תפריט עמוד

טיולי ג'יפים למשפחות – הרפתקה בטבע וגיבוש משפחתי

טיול משפחתי בג'יפ מאפשר ליהנות מכל העולמות - להגיע לפינות הכי יפות בקלות ובנוחות, ליהנות מהדרכה וארגון מקצועיים ועם זאת לשמור על האינטימיות המשפחתית בג'יפ. המלצות לכמה יעדים מצוינים לטיולי ג'יפים למשפחות

כשאתם יוצאים לטיול עם המשפחה מה אתם מחפשים? אולי פשוט מקום אחר ושונה? זמן איכות אינטימי וגיבוש של המשפחה? להראות לילדים ערכי טבע והיסטוריה? להיות במקום בטוח ונינוח? את כל אלו ועוד מספק טיול ג'יפים משפחתי. מצד אחד, זה טיול מודרך ומאורגן לוגיסטית שלא משאיר לכם שום נושא לדאגה, ומצד שני, לכל משפחה נשמרת הבועה הקטנה והאוטונומית בג'יפ. הג'יפ הוא גם אמצעי נהדר לטיול. קודם כל, כי ברכב עם יכולת שטח אנחנו יכולים גם לגמוא מרחקים במהירות על הכביש וגם להגיע לפינות נידחות וקסומות דרך השבילים הכפריים הקשוחים.

עוד טיולי ג'יפים כאן

שייט באגם אוכריד במקדוניה. לצד נסיעה בג'יפ, הטיול כולל פעילויות מרתקות רבות | צילום: נעם תדהר

שייט באגם אוכריד במקדוניה. לצד נסיעה בג'יפ, הטיול כולל פעילויות מרתקות רבות | צילום: נעם תדהר

רוצים לסחוב ציוד? צעצועים לילדים? עוד בגד או שניים? אין בעיה. אוכל ושתיה? תמיד איתנו. הג'יפ מאפשר לנו לחוות את הטבע בלי הצורך להתמודד עם אתגרים פיזיים קשים, לא צריכים להיות מטפסים מקצועיים או רוכבי אופניים קשוחים ומזג אוויר קר, חם או גשום לא מרתיע אותנו. אפשר להגיע בצורה רגועה ובטוחה עם כל המשפחה לאותם הנופים המשגעים ולפגוש את התרבות המקומית.

הנה המלצות לכמה יעדים מצוינים לטיולי ג'יפים משפחתיים.

הקרפטים: כפרים סקסוניים ויערות של דרקולה

רומניה מציעה חוויה מאוד מגוונת בטיול ג'יפים, בכל יום הרפתקה שונה. הביקור בכפרים הסקסוניים בטרנסילבניה עם הכנסיות המבוצרות והכפרים המסורתיים מחזירים אותנו כהרף עין אל המאה ה-17. דרכי העפר של הרי הקרפטים הגבוהים מתפתלות בין יערות עבותים בהם נולדה ועדיין חיה האגדה של דרקולה.

נופי הקרפטים ברומניה. הזמן עמד מלכת | צילום: טל רוזוב

נופי הקרפטים ברומניה. הזמן עמד מלכת | צילום: טל רוזוב

באותו אזור נמצאת גם אחת מאוכלוסיות הדובים החומים הגדולה באירופה, אולי נראה אותם בשטח ובטוח נפגוש אותם במקלט דובים מיוחד אשר מספק בית בטוח לאלו שלא יכולים להסתדר עצמאית בטבע.

משתעשעים בנחל בהרי הקרפטים | צילום: נעם תדהר

משתעשעים בנחל בהרי הקרפטים | צילום: נעם תדהר

מההרים הגבוהים נגיע בקלות לערים העתיקות, כמו ברשוב עם סמטאותיה הציוריות והיסטוריה שהולכת אחורה עד לימי הביניים.

