמוד

טיולי משפחות בפסח

פסח, עם החופשה הארוכה ומזג האוויר האביבי, הוא זמן נהדר לצאת בו לטיול משפחתי בחו"ל. ולאן כדאי לנסוע? לפניכם המלצות לכמה יעדים מוצלחים במיוחד, שבכל אחד מהם תוכלו ליהנות מטיול משפחתי נהדר

חופשת פסח היא זמן נהדר לטיול משפחתי. הילדים נמצאים בחופשה ארוכה מהלימודים, מזג האוויר האביבי אידאלי לטיול ואתרי התיירות עדיין לא עמוסים כמו בקיץ. האפשרויות רבות ומגוונות, אפשר לטייל ביעדים אירופאים המשלבים פריחות אביב, ערים מלאות עניין ואטרקציות לכל המשפחה, או אם אתם מעדיפים להתרחק מאירופה – החוף המזרחי של ארצות הברית זאת אחת האפשרויות המומלצות, ובכיוון ההפוך: תאילנד, עם הג'ונגלים, האקשן והחופים המושלמים. ליקטנו עבורכם כמה טיולים משפחתיים מומלצים לפסח, כל שצריך לעשות הוא לבחור מה הכי מתאים למשפחה שלכם:

היער השחור למשפחות

היער השחור, בדרום-מערב גרמניה, הוא אחד מיעדי הטיול הפופולריים למשפחות, ויש לזה כמה סיבות טובות. הנופים באזור הם בדיוק מה שאנחנו, שהישראלים, אוהבים: יערות, הרים ואגמים. בנוסף לטבע הירוק והמקסים, היער השחור גדוש בהרבה אטרקציות משפחתיות, וגם המיקום שלו, סמוך מאוד לגבול עם צרפת, מאפשר לגוון את הטיול ולהוסיף לו חוויות בניחוח צרפתי.

היער השחור מציע מגוון אטרקציות לכל המשפחה, כמו פארקי חבלים

היער השחור מציע מגוון אטרקציות לכל המשפחה, כמו פארקי חבלים | צילומים: שאטרסטוק

האטרקציה המשפחתית הגדולה והמפורסמת ביותר ביער השחור היא פארק השעשועים אירופה פארק, השני בגודלו באירופה, עם מתקנים נהדרים, חלקם מסעירים ומקפיצי אדרנלין, אידיאלי לצעירים ומתבגרים, אחרים מתאימים לילדים צעירים  ולמי שפחות מתלהב מרכבת הרים שעושה המוני לופים. הפארק מחולק לאזורים שנקראים על שם מדינות אירופיות שונות וכל אחד מעוצב בהתאם, עם מתקנים, אטרקציות, מסעדות ומופעים שמתקשרים לאותה מדינה. מלבד בילוי של יום שלם באירופה פארק, היער השחור מציע עוד המון אטרקציות נהדרות לילדים: מגלשות הרים אלפיניות, פארקי מים, פארקי חבלים והרפתקאות ועוד.

מפלי טריברג, הגבוהים בגרמניה. מאתרי הטבע היפים של היער השחור

מפלי טריברג, הגבוהים בגרמניה. מאתרי הטבע היפים של היער השחור

אתרי הטבע הנפלאים של היער השחור, בהם אגם טיטיזי המקסים ומפלי טריברג, המפלים הגבוהים ביותר בגרמניה, מהווים הפוגה מרנינה מהאטרקציות מעשה ידי האדם. ואחרי ששבעתם מהטבע, אין כמו ביקור בעיר נהדרת. ביער השחור יש כמה ערים עתיקות מרתקות, כמו שטוטגרט, טובינגן ופרייבורג ומוזיאונים ידידותיים לכל המשפחה – אף חובב מכוניות לא יישאר אדיש במוזיאון מרצדס בנץ בשטוטגרט. בסיום הטיול ביער השחור, קל מאוד לבקר בצרפת הסמוכה – בשטרסבורג, בירת חבל אלזס, ובעיר התעלות הציורית קולמר.

