תפריט עמוד

טיולי יין בגרמניה

גרמניה זה לא רק בירה: יין משובח מיוצר בגרמניה ב-13 מחוזות שונים, וחובבי יין יכולים לטייל במסלולים המשלבים נופים מקסימים, מסורות ייחודיות וטעימות יין מענגות

גרמניה אמנם ידועה כמדינה שבה בירה איכותית זורמת כמעט כמו מים, אבל אם החמצתם את אוקטוברפסט, פסטיבל הבירה הענק המתקיים במינכן בראשית החורף, אין סיבה שתוותרו על מסע תענוגות מסוג אחר, שאף הוא כולל אלכוהול משובח. למרות שאולי לא ידעתם, לצד בירה בגרמניה מייצרים גם יינות נהדרים. לא פחות מ-13 מחוזות ברחבי גרמניה מייצרים יין איכותי, ואפשר לצאת למסלולי טיול המשלבים נופים נהדרים עם טעימות של יינות מהמשובחים בעולם.

על חשיבות היינות אפשר ללמוד מהעובדה שבכל שנה נערך בגרמניה טקס במסגרת פסטיבל חקלאי מסורתי ובו מוכרזת מלכת היין של אותה שנה. מלכות היין נשלחות כשגרירות תעשיית היין הגרמנית לייצג את ארצן ברחבי תבל.

מסלול היין המפורסם והאהוב ביותר בגרמניה עובר בחלקו העליון של עמק הריין, אזור שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מלבד הכרמים והיקבים הרבים בעמק הריין העליון, תוכלו לצפות כאן גם ב"סלע לורליי", הנישא מעל המים והקרוי על שמה של הנימפה, ששימשה השראה לשירו הנודע של היינריך היינה.

כל אחד מ-13 מחוזות היין בגרמניה, החל בעמק הריין וכלה בסקסוניה, שומר על מסורות ומנהגים ייחודיים. התוצאה – מבחר גדול במיוחד של יינות ושל טעמים. בסמוך לכל אחד מהכרמים המשובחים, ישנם מסלולי הליכה, רכיבה על אופניים או אתרי קמפינג, בקרבת כפרים ציוריים טובלים בירק. להצעות מפורטות של מסלולי טיולים בארץ היין לחצו כאן >>.

פרטים נוספים על טיולי מסורת ומנהגים בגרמניה, מסלולי האגדות, טיולי טבע ואפשרויות תיירות מגוונות אחרות תמצאו באתר האינטרנט הכולל גם מפות, אפליקציות וחוברות הדרכה שניתן להוריד מהרשת.

בתמונה הפותחת: כרמים משתפלים אל עבר נהר המוזל | צילום: Friedrich Petersdorff

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.