תפריט עמוד

טיולי ג'יפים על סף האביב

בתקופת הפסח מזג האוויר נוח, יש שפע של מים בכל פינה ובפסגות הגבוהות עדיין אפשר לראות שלג. זה הזמן המושלם לצאת לטיולי ג'יפים בגאורגיה, רומניה, כרתים או בולגריה - יעדים שניתן להגיע אליהם בטיסות ישירות וקצרות

איפה אתם בפסח? השאלה הנצחית הזאת יכולה לקבל השנה תשובה מעניינת במיוחד – בטיול ג'יפים אביבי באחד היעדים המרתקים של MEDRAFT, אשר בתקופת פסח יש אליהם טיסות ישירות וקצרות.

כישראלים, אנחנו מורגלים בחורף מתון, עמוס בימי שמש, שהופך לאביב כמעט בלי שנרגיש, ללא שינויים דרמטיים במזג האוויר, במראות או בנופים. לא כך הדבר במקומות אחרים בעולם. ברכסי ההרים בגאורגיה, ביוון, ברומניה ובבולגריה תחילתו של האביב מורגשת בכל פינה. קור החורף מפנה מקום למזג אוויר נעים ונוח, השלגים שנמסים ממלאים את הנהרות, הנחלים והאגמים בשפע של מים, יש הרגשה של התחדשות ורעננות באוויר. תחילת האביב מאפשרת ליהנות מקו התפר שבין העונות – מצד אחד, מזג אוויר טוב, ומצד שני, הטיול נערך על רקע שלגים בפסגות ההרים ובמקומות הגבוהים. וכל היופי הזה נמצא לא בקצה השני של העולם, כי אם במרחק טיסה ישירה קצרה. נצלו את חופשת פסח כדי לצאת לטיול אביבי קסום.

נסיעת שטח מלהיבה בטיול ג'יפים בגאורגיה | צילום: MEDRAFT

הטופוגרפיה ההררית במקומות אלו מתאימה במיוחד לטיולי ג'יפים, שמאפשרים להגיע אל לב הטבע הפראי ולחוות מקרוב את יופיו. דרכים צדדיות לוקחות את המטייל אל פסגות הרים ודרך כפרים נידחים, אל אתרי טבע קסומים ונופים עוצרי נשימה. טיולי הג'יפים של MEDRAFT מספקים חוויית שטח מרגשת, מבלי לוותר על נוחות ופינוקים, לינה במקומות טובים, אוכל מקומי משובח ושלל אטרקציות מרתקות.

הנה, על קצה המזלג, כמה מטיולי הג'יפים של MEDRAFT על סף האביב:

טיול ג'יפים ברכס הקווקז, גאורגיה
על הכנסת הפנים הלבבית של תושבי ההרים בגאורגיה אפשר ללמוד מהאמרה המקומית: "אורח הוא מתנה מאלוהים". ואכן, טיול ברכס הקווקז מזמן מפגשים מלבבים עם תושבים מכניסי אורחים: בקבוקי יין נפתחים, מאכלים מקומיים כמו חצ'אפורי (מאפה ממולא גבינה) וחינקאלי (כיסוני בשר) מונחים על שולחנות, ובין מנה למנה מתנגנת מוזיקה וכולם פוצחים בריקודים.
המפגש המרנין עם התושבים המקומיים הוא רק אחת החוויות הבלתי נשכחות של טיול בגאורגיה. בין החוויות האחרות אפשר למנות את נופי ההרים הפראיים,  שבתקופה זו עדיין אפשר לפגוש בהם שלגים, נהרות שוצפים בשיא הזרימה, יערות עבותים, כנסיות ומצודות, וחשוב לא פחות – נסיעת שטח מאתגרת ומרתקת.

נוף טיפוסי בכרתים – כפר לבן, הרים ירוקים, מפרצים וים כחול | צילום: אייסטוק

טיול ג'יפים בכרתים
טיול ג'יפים בכרתים, הגדול באיי יוון והאי השני בגודלו במזרח הים התיכון (אחרי קפריסין), מפגיש עם נופים מקסימים מעין כמותם. רצועת החוף הארוכה של כרתים משתרעת על פני יותר מאלף קילומטרים ומציעה מגוון של חופים מפורצים יפהפיים.  אבל כרתים הוא לא רק חופים, מפרצים וים. זהו אי הררי מאוד, שרכסי הרים נישאים חוצים אותו ממערב למזרח. ההרים הללו מנוקדים בכפרים קטנים וציוריים, שבתיהם מסוידים בלבן, פרחי גרניום צובעים באדום, סגול ולבן את אדני החלונות וגפנים משתרגות בחצרות.רבים מתושבי הכפרים מתפרנסים מחקלאות מסורתית, כמו ייצור שמן זית ורעיית צאן.
טיול ג'יפים ברחבי כרתים כולל נסיעה בדרכי שטח יפות שמטפסות לפסגות ההרים ומאפשרות תצפיות נוף מרהיבות, ביקור בערי חוף עם אדריכלות ונציאנית מרשימה וכמובן חופים ומפרצים עם ים כחול להדהים. להשלמת החוויה אי אפשר שלא להזכיר את הטברנות המקומיות, שמגישות ממיטב המעדנים המקומיים באווירה אותנטית.

רועת אווזים בכפר בהרי הקרפטים ברומניה. הזמן כמו עמד מלכת | צילום: Julie Kertesz, flickr

טיול ג'יפים בהרי הקרפטים, רומניה
טיול לרומניה הוא מסע מרתק בנופי הרים קסומים, ארמונות וטירות, יערות עבותים כמו מהאגדות ועמקים חקלאיים פוריים. וזהו גם מסע בזמן אל החיים בתקופות קודמות, שמתקיימים ממש כאן ועכשיו בלא מפרע. בכפרים הקטנים הזמן כמו עצר מלכת: עגלות רתומות לסוסים נוסעות לאיטן בדרכים כפריות, עדר כבשים חוצה בנחת את הכביש הראשי, בעלי מלאכה עוסקים במלאכות מסורתיות בדיוק באותה הדרך שעשו זאת אבותיהם ואבות-אבותיהם לפניהם. המסע עובר בדרכי שטח עם נופים יפהפיים וטבע פראי, אבל לא מדלג גם על ערים עתיקות, מלאות באווירה ובהיסטוריה מרתקת.

כפר ציורי ברכס רודופי בבולגריה. חבל ארץ בתולי ולא מקולקל

טיול ג'יפים לבולגריה
בולגריה, פנינה ירוקה בלב הבלקן, היא כמו יפהפייה מהאגדות, שרק עכשיו מתחילה להתעורר אחרי שנים ארוכות של שינה. זהו חבל ארץ בתולי ולא מקולקל, עם נופיים ציוריים של הרים, עמקים ירוקים, מעיינות חמים, מערות ומצוקים תלולים. לכל אלה יש להוסיף את הכפרים הנידחים, שכמו לא שייכים למאה הנוכחית, והעיירות הציוריות. טיול ג'יפים באזור הרי רילה ורכס רודופי עובר בדרכי שטח ומגיע לפינות לא מתוירות של טבע פראי ויפהפה. האירוח המקומי החם כולל, איך אפשר שלא – מגוון ממטעמי הבלקן המשובחים.

————–
כתבה פרסומית


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.