עיר התעלות הציורית קולמר, במרחק נסיעה קצרצרה מהיער השחור

עיר התעלות הציורית קולמר, במרחק נסיעה קצרצרה מהיער השחור

הולנד, צרפת ובלגיה למשפחות

הולנד, בלגיה וצרפת, הסמוכות זו לזו, מציעות תמהיל מנצח לחופשה משפחית. יש בהן ריכוז גבוה של פארקי שעשועים מהטובים באירופה, ערים נפלאות ואתרי טבע פסטורליים. זהו טיול אידאלי לחופשת פסח, שבה פריחת הצבעונים נמצאת בשיאה, ואפשר לראותם ברחבי הולנד, בשדות הפורחים וגם בגני קוקנהוף המפורסמים, הפתוחים רק חודשיים בשנה, בין מרץ למאי, בדיוק בזמן הטיול שלכם.

שייט בתעלות העיירה חיטהורן הוא חוויה שלא כדאי להחמיץ

שייט בתעלות העיירה חיטהורן הוא חוויה שלא כדאי להחמיץ | צילום: rob3rt82 / Shutterstock.com

ואם נחזור רגע לפארקי השעשועים, בשלוש המדינות הללו יש שלושה פארקים נהדרים, מהטובים שאפשר לתאר: בדרום הולנד אפשר לבלות שעות ארוכות בפארק אפטלינג, המעוצב כיער מהאגדות; בצרפת, ליד פריז, נמצא דיסנילנד, פארק השעשועים הגדול באירופה והיחידי עד כה של דיסני באירופה; ובבלגיה, לא רחוק מבריסל, תגלו את ווליבי, עם מתקנים לחובבי אקסטרים לצד כאלה המתאימים לילדים צעירים יותר.

רכבת הרים בפארק אפטלינג, אחד משלושה פארקי שעשועים נהדרים בטיול אחד

רכבת הרים בפארק אפטלינג, אחד משלושה פארקי שעשועים נהדרים בטיול אחד | הצילום באדיבות Efteling

תאמינו או לא, זאת רק ההתחלה: בטיול להולנד בלגיה וצרפת מבקרים בערים מדהימות כמו פריז ואמסטרדם, שטים בתעלות המים הציוריות של העיירה המקסימה חיטהורן, מבקרים בברוז', אחת הערים היפות ביותר בבלגיה, ולא מפספסים את מערת הנטיפים המרהיבה בהאן סור לס בחבל הארדנים בדרום בלגיה.

מערת הנטיפים המדהימה ליד הכפר האן-סור-לס בדרום בלגיה

מערת הנטיפים המדהימה ליד הכפר האן-סור-לס בדרום בלגיה

צפון איטליה למשפחות

הנופים של צפון איטליה הם מהיפים באירופה, עם הרים מרשימים, אגמים, יערות ועיירות מקסימות שמשקיפות על כל היופי הזה. אבל גם ילדים שפחות מתעניינים בנופים ישמחו לגלות שלצד הטבע המרהיב, בצפון איטליה יש גם המון אטרקציות משמחות: פארקי שעשועים ופארקי מים, פארקי חבלים, מוזיאונים ידידותיים למשפחות, רכבלים שמטפסים לראשי ההרים, שייט באגמים ועוד ועוד. וכמובן, אין לשכוח את האוכל האיטלקי ש(כמעט) כולם אוהבים כל כך: פסטות, פיצות וגלידות משובחות.

הרי הדולומיטים בצפון איטליה מציעים נוף עוצר נשימה

הרי הדולומיטים בצפון איטליה מציעים נוף עוצר נשימה

לצד הטבע והנופים, הערים בצפון איטליה מציעות עניין רב לבני כל הגילאים: ורונה, הבסיס לטיולים באזור אגם גרדה, מציעה עיר עתיקה יפה ואמפיתאטרון רומי מרשים; ונציה, עיר התעלות הרומנטית, היא מקום מושלם לשייט בתעלות ולביקור באתרים המפורסמים כמו כיכר סן מרקו וגשר הריאלטו. מסביב לאגם גרדה אפשר לבקר בעיירות מקסימות שכמו יצאו מגלויה לתיירים – סירמיונה בדרום האגם, עם מבצר החולש מעליה, לימונה סול גרדה המוקפת במטעי לימונים והכפר בורגטו סול מינצ'ו הממוקם על פלגי מים.

