תפריט עמוד

טוקיו העיר היקרה בעולם, תל אביב במקום 29

ארבע ערים יפניות מדורגות בין עשרת הערים היקרות בעולם, תל אביב היא העיר היקרה ביותר במזרח התיכון, ואת המחיר הגבוה ביותר עבור ארוחה במסעדה תידרשו לשלם דווקא בעיר בירה אפריקאית

בסקר שנתי של חברת ECA, שמדרג את יוקר המחייה בערים שונות ברחבי העולם, טוקיו נמצאת במקום הראשון, ממש כמו בשנה שעברה. עוד שלוש ערים יפניות – נגויה, יוקוהומה וקוֹבה – נמצאות אף הן בעשירייה הראשונה. היחלשות הדולר אחראית לכך שבין 40 הערים היקרות בעולם אין ולו עיר אמריקאית אחת (ניו יורק, העיר היקרה ביותר בארצות הברית, ממוקמת רק במקום 44). על פי הסקר, החיים בתל אביב, שמדורגת במקום 29 ברשימה, יקרים יותר מאשר בווינה (מקום 34), ברלין (35), בריסל (39) או רומא (43). למעשה, תל אביב היא העיר היקרה ביותר במזרח התיכון, ואחריה ירושלים, שמדורגת במקום 33 ברשימה. ערים אחרות באזור שלנו זולות בהרבה – דובאי מדורגת במקום 175, וג'דה, שבערב הסעודית, נמצאת במקום 234 ברשימה, מה שהופך אותה לעיר הזולה ביותר במזרח התיכון.

לואנדה, בירת אנגולה. ארוחת צהריים במסעדה מקומית עולה יותר מ-52 דולר!

בעשירייה הראשונה, אחרי טוקיו, מדורגות, על פי סדר יורד – אוסלו (העיר האירופאית היקרה ביותר), נגויה היפנית, סטוונגר שבנורווגיה, יוקוהומה, ציריך, לואנדה באנגולה, ג'נבה, קובה שביפן וברן השוויצרית. הסקר בודק מרכיבים שונים של יוקר המחייה, בהם מחירה של ארוחת צהריים במסעדה, כוס בירה בפאב, כרטיס קולנוע ותריסר ביצים. כאשר משווים את מחירם של המרכיבים השונים, עולים כמה ממצאים מפתיעים. כך, למשל, ארוחת הצהריים היקרה ביותר על פי הסקר היא דווקא בלואנדה, בירת אנגולה – מעל 52 דולר, הרבה יותר ממחירה של ארוחה דומה בטוקיו, אוסלו או ציריך. נראה שכדי לחיות ברמה גבוהה באנגולה מוכת העוני צריך להוציא ממון רב.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.