תפריט עמוד

טיולי אופניים: להתגלגל בכיף

במקום להצטופף במכונית ולהיתקע בפקקים, מה דעתכם על טיול אופניים? בין אם תבחרו במסלול עצמאי או סיור מאורגן, רכיבה היא דרך נהדרת להכיר את האזור, לחסוך בדלק ולשרוף קלוריות. הצעות לטיולי אופניים קצרים בחו"ל, למשפחות ולתרמילאים

ליובליאנה, סלובניה
סלובניה מסתמנת בשנים האחרונות ככוכב עולה על מפת התיירות של ישראלים רבים, וליובליאנה (Ljubljana) הבירה היא עיר שמזמינה דיווש נינוח ברחובותיה. הסיור המודרך, המיועד לקבוצה קטנה של עד עשרה אנשים, מתבצע בחלקו בשבילי אופניים ובחלקו ברחובות העיר ובסמטאותיה. הוא עובר בין דוכני הירקות, הפירות והפרחים של שוק טרז'ניצה (Tržnica) שתוכנן על ידי האדריכל יוז'ה פלצ'ניק, וחוצה את גשר הדרקון (Zmajski Most), סמלה המפורסם של ליובליאנה שנבנה בסגנון אר-נובו, וגשרים רבים אחרים שהם חלק בלתי נפרד מההווי האורבני. הסיור חולף ברחובותיה המרכזיים של העיר, בכיכר פרשרנוב (Prešernov), בפארק טיבולי (Tivoli), בטיילת יאקופיץ' (Jakopič), ועל פני מבנים חשובים, בהם המוזיאון לאמנות מודרנית. המסלול יוצא גם מחוץ למרכז ועובר ליד שרידי חומה מימי הרומאים ברובע מיריה (Mirje).
מחיר: 15 אירו לאדם
מה כלול: השכרת אופניים, קסדה ומדריך צמוד באנגלית, בגרמנית או באיטלקית
נקודת התחלה: לשכת התיירות בכתובת Krekov trg 10
משך הטיול: שעתיים
דרגת קושי: קל
למי מתאים: בני 14 ומעלה
אתר אינטרנט

תמרורים לא שגרתיים וצריח כנסייה בלובליאנה. עיר שמזמינה דיווש נינוח

פארק דה הוחה פלואה, הולנד
אופניים והולנד הולכים ביחד, ואפשרויות הרכיבה במדינה הקטנה והשטוחה רבות ומגוונות. רכיבה בפארק דה הוחה פלואה (De Hoge Veluwe) הסמוך לעיר ארנהם (Arnhem) שבמרכז הולנד היא דרך נפלאה להכיר את חוויית האופניים ההולנדית. בכל אחת מהכניסות לפארק – האחת בפאתי ארנהם והאחרות בכפרים סמוכים כמו אוטרלו (Otterlo) והואנדרלו (Hoenderloo) – יש חניונים עם מאות זוגות אופניים לבנים שעומדים לרשות המבקרים. הפארק הוא שמורת הטבע הגדולה ביותר בהולנד עם טבע לא נגוע, צמחייה, בעלי חיים, מוזיאונים, גן פסלים, וכמובן שבילי אופניים רבים. אין כמעט ספסלים או שלטים, וגם לא פחי אשפה או קיוסק (אבל יש קפיטריה), כי הפארק אמור לספק תחושה של מגע בלתי אמצעי עם הטבע. חלק מהשבילים מובילים למוזיאון קרולר-מילר (Kröller-Müller) הנפלא, שבו יותר מ-270 ציורים של ואן גוך. הרכיבה בפארק היא תענוג, ואין צורך להיזהר ממכוניות ומנהגים עצבניים.
מחיר: האופניים הלבנים עומדים לרשות המבקרים ללא תשלום; הכניסה לפארק עולה 8.40 אירו למבוגר, 4.20 אירו לילדים בגיל 12-6, ילדים מתחת גיל 6 נכנסים בחינם.
נקודת התחלה: אפשר להתחיל ולסיים את הרכיבה בכל אחד מחניוני האופניים שבכניסות לפארק.
משך הטיול: כחצי יום
דרגת קושי: קל
למי מתאים: לכל מי ששולט באופניים, בכל גיל
אתר אינטרנט