ונציה. כמה כיף לטייל בעיר שבמקום רחובות יש תעלות מים!

ונציה. כמה כיף לטייל בעיר שבמקום רחובות יש תעלות מים!

כאמור, לצד הטבע והערים המרתקות, בצפון איטליה  יש המון דברים שישמחו ילדים, כמו למשל פארק השעשועים גרדלנד, הגדול באיטליה, עם עשרות מתקנים ומופעים מיוחדים; קאנווה וורלד, מתחם הכולל פארק שעשועים המוקדש לעולם הקולנוע, פארק מים מלהיב המעוצב כלגונה טרופית ומופע אבירים בסגנון ימי הביניים. אטרקציות משפחתיות נוספות באזור כוללות פארק חבלים אתגרי, מוזיאון מכוניות ואפילו סדנת פיצה, בה מתנסים בכל שלבי ההכנה ומסיימים באכילת פיצה ישר מהתנור.

פארק השעשועים המלהיב גרדלנד בצפון איטליה

פארק השעשועים המלהיב גרדלנד בצפון איטליה

ארצות הברית – החוף המזרחי

אם אתם רוצים להרחיק קצת יותר, החוף המזרחי של ארצות הברית הוא יעד מושלם לטיול משפחתי, שמשלב חוויות מכל הסוגים. מבחינת הילדים, אין ספק שגולת הכותרת של הטיול היא פארקי השעשועים של אורלנדו, פלורידה. אורלנדו מציעה מבחר מסחרר של פארקי שעשועים מלהיבים, שהמפורסם בה (והפופולרי ביותר בעולם) הוא ממלכת הקסם בדיסניוורלד, עם מתקנים נהדרים וכמובן הזדמנות לפגוש ולהצטלם עם הדמויות האהובות של דיסני. עוד פארק אהוב באורלנדו הוא אי ההרפתקאות של יוניברסל, עם מתחמים כמו אי גיבורי העל של מארוול, לגונת המצוירים, פארק היורה, היבשת האבודה ועולם הקסמים של הארי פוטר. בין פארק שעשועים אחד לשני אפשר להצטנן בפארק מים ולצאת למסע מהנה של שופינג.

עולם הקסמים של הארי פוטר באולפני יוניברסל באורלנדו

עולם הקסמים של הארי פוטר באולפני יוניברסל באורלנדו | צילום: Solarisys / Shutterstock.com

אחרי שנפרדים מאורלנדו, ממשיכים למוקדי העניין הנוספים של החוף המזרחי, בהם וושינגטון די.סי, בירת ארצות הברית שבה פוגשים במציאות את המקומות המפורסמים שמככבים בשידורי הטלוויזיה ובסרטים, כמו הבית הלבן, מבקרים במוזיאונים מצוינים, דוגמת מוזיאון התעופה והחלל, ונהנים מבילוי ערב ברובע ג'ורג'טאון התוסס. צפונה משם, במדינת פנסילבניה, חיים בני האמיש ממש כמו לפני מאות שנים, בלי טלפונים, חשמל, מכוניות או מים זורמים – לילדים של היום המפגש עם האמיש, שנוסעים בדרכים בכרכרות רתומות לסוסים, מפתיע מאוד ומעורר הרבה מחשבה. בפניסלבניה משפחות ייהנו מחוויה נוספת, מתוקה במיוחד: העיירה הרשי היא הבית של השוקולד האמריקאי המפורסם. בעולם השוקולד של הרשי מבקרים יכולים להתרשם מתהליך הייצור של השוקולד ולטעום מהמתוק-המתוק הזה.

