תפריט עמוד

טיולי יוקרה – לאוהבי החיים הטובים

טיולי יוקרה, הידועים גם כטיולי פרימיום, נועדו לאנשים שראו עולם ועכשיו רוצים להכיר מקומות לא שגרתיים בנוחות מירבית. רכבת פרטית, ספינה נהר מפנקת, טיול קולינרי עם עצירות במסעדות שף נחשבות, טיול הרפתקאות מסעיר - השמיים הם הגבול

רבים אוהבים לטייל בארצות שמעבר לים ולכל אחד יש דרך שונה שבה הוא מעדיף לגלות את העולם: יש מי שמטייל עם תרמיל על הגב, אחר מתמקד בטיולים עירוניים, עם בתי קפה, חנויות והצגות תיאטרון, ויש גם מי שמחפש טיול יוקרתי וייחודי.

לטובת אותם מטיילים שמזדהים עם האפשרות האחרונה, נבנו טיולים מיוחדים, המכונים טיולי פרימיום. אלו טיולים כמו כל טיול אחר, אבל הרבה יותר. יעדים מיוחדים יותר, עם לינה במלונות יוקרתיים, פעילויות מיוחדות כמו טיסה בכדור פורח, אוכל גורמה, אתרים שאינם נמצאים על מסלול הטיולים השגרתי, המדריכים המקומיים הכי טובים שניתן למצוא. בקיצור, טיולים שמתאימים לאנשים שכבר ראו עולם וטיילו לא מעט ועכשיו הם מחפשים חוויות חדשות ומקומות לא שגרתיים – בנוחות מקסימלית.


טיול ברכבת פרטית עובר דרך נופים מרהיבים, חוצה ארצות ומגיע למקומות נידחים, והכל בתנאים משובחים

יש סוגים שונים של טיולי יוקרה ודרכים שונות לטייל: טיולי טבע, טיולי תרבות, טיולים קולינריים ורבים אחרים. הנה כמה דוגמאות לטיולים לאוהבי החיים הטובים, שמוכנים ללכת צעד אחד קדימה ברמת הפינוקים והאיכות.

טיולי רכבות פרטיות
דמיינו את עצמכם יושבים בתא מרווח ברכבת מפוארת, שחולפת על פני נופים מופלאים במקומות רחוקים, אפילו נידחים, שקשה להגיע אליהם בדרך אחרת. זוהי אינה נסיעת רכבת רגילה, אלא טיול יוקרתי ברכבת פרטית, עם לינה בחדר פרטי מפנק, שף שמגיש מנות גורמה במסעדה, הרצאות, הקרנות סרטים, תוכנית אמנותית וסיורים מודרכים באתרים מיוחדים לאורך הדרך. טיולי פריומיום ברכבת פרטית מחזירים את המטיילים לימים עברו, בהם עצם הנסיעה ברכבת היתה משמעותית לא פחות מאשר ההגעה ליעד.


תא ברכבת הטרנס סיבירית, מעוצב בסגנון נוסטלגי

בין טיולי הרכבות היוקרתיים המסקרנים אפשר למצוא מסע ברכבת "אל אנדלוס" האגדית החוצה את ספרד מדרום לצפון ועוברת בדרכה ערים נפלאות כמו סביליה, קורדובה, טולדו, אבילה וסנטיאגו דה קומפוסטלה. לחוויה מלכותית נסו את רכבת "המהרג'ה אקספרס" ההודית, שנחשבת למפוארת מסוגה בעולם. ישנם חמישה מסלולים שונים, הכוללים ביקור באתרים כמו הטאג' מאהל באגרה, ספארי בראנטאמבור, ג'יפור, ביקאנר, ג'ודאפור, אודייפור ועוד, כשבדרך אפשר לשלב פינוקים כמו טיפולי ספא במלונות היוקרתיים ביותר בהודו או סיור שופינג פרטי.

תשכחו מעגלת מזון עם כריכים ופחיות שתייה. בטיול רכבות פרטי נהנים מארוחות גורמה בקרון מסעדה מפואר

מסלולי רכבות מלהיבים נוספים מוצעים בדרך המשי, בחלקה הדרומי של אפריקה מקייפטאון לטנזניה ובנתיב הטרנס סיבירי ממוסקבה לבייג'ינג.

טיולי שייט נהרות
שייט בספינת נהר יוקרתית אינו דומה במאומה לשייט באניית קרוזים ענקית. ספינות הנהר קטנות בהרבה, הן מציעות שייט אינטימי בתנאים מצוינים ואפשר להגיע איתן לאזורים רחוקים שלא ניתן להגיע אליהם בדרך אחרת. האטרקציה המרכזית בטיול מסוג זה היא הקרבה הבלתי אמצעית לטבע ולתרבות המקומית. השייט מתקיים בקבוצות קטנות, כאלה שניתן ליצור בהן קשרי חברות עם אנשים מרתקים מכל העולם, ובערבים מתקיימות פעילויות תרבות מרתקות.


ספינת נהר על המקונג. שייט אינטימי בתנאים מעולים

בין טיולי השייט היוקרתיים נזכיר רק אחד – שייט בתאילנד ובלאוס, על נהר המקונג האדיר, אחד הנהרות המרשימים בעולם. השייט נפתח באזור משולש הזהב בצפון תאילנד וממשיך ללאוס, דרך כמה מהאתרים המרתקים ביותר, כמו עיר המקדשים לואנג פרבאנג, מערות פק או, מפלי קואנג סי ועוד והוא מסתיים בבירה ויינטיאן.

