תפריט עמוד

טיולי יום מחוץ ללונדון

גם כשמבקרים בכרך הגדול כדאי לצאת לפעמים מחוץ לעיר, במיוחד בעיר כמו לונדון שלסביבתה יש המון מה להציע. טירות מרשימות, ערים עתיקות, גנים יפים ועיירות קסומות – ארבעה טיולי יום מחוץ ללונדון

 

טירת לידס
טירת לידס (Leeds) היא אחד האתרים המתויירים ביותר בסביבות לונדון, ולא במקרה. זוהי אחת הטירות היפות ביותר באנגליה והביקור בה מתאים מאוד למשפחות שכן גם ילדים מוצאים בה עניין רב. הטירה שוכנת על שני איים קטנים, בלב אגם פסטורלי שבו מפלי מים, ברבורים ועופות מים רבים השטים להם בשלווה. מסביב לטירה גנים מרהיבים. בתוך הטירה אפשר להתרשם מהחדרים והאולמות המפוארים. עברה של הטירה לא היה כה מפואר, ולמעשה בשנת 800 ניצבה כאן מצודת עץ. הנרי השמיני התאהב במקום ובדרכו הנמרצת הפך אותו לטירה המפוארת. הילדים ייהנו, בנוסף לגנים, ממבוך השיחים ששימש כשעשוע לאורחיו של הנרי השמיני, ממתקני שעשועים ומהאטרקציה הייחודית למקום – מוזיאון לקולרי כלבים.
איך מגיעים? מתחנת Victoria בלונדון לוקחים את הרכבת בקו Kent Coast Line לתחנת Bearsted, ומשם באוטובוס עד לטירה. ניתן להגיע לטירה גם בסיורים מאורגנים היוצאים מלונדון.

טירת לידס. שוכנת על שני איים קטנים בלב אגם | צילום: אייסטוק

ווינדזור
כשמבקרים בלונדון, אי אפשר להחמיץ ביקור בווינדזור (Windsor) הסמוכה, בה שוכנת הטירה המפורסמת בעולם. הטירה, שמהווה את מקום מגוריה הרשמי של המלכה, היא בת כ-900 שנה, וכוללת אלף חדרים, מה שהופך אותה באופן רשמי לטירה העתיקה והגדולה ביותר בבריטניה. הטירה החלה את דרכה כמבצר שנועד להגן על הגישות המערביות לעיר. במשך יותר מ- 900 שנים התחוללה כאן פעילות נמרצת, כאשר הטירה שימשה כמבצר, כארמון ואפילו כבית כלא. במהלך השנים עברה הטירה שינויים ושיפוצים רבים, אחד המרכזיים שבהם החל ב-1992, לאחר השריפה הגדולה שהשתוללה בטירה. השיפוצים היקרים מומנו בין היתר על ידי פתיחת חלקים גדולים מן הטירה לקהל הרחב. בין האטרקציות המרכזיות בטירה ניתן למנות את החדרים המפוארים על שלל אוצרות האמנות שבהם, קפלת סנט ג'ורג' בעלת הארכיטקטורה הגותית המרשימה, בית הבובות של המלכה מרי וכמובן טקס חילופי משמר המלכה.

לגולנד. מתקנים מקסימים ולא מאיימים שמתאימים במיוחד לילדים צעירים

תיירים רבים המבקרים בווינדזור מסתפקים בטירה, אבל יש לעיירה המקסימה הזו עוד הרבה מה להציע. יש בה רחובות עתיקים, גנים יפים, חנויות מיוחדות ופאבים. כדאי לשוט בנהר התמזה או לטייל לאורכו ולבקר בפארק הגדול (Great Park) שבו גנים מרהיבים, אגם ומסלולי הליכה. אם נותר בידיכם זמן, בקרו גם בעיירה הסמוכה איטון (Eton), בה שוכן הקולג' המפורסם הנושא אותו שם. למשפחות עם ילדים כדאי לנצל את ההזדמנות כדי לבקר בפארק השעשועים לגולנד, המרוחק כשלושה קילומטרים מווינדזור (יש הסעות בחינם ממרכז העיר היישר לפתח הפארק). הפארק אידיאלי לילדים מתחת גיל 12, עם הפעלות ומתקנים מקסימים ולא מאיימים, שמתחברים – לפעמים יותר ולפעמים פחות – לדמויות הפעלתניות של לגו. בין השאר תמצאו פה בית ספר לנהיגה, מרכז כבאות, פעילויות מים ומינילנד – פארק מיניאטורות עם בניינים מפורסמים מרחבי העולם הבנויים מעשרות מיליונים של אבני לגו צבעוניות.
איך מגיעים? לווינדזור ניתן להגיע ברכבת היוצאת מתחנות ווטרלו (Waterloo) או פדינגטון (Paddington) בלונדון. הנסיעה נמשכת כחמישים דקות.