מקדוניה: פנינת חן בלקנית

אגם אוכריד (Ochrid) במקדוניה הוא אחד ממקווי המים העתיקים באירופה ולא במקרה הפך לאתר מורשת עולמית. הוא שוכן למרגלות רכס עמוס שבילים ועשיר בצמחייה ופרפרים, עם גאולוגיה מעניינת, תצפיות מהממות והיסטוריה של קרבות מלחמת העולם הראשונה. עיירת הנופש אוכריד פתחה את שעריה לישראל בטיסות ישירות, כך שההגעה נוחה מתמיד ואנחנו מגיעים מיד ללב אזורי האגם וההר של מקדוניה.

אגם אוכריד במקדוניה. טיסה ישירה למקדוניה הופכת את היופי הזה לנגיש מאוד | צילום: נעם תדהר

אגם אוכריד במקדוניה. טיסה ישירה למקדוניה הופכת את היופי הזה לנגיש מאוד | צילום: נעם תדהר

שמורות הטבע הגדולות של מקדוניה, ברובו (Berovo) ומברובו (Mavrovo), מאפשרות גיחות לעומק היערות ועצירות באתרי נוף. הטיול כולל גם  ביקור בערים מקומיות, כמו הבירה סקופיה או העיר ביטולה שבה שכנה הקהילה היהודית הגדולה במקדוניה. שילוב של אוכל בלקני אותנטי עם ביקור ביקבים מקומיים, הרים ואגמים, ג'יפים, הליכה ושייט, נופים, היסטוריה וטבע – נשמע לכם טוב? מקדוניה מציעה את הכל.

בחזרה לעבר: טיול בכרכרה רתומה לסוסים | הצילום באדיבות אקו אדוונצ'ר

בחזרה לעבר: טיול בכרכרה רתומה לסוסים | הצילום באדיבות אקו אדוונצ'ר

תרכיז של טבע במונטנגרו

לא סתם מונטנגרו נחשבת לאחת המדינות עם הטבע הפראי והמרשים ביותר בבלקן ובאירופה בכלל. המדינה הקטנה משלבת את חופי הים האדריאטי שמהם מתנשאים לגובה האלפים הדרמטים. הנוף המרשים כמעט שלא השתנה לאורך השנים בזכות העובדה שמונטנגרו הצעירה לא אימצה תעשיות כבדות ונשארה עם מקורות תעסוקה ועבודה מסורתיים יחסית.

הטבע במונטנגרו נותר פראי ולא נגוע | צילום: נעם תדהר

הטבע במונטנגרו נותר פראי ולא נגוע | צילום: נעם תדהר

אוכלוסייה קטנה של כ-650 אלף איש משאירה את הטבע לא נגוע, שקט ופתוח לכולם.

רפטינג בנהר טארה במונטנגרו

רפטינג בנהר טארה במונטנגרו | צילום: דורית ברקוביץ

קירגיזסטן למשפחה ההרפתקנית

טיול ג'יפים בנהיגה עצמית בקירגיזסטן יחשוף אתכם לאחת המדינות היפות בעולם. דמיינו עדר של אלף יאקים חוצים את ערבות העשב בדרכו אל פלגי מים. נוודים קירגיזים מכינים מעדנים מחלב סוסות ונודדים על גמלים דו דבשתיים הנושאים את מאהלי הצמר שלהם.

טיול ג'יפים בנופים המדהימים של קירגיזסטן יכול להתאים למשפחות חובבות הרפתקאות

טיול ג'יפים בנופים המדהימים של קירגיזסטן יכול להתאים למשפחות חובבות הרפתקאות | צילום: גיל סדגת

בעבר עברו בדרכים שיירות של סוחרים ומלכים, מרקו פולו ואבן בטוטה. היום אנחנו חוצים את דרכי המשי בג'יפים חדשים שמאפשרים לנו להגיע למקומות נידחים באמת. במהלך הטיול מכירים גם את הפן האתנוגרפי של המדינה במפגשים עם הנוודים, בלינה בלתי נשכחת ביורטה מסורתית ובצפייה במשחקים ובמסורות הקדומות שלהם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.