פריז, צרפת
משפחות על אופניים הן טרנד נפוץ בערים רבות באירופה. כמעט בכל עיר מרכזית, מאמסטרדם ופריז ועד קופנהגן, אפשר לשכור אופניים, להשתחל בקלות בסמטאות עתיקות ולתור את העיר לאט בגובה העיניים. עיריית פריז התקינה בשנים האחרונות מסלולי אופניים רבים בעיר האורות, באורך כולל של כ-300 קילומטרים, שעוברים לאורך שדרות סן ז'רמן (Saint Germain) וריבולי (Rivoli). בימי ראשון בין תשע בבוקר לשש בערב, כשנחסמת תנועת המכוניות לאורך גדות נהר סן (Seine) בין גני טילרי (Tuileries) למגדל אייפל (Eiffel), אפשר לרכוב שם בנוחות יחסית. בתי עסק רבים בפריז משכירים זוג אופניים לחצי יום או ליום שלם, וחלקם מציעים גם סיורים מודרכים בכמה שפות, בהן אנגלית, צרפתית, גרמנית ועוד.
מחיר: השכרת אופניים – 15 אירו ליום שלם, 12 אירו לחצי יום; סיור מודרך של שלוש שעות (יש סיורים שונים, "לב פריז", "פריז הלא מוכרת" ואחרים) – 34 אירו למבוגר, 28 אירו לצעירים עד גיל 26, 18 אירו לילדים עד גיל 12. התשלום כולל קסדה, ומלבדו תידרשו להשאיר עירבון כספי או להפקיד את הדרכון.
נקודת התחלה: למשל אצל Paris à vélo, c'est Sympa מיקום: 22 Rue Alphonso Baudin
משך הטיול: חצי יום או יום
דרגת קושי: קל, עם כמה עליות מתונות בדרך
למי מתאים: לכל מי ששולט באופניים, בכל גיל. אפשר לשכור אופניים קטנים לבני שבע ומעלה.
אתר אינטרנט

טיול רכיבה ברחובות פריז. מאות קילומטרים של מסלולי אופניים

יער בולון, צרפת
יער בולון (Bois de Boulogne) הצמוד לפריז ממערב מציע כשלושים קילומטר של שבילי אופניים, והוא נחשב יעד מועדף בקרב רוכבים מקומיים ותיירים כאחד. טיול האופניים ביער עובר במסלולים מוצלים, בשבילי פארק ויער עם תנועה מועטה. אפשר להתגלגל בשלווה ביער עצמו, ואפשר גם לדווש עד לגני ארמון ורסאי, מרחק של 16 קילומטר. הדרך לוורסאי נינוחה, עם עלייה תלולה אחת, שאפשר לעלות ברגל עם האופניים ביד. הדרך עוברת בעיירות קטנות, ברחובות קטנים ושקטים. כשמגיעים לוורסאי אפשר לרכוב בפארק שמסביב לארמון, אך לא בגני הארמון עצמם.
מחיר: השכרת אופניים עולה בסביבות 12 אירו.
מה כלול: אופניים עם הילוכים ומפת שבילי אופניים באזור.
נקודת ההתחלה: בחנות Paris Cycle בגני ד'אקלימטיישן (Jardin d'Acclimatation) שבחלק הצפוני של יער בולון. כתובת: Porte des Sablon הגעה: יורדים בתחנת מטרו Les Sablons (קו 1 Château de Vincennes-La Defense); החנות נמצאת בקרבת התחנה, בכניסה לפארק.
משך הטיול: יום
דרגת קושי: קל בדרך כלל, האזור שטוח למדי
למי מתאים: לכל גיל, נדרשת שליטה טובה באופניים
אתר אינטרנט