בוושינגטון די סי יש מוזיאונים מלהיבים לכל המשפחה, כמו מוזיאון התעופה והחלל | צילום: Evdoha_spb / Shutterstock.com

בוושינגטון די סי יש מוזיאונים מלהיבים לכל המשפחה, כמו מוזיאון התעופה והחלל | צילום: Evdoha_spb / Shutterstock.com

את הטבע במלוא הדרו ועצמתו פוגשים בצפון החוף המזרחי, על הגבול עם קנדה, במפלי הניאגרה האדירים, עם כמויות מים שקשה לתאר, בוודאי לבאים מאגן הים התיכון. עצמה מסוג אחר נתקלים בסופו של הטיול המשפחתי, בניו יורק, שיש המכנים אותה בירת העולם המערבי. זאת הזדמנות לראות את המקומות הכי מפורסמים, כמו פסל החירות, גראונד זירו, כיכר טיימס, סנטרל פארק ועוד. ולקינוח –  תצפית עוצרת נשימה על העיר כולה ממרומי ה-One World Observatory.

הסנטרל פארק בניו יורק, מקום נהדר לתפוס בו אתנחתא מהמולת העיר

סנטרל פארק בניו יורק, מקום נהדר לתפוס בו אתנחתא מהמולת העיר

תאילנד למשפחות

כיוון אחר לגמרי מציע טיול למשפחות בתאילנד, שילוב של מראות אקזוטיים, הרבה אקשן ובילוי בחופים חלומיים. הטיול מתחיל בבנגקוק, בירת תאילנד, שהיא עיר הומה ותוססת המשלבת בין מזרח ומערב. מצד אחד יש בה גורדי שחקים ומרכזי קניות נוצצים, ומנגד – מבנים ואתרים מסורתיים, כמו ארמון המלך, מקדש הבודהה השוכב, מקדש האזמרגד והשוק הצף. בבנגקוק יש גם הרבה אטרקציות נהדרות שמתאימות במיוחד לילדים, כמו פארק סיאם סיטי שמשלב פארק מים עם מיני ספארי, פארק עולם הספארי ופארק עולם הים, שבו יש מופעים של יונקים ימיים.

חוויות מסוג שונה לגמרי תגלו בצפון תאילנד, אזור של ג'ונגלים, הרים ונהרות. בין החוויות שמחכות למטיילים כאן: שייט בנהר בסירות ארוכות זנב; ביקור אצל שבטים מרתקים, השומרים על אורח חיים ייחודי ובכפרי אמנים שבהם מייצרים עבודות יד מסורתיות; אומגות מעל צמרות העצים בפארק חבלים אתגרי; מפלי מים מרהיבים, ומפגש מרגש עם פילים בחווה טיפולית, שם עוזרים להאכיל ולרחוץ אותם – אחת החוויות המרגשות עבור כל חובב בעלי חיים.

מפגש קרוב עם פיל, מהחוויות המרגשות שמציע טיול משפחות בתאילנד

מפגש קרוב עם פיל, מהחוויות המרגשות שמציע טיול משפחות בתאילנד

אחרי כמה ימים מלאי פעילויות וריגושים בדרכים, מגיע הזמן לבלות ולנוח באחד האיים המפורסמים של תאילנד. האי פוקט הוא מקום אידיאלי למשפחות, עם פעילויות מרתקות כמו ביקור בחוות גומי או שייט בשמורת מנגרובים עד לאי הקטן קו טאי פו, המוכר בכינוי "האי של ג'יימס בונד", כיוון שכיכב בסרט "האיש בעל אקדח הזהב" בסדרת ג'יימס בונג. את היום האחרון לטיול אפשר להקדיש לשייט לאיים סמוכים או פשוט לנוח באחד החופים הטרופיים המושלמים של פוקט, עם חול לבן ורך ומים בצבע טורקיז משגע. היש טוב מזה?

פוקט. עם צבעים ומראות שכאלה, תרגישו שהגעתם לגן עדן

פוקט. עם צבעים ומראות שכאלה, תרגישו שהגעתם לגן עדן

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.