אוקספורד
אוקספורד (Oxford) היא אחד מהיעדים הפופולאריים ביותר לטיול יום מלונדון. מוקד המשיכה העיקרי של העיר היפהפייה הוא האוניברסיטה שלה, העתיקה ביותר בעולם דובר האנגלית. ההיסטוריה של האוניברסיטה מתחילה ככל הנראה כבר במאה ה-11, ומאז היא הפכה לאחד מהמוסדות האקדמאיים המובילים בעולם ושומרת על המעמד היוקרתי עד היום. לא מעט מלכים וראשי ממשלות רכשו כאן את השכלתם. האוניברסיטה של אוקספורד מורכבת למעשה מ-39 קולג'ים הפזורים ברחבי העיר. הקולג'ים מצטיינים בארכיטקטורה מרשימה ויש בהם גנים יפים, כנסיות, ספריות ענק, יצירות אמנות ומוקדי משיכה תיירותיים נוספים. לא בכל הקולג'ים ניתן לבקר, אבל בחלק ניכר מהם כן, וניתן לעשות זאת באופן עצמאי או באמצעות סיור מודרך עם סטודנטים או מרצים בני המקום שמתבלים את ההדרכה בסיפורים עסיסיים. עם הקולג'ים המעניינים ניתן למנות את כרייסט צ'רץ' (Christ Church), הגדול מכולם, שבו קתדרלה יפה וגלריה; מרטון (Merton), אחד מהקולג'ים העתיקים בעיר, שגם בו קתדרלה מרשימה; ווסטר (Worcester), שבו גן מקסים ואגם קטן ומגדלן (Magdalen), שבו יש גנים יפים ופארק צבאים.

אוקספורד. 39 קולג'ים המצטיינים בארכיטקטורה מרשימה | צילום: אייסטוק

לאוקספורד יש עוד הרבה מה להציע: גנים בוטניים מרהיבים, מוזיאון אשמוליאן (Ashmolean Museum) ובו אוסף מרשים של אמנות וארכיאולוגיה, ספריית בודליאן (Bodleian) הענקית, השנייה בגודלה בבריטניה, ועוד. כדאי לציין שאתרים רבים באוקספורד, בהם הספרייה הבוליאנית וכרייסט צ'רץ', שימשו כאתרי צילום לסדרת הסרטים המצליחה "הארי פוטר". אחרי הביקור באתרי החובה כדאי לתת לרגליים להוביל ולשוטט שיטוט נעים שמאפשר ליהנות מהאווירה בעיר הסטודנטיאלית העתיקה. חנויות ספרים יד שנייה, בתי קפה, שווקים, מסעדות זולות – כל אלה ינעימו את זמנכם.
איך מגיעים? ניתן להגיע לאוקספורד ברכבת היוצאת מתחנת Paddington בלונדון כל חצי שעה. הנסיעה אורכת כשעה. יש גם אוטובוסים.


הנלי און תמז. עיירה שלווה, המלאה בפנינים ארכיטקטוניות | צילום: סטיב גיר

הנלי און תמז
סביב לונדון יש לא מעט עיירות ציוריות שעבורן שווה לצאת מהעיר ליום או לכמה שעות. אחת העיירות המקסימות ביותר באזור היא הנלי און תמז (Henley on Thames), אשר מפורסמת בעיקר הודות לרגטה המתקיימת בה מדי קיץ, במהלכה מתקיימים מגוון אירועי שיט חשובים לצד אירועי רחוב, מופעים ואווירת הפנינג. בשאר השנה הנלי היא עיירה רגועה ושלווה, המלאה בפנינים ארכיטקטוניות. זהו מקום אידיאלי לטיול נינוח ליד הנהר; סיור ארכיטקטוני ברחובות העתיקים, שבהם למעלה מ-300 בתים היסטוריים משומרים; ישיבה בפאבים ובבתי תה וקניות בחנויות ייחודיות, מהן יש בעיירה הזו בשפע. חנויות יד שנייה, חנות המתמחה במודלים של רכבות, חנות לממכר דובוני צעצוע, חנויות ספרים, חנויות עתיקות – מכל אלה תמצאו בהנלי. כדאי לבקר גם במוזיאון הנהר והחתירה, שבו מגוון מוצגים אינטראקטיביים שילמדו אתכם כל מה שרציתם לדעת על ספורט החתירה ועל נהר התמזה.
איך מגיעים? מתחנת פדינגטון בלונדון לוקחים רכבת שעוצרת בטוויפורד (Twyford). הנסיעה נמשכת כארבעים דקות. בטוויפורד מחליפים לרכבת פרברים קטנה הנוסעת להנלי.

 סביבות לונדון – העמוד הראשי>>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.