באניוס, אקוודור
מדרום לעיר הבירה קיטו (Quito), במרחק של כשלוש שעות נסיעה באוטובוס, נמצאת העיירה באניוס (Baños), הנקראת כך על שם המרחצאות החמים שבה. נוסף על המרחצאות האטרקטיביים, העיירה נחשבת גם אתר פופולרי במיוחד לרכיבת אופניים. אפשר לשכור אופניים בכל חנות שנייה בעיירה, אך מומלץ לקחת אותם לסיבוב ניסיון ולבדוק היטב את ההילוכים והמעצורים לפני שמזנקים למסלול. על כל פנים, מדובר באופניים פשוטים. אחרי ההצטיידות תוכלו לבחור אחד מהמסלולים הבאים:
מסלול ריו ורדה: מסלול קצר של כשעתיים שרובו עובר בדרכי עפר ובנופים דרמטיים ומסתיים אחרי כעשרים קילומטר בכפר הקטן ריו ורדה (Rio Verde) שממזרח לבאניוס.
מסלול המפלים: כדי להגיע ליישוב פויו (Puyo) הסמוך לאגן האמזונס ולעשרים מפלים צריך לדווש כשבעים קילומטר בכבישים ובדרכי עפר במשך לפחות חמש שעות (תלוי בכושר ובמספר העצירות בדרך). רוב הרכיבה בירידה, אבל יש גם כמה עליות תלולות מאוד שמכניסות עניין למסלול. כשמגיעים לאזור המפלים משאירים את האופניים בקיוסק הסמוך (מקובל לקנות בו משהו כתודה על שמירת האופניים), ואת יתרת הדרך הקצרה למפלים עוברים ברגל. את הדרך בחזרה לבאניוס עושים בדרך כלל באוטובוס, ואת האופניים – ולעתים גם את המטיילים – מעמיסים על הגג.
מחיר: 8-5 דולר ליום, הנסיעה חזרה באוטובוס עולה דולרים אחדים
מה כלול: השכרת אופניים; בדרך כלל אין קסדות
נקודת התחלה: העיירה באניוס
משך הטיול: ארבע שעות עד יום שלם
דרגת קושי: בינוני
למי מתאים: תרמילאים

באניוס. העיירה מהווה מוקד יציאה לטיולי אופניים | צילום: Rodri ml, GFDL

טופיסה, בוליביה
העיר טופיסה (Tupiza) שבמערב בוליביה היתה תחנתם האחרונה של צמד השודדים המיתולוגי קיד וקסידי, שם ביצעו את השוד האחרון שלהם עלי אדמות. קיד וקסידי אמנם רכבו על סוסים, אבל אפשר לחוות את נופי המערב הפרוע הנפלאים שבסביבה גם מעל אוכף האופניים. אחד המסלולים המומלצים יוצא מטופיסה לדרום מערב. הרכיבה נמשכת כשעתיים לכל כיוון ועוברת בתחתית הערוץ קבראדה סקה (Quebrada Seca) ובתוך קניון טורויו (Canyon du Toroyo), קניון ורוד שקירותיו מחטי אבן. אפשר לרכוב לבד, אם כי הכי מומלץ להשתלב בטריאתלון מיוחד המאורגן על ידי Tupiza Tours, הכולל גם רכיבה על סוס ונסיעה בג'יפ. כך תזכו לליווי צמוד של הג'יפ ולטיפול מיידי במקרה של קלקול או פנצ'ר. על כל פנים, מומלץ לבדוק את המעצורים, ההילוכים ומצב הצמיגים לפני שיוצאים לדרך.
מחיר: מ-23 דולר לאדם בקבוצה של שישה עד 48 דולר לאדם בזוג
מה כלול: השכרת אופניים וקסדה, רכיבה על סוס ונסיעה בג'יפ
נקודת התחלה: Tupiza Tours במלון Mitru מיקום: Av. Chichas 187
משך הטיול: כשלוש שעות
דרגת קושי: קל עד בינוני
למי מתאים: לבני 15 ומעלה, תלוי בכושר
אתר אינטרנט
הערה: לאופניים בבוליביה יש נטייה להתפנצ'ר בקלות, לכן כדאי להצטייד בדבק מיוחד או באמצעי אחר לתיקון פנצ'רים. בחנויות ההשכרה מודעים לבעיה ולא נוטלים אחריות על פנצ'רים. מסיבה זו לא ששים ב- Tupiza Toursלהשכיר רק אופניים וממליצים בחום על הטריאתלון.

