תפריט עמוד

טיולים אלטרנטיביים בחו"ל

ביקרתם בלונדון, פריז וניו יורק? חרשתם את היער השחור עם כל המשפחה? השתזפתם בחופים של כרתים? הגיע הזמן להתנסות בטיולים מסוג אחר לגמרי, כאלה שישאירו חוויות ייחודיות. קבלו ששה טיולים שכאלה

חלמתם פעם על טיול מיוחד במינו, שנראה ומרגיש אחרת לגמרי מהטיולים שכבר חוויתם? יש טיולים כאלה – אחרים, מיוחדים, חדשניים, לא שגרתיים. בכתבה זו נציג בפניכם 5 קונספטים של טיולים בחו"ל מסוג אחר, ואתם מוזמנים לקבל חשק ולהתנסות.

טיולי ריטריט ויוגה – תיירות נפש

החופשות הרוחניות הפכו זה מכבר לטרנד עולמי. מסתבר שאנשים רבים מחפשים קצת נופש לנפש ומעוניינים למצוא את השלווה והרוגע שלהם מעבר לים, הרחק משאון השגרה היומיומית. מדובר בחופשות הכוללות תרגולי יוגה, מדיטציה, טיפולי איורוודה, דמיון מודרך, מחול ותנועה, תרפיה באמנות, טיפולי שיאצו, הליכה בטבע, טבילה במרחצאות ועוד. לא פעם חופשה כזו משלבת גם ניקוי רעלים, דיאטת מיצים או דיאטת פירות וירקות. הרעיון הוא לקחת פסק זמן, להתנקות מהלחצים והמתחים ולמלא את החלל שנוצר בתכנים רוחניים ובשחרור פיזי.  אל תטעו לרגע, לא מדובר בחופשות בתנאים ספרטניים, שהרי גם לרוחניות יש גבול. טיולי יוגה וריטריטים מתקיימים בריזורטים שונים בעולם כמו גואה, קוסטה ריקה, ספרד, טורקיה, באלי, תאילנד, איי סיישל, וגם קרוב לבית – בקפריסין או בכרתים.

טיולי ג'יפים – לא רק לאנשי האקסטרים

פעם כשדיברו על טיולי ג'יפים לחו"ל כיוונו אל קהל יעד מאוד ספציפי – הרפתקנים שמחפשים אתגרים מיוחדים, סוג של שורדים. כיום, טיולי הג'יפים הפכו לנחלתם של כל מטיילת ומטייל סקרנים שמעוניינים לשבור את שגרת הטיולים הרגילה. במקום להעפיל שוב במדרגות לאייפל הם מעדיפים לדהור בין נופים הרריים קסומים, ובמקום להיכנס לעוד מוזיאון, הם מעדיפים לשאוף את התרבות המקומית אל קרבם. טיול ג'יפים בחו"ל יכול להתאים למשפחות שלמות, לחברים וגם לבני זוג. בכל מקרה מדובר בחוויה מאוד מגבשת ומרגשת. חברות התיירות שמארגנות את הטיולים הללו מקפידות לבחור יעדים מיוחדים וייעודיים כמו רומניה, הפירנאים, יוון, מונטנגרו, הפיליפינים, נפאל, גיאורגיה, מרוקו, נמיביה, קזחסטן ועוד.

טיולי ספארי – לבלות בקניונים מסוג אחר

המטיילים הישראלים גילו את טיולי הספארי והכניסו אותם לרפרטואר המסעות שלהם. מדובר בטיולים מאוד מרגשים וחווייתיים שמזמנים גם חיבור מגבש. כך לדוגמה, אם פעם היו יוצאים לירח דבש או לוקחים את בן או בת המצווה לטיול המוכר והידוע באירופה הקלאסית ומבלים בשופינג בקניונים, היום נוחתים אי שם, נכנסים לג'יפ, דוהרים בערבות טנזניה ומבלים בקניונים מסוג אחר לחלוטין. בדרך חולפים על פני נופים מגוונים, פוגשים בעלי חיים מיוחדים המסתובבים באופן חופשי בשמורות הטבע הענקיות, מגלים סוגים שונים של צמחייה ומתוודעים לשבטים המשמרים מסורות עתיקות.

טיולי צלילה  – לטייל בעולם מקביל

לצלול באיי גלפאגוס, במלדיביים, בתאילנד או באיי פלאו זו כבר פנטזיה שכל אחד ואחת יכולים להגשים. טיולי צלילה בנקודות מיוחדות ברחבי העולם, פותחים צוהר לעוד עולם שלם בפני המטיילים/צוללים – העולם שמתחת למים. העושר העצום שיש בעולם התת ימי כולל נופים מרהיבים, טופוגרפיה מיוחדת, צמחייה מגוונת ועולם חי מופלא. טיולי ספארי צלילה משלבים פעילות ספורטיבית עם הנאה וגילויים מפתיעים. לצד הצלילה אפשר ליהנות מכל מה שהחופים והיבשה שמסביב מציעים. רוב טיולי הצלילה משלבים גם הפלגות המהוות חוויה בפני עצמה.

טיולי התנדבות – לטייל עם ערך מוסף חברתי

בעידן של אינספור טיסות לואו-קוסט, כשמטיילים רבים חורשים כבר כל חלקה טובה על הגלובוס, יש אנשים שמחפשים טיול עם משמעות. לאור הצורך החדש הזה, בשנים האחרונות הולכת ומסתמנת מגמה של יציאה לחופשות בחו"ל שמשלבות בתוכן התנדבות.  ההתנדבות יכולה להיות במגוון תחומים: אם בסיוע הומניטרי לאוכלוסיות שונות, אם בשימור בעלי חיים בשמורות טבע, שימור ימי ועוד. אפשר לצאת לטיול מהנה וחווייתי לכל דבר ביעד אקזוטי כזה או אחר, ולהקדיש חלק ממנו למטרה חברתית נעלה. ישנם טיולים התנדבותיים מאורגנים, המשלבים גם לימוד שפה או תרבות ורכישת מיומנויות שונות לצד ההתנדבות. מה שבטוח הוא, שמדובר בטיול שכולל גם מסע פנימי מספק ומיוחד במינו.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.