על סיפונה של ספינת נהר. קרבה בלתי אמצעית לטבע ולתרבות המקומית

טיולי הרפתקאות
טיולים מסוג זה מהווים הזדמנות נהדרת לחוות חוויות חדשות, להתנסות בהרפתקאות מסעירות, להעלות את רמת האדרנלין ולעשות את כל אותם דברים שמעניקים טעם מיוחד לחיים: שייט בין פינגווינים ולווייתנים, ספארי בג'ונגל, טיסה בכדור פורח, שנורקלינג לצד צבי ים, שייט בקיאק ימי, טרקים מאתגרים, מפגש עם גורילות ועוד ועוד.

אוהבי טבע ובעלי חיים יחוו ריגושים רבים בטיול לקונגו, שבשמורות הטבע הבראשיתיות שלה ניתן ללון בלודג'ים מפוארים. הטיול בקונגו כולל חוויות מסעירות רבות, כמו טיולים רגליים ביערות הגשם, שייט קיאקים בנהר לקולי וגולת הכותרת – טרק ביער ששיאו במפגש עם גורילות.

מפגש בלתי אמצעי ומרגש עם גורילות בשמורת טבע בקונגו

מי שמעדיף לשלב בחופשה שלו טבע ותרבות, מומלץ לו לנסוע לרג'סטן שבהודו, שם מבקרים בטאג' מאהל ובערים הרומנטיות של רג'סטאן, דוגמת ג'ייפור ואודייפור, יוצאים לספארי בג'ונגל בראנטמבור, שטים בסירה באגם פיצ'ולה, נוסעים ברכב שטח בין כפרים מקומיים וטסים בכדור פורח. יעדים נוספים שבהם אפשר ליהנות מטיול יוקרה עמוס בריגושים ובלתי נשכח הם אנטרקטיקה, איי גלפגוס ונורווגיה.


ג'ייפור, אחת העצירות בטיול יוקרתי ברג'סטאן

טיולים קולינריים
טיול קולינרי הוא תענוג גדול לכל מי שאוהב את החיים הטובים. לצד ביקור באתרים קלאסיים ומפגש עם המקומיים, מכירים את התרבות של המקום דרך הצד הכי טעים שלה – האוכל. טיול יוקרה קולינרי כולל ארוחות במסעדות של השפים הכי נחשבים לצד טעימות בדוכני רחוב ובשווקים המקומיים, טעימת יינות, סדנאות בישול ועוד.

וייטנאם וקמבודיה מהוות יעד קלאסי לטיולי קולינרי, ובשתיהן אפשר להתענג על המטבח האסייתי המשובח. לצד טיולים רגליים בשמורות טבע, שייט במפרצים קסומים וטיסה בכדור פורח בזריחה מעל מקדשים עתיקים ורבי הוד, הטיול הקולינרי בווייטנאם ובקמבודיה כולל ביקור בשווקים, טעימות של אוכל רחוב, הדגמות של שפים ובישול בחברת בשלנים כפריים מקומיים.

בטיול קולינרי בווייטנאם מגלים את מורכבות הטעמים במטבח המקומי המשובח

אחד היעדים המסקרנים לטיול קולינארי הוא פרו. אי אפשר לטייל בפרו מבלי לבקר בבירה לימה, בקוסקו ובעמק הקדוש וכמובן במאצ'ו פיצ'ו. לצד אלה, טיול פרימיום לפרו מציע עוד חוויות בלתי נשכחות: ארוחת צהריים בת 7 מנות עם מיטב המטעמים של המטבח הפרואני במסעדה של מוזיאון לרקו הררה בלימה, סדנת בישול וקוקטיילים וארוחה עם טעימות יין מקומי בקוסקו, השתתפות בטקס מיסטי עם שמאן בעמק הקדוש ונסיעה ברכבת מפוארת למאצ'ו פיצ'ו, כשבדרך מוגשת ארוחת בראנץ' מלווה ביינות פרואנים.

כמות מסחררת של מיני תירס יתגלו בפניכם בטיול קולינרי בפרו

טיולי תרבות
טיולי פרימיום מהווים הזדמנות נהדרת לחוות יעדים אקזוטיים באמת, כאלה שעדיין לא נכבשו על ידי המוני התיירים, בתנאים נוחים, מפנקים ובטוחים. בטיולים כאלה לא מסתפקים בביקור באתרים, אלא גם מסתובבים בכפרים מקומיים, פוגשים את התושבים, משתתפים בפסטיבלים ובטקסים דתיים וחווים חוויות נוספות שמאפשרות להתוודע לעומק לתרבות המקומית.

טיול בפפואה גינאה החדשה מאפשר מפגש מרתק עם התרבות המקומית והמנהגים המסורתיים

אחד היעדים המסקרנים ביותר לתייר המערבי הוא פפואה גינאה החדשה. המדינה הטרופית, שתושביה (כחמישה מיליון) דוברים לא פחות מ-717 שפות שונות, היא אחד המקומות הכי בתוליים שנותרו על פני כדור הארץ, הן מבחינת הטבע והן מבחינת התרבות. הטיול בפפואה גינאה החדשה כולל מגוון חוויות של טבע ותרבות: ביקור בכפר מקומי עם ארוחת מומו המבושלת בתוך בור אבנים חמות, צפייה במופעי תרבות מקומיים, כמו מופע של אמן בוץ ומופעים מוזיקליים, טרקים ביערות גשם בתוליים, מפגש עם שבט הקלאם והשתתפות בפסטיבל התנינים, שבו מקומיים הלבושים בתלבושות מרהיבות רוקדים ריקודים מסורתיים בלווית תנינים אמיתיים.

צילומים בכתבה: עולם נסתר, שאטרסטוק

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.