קניון טורויו ליד טופיסה. לרכוב דרך נופי פרא | צילום: José Porras, GFDL

צ'יאנג מאי, תאילנד
בשמורת דוי סוטפ (Doi Suthep) הנמצאת כחצי שעה נסיעה מהעיר צ'יאנג מאי (Chiang Mai) שבצפון תאילנד אפשר לצאת לטיול אופניים מאורגן ומודרך למיטיבי דיווש. המסלול עובר ברובו בדרכי עפר במעבה היער וכמעט כולו בירידה די תלולה (דאונהיל). מגובה של כמעט 1,600 מטר רוכבים בירידה לאורך 25 קילומטר לאגם שנמצא בגובה של 400 מטר. בדרך עוברים על פני כפרים קטנים, כנסייה, מנזר בודהיסטי, מפלים והרבה ג'ונגל.
מחיר: בסביבות 150 שקל לאדם
מה כלול: אופניים, מדריך, הסעות, חולצה אדומה (כדי למצוא אתכם אם תלכו לאיבוד), אמצעי מיגון (קסדה, כפפות, מיגון חזה, כתפיים ורגליים), ליטר מים וארוחת צהריים.
נקודת התחלה: רכב של חברת Mountain Biking יאסוף אתכם מכל נקודה בצ'יאנג מאי ויסיע אתכם לתחילת המסלול בשמורה מיקום: 1 Samlan Road, חמישים מטר מדרום למקדש וואט פרה סינג (Wat Phra Sing)
משך הטיול: כארבע שעות
דרגת קושי: בינוני
למי מתאים: לבני 12 ומעלה בעלי ניסיון ברכיבה ושליטה טובה באופניים, או כמו שמגדיר זאת העלון של החברה -"למתחילים עם מוטיבציה".
אתר אינטרנט
ממליצה: שלומית לוי

חצי האי אוטגו. המכורים לאתגרים יוכלו למצוא גם מסלולי רכיבה בהרים

חצי האי אוטגו, ניו זילנד
טיול אופניים של יום אחד מהעיר דונדין (Dunedin) לחצי האי אוטגו (Otago) מציע ביקור מרתק באחד ממרכזי התיירות האקולוגית הגדולים והידועים במדינה. לאורך הדרך בין דונדין למרכז המבקרים שבקצה הצפוני-מזרחי של חצי האי אפשר לצפות במושבות גדולות של אלבטרוסים, פינגווינים צהובי עיניים, אריות ים ועוד. מסלול הרכיבה הזה – שאורכו כשבעים קילומטר הלוך-חזור – עובר בנתיב סלול שנקרא דרך פורטובלו (Portobello Road). זוהי דרך יפהפייה שמתפתלת לאורך שפת האוקיינוס השקט ועוברת דרך כפרי דייגים ומושבות האמנים פורטובלו וגלנפלוק (Glenfalloch). המסלול מישורי כמעט לחלוטין, ולכן אפשר ליהנות בשקט מהנוף. עבור רוכבי כביש זהו גן עדן. רוכבי שטח יצטרכו להתרגל לשולי הכביש שלעתים נעשים צרים. במרכז העיר וסביב רחוב סטיוארט (Stuart) תמצאו כמה חנויות אופניים ברמה סבירה שבהן אפשר לרכוש או לשכור אופניים וציוד נלווה.
מחיר: 20-15 דולר ניו זילנדי
מה כלול: השכרת אופניים
נקודת התחלה: היציאה המזרחית של העיר דונדין לכיוון חצי האי אוטגו
משך הטיול: יום שלם
דרגת קושי: קל
למי מתאים: לבני 12 ומעלה, דורש מיומנות ברכיבה על כביש
(ממליצים: הדס ודרור נבו מ-HooHa – בית לרוכבי אופניים)


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.