תפריט עמוד

פסטיבל טומורולנד – כבר לא חלום רחוק

פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הגדול והמפורסם באירופה מתקיים מדי קיץ בעיירה הציורית בום שבבלגיה בהשתתפות די.ג'ייז בינלאומיים מובילים. כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים לפסטיבל טומורולנד

פסטיבל טומורולנד, פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הגדול והמפורסם מסוגו באירופה, מהווה שיא עבור חובבי הז'אנר, מוזיקאים ובעצם כל מי שמוזיקה זורמת בעורקיו, אוהב לרקוד ולשמוח. הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שנוסעים לפסטיבל שמתקיים בכל שנה בבלגיה:

איפה קונים כרטיסים?

חודשים לפני האירוע, רוב חברות התעופה מכינות חבילות של טומורולנד, שמטרתן להוזיל את העלות הכוללת. החבילה כוללת טיסות, שהות וכניסה לפסטיבל. במקרים מסוימים זה משתלם, במקרים אחרים זה דווקא מייקר את הכל. מה שאנחנו מציעים לכם זה לבדוק אפשרות של רכישת כל סעיף בנפרד – טיסות, שהות וכרטיסים לפסטיבל, ולראות האם זה לא יוצא לכם בסופו של דבר זול יותר. חבילה אומנם חוסכת לכם קצת זמן וכאב ראש, אבל קובעת לכם איפה תשנו ומתי תטוסו ולא תמיד מוזילה באמת עלויות.

לשלב את הפסטיבל עם טיול גדול יותר

הפסטיבל המהמם הזה נמשך סוף שבוע אחד של שכרון חושים, בעיירה הבלגית הציורית בום, שליד אנטוורפן. המקום עצמו מדהים, אבל אין שום סיבה לעצור בו: ניתן לשלב את הבילוי בפסטיבל עם טיול בבלגיה, בצרפת הסמוכה, בהולנד ועוד. אתם יכולים להשאיר את הפסטיבל בתור הדובדבן שימתיק לכם את סוף הטיול, ואתם גם יכולים להתחיל אתו את הטיול שלכם. כך או אחרת, המיקום הוא טוב גם כיציאה למסלולים אחרים וגם כנקודת סיום. לחובבי המוזיקה המושבעים שביניכם, מומלץ לנסות ולמצוא עוד פסטיבלים ואירועי מוזיקה סמוכים, ולשלב טיול נושא מדליק.

מה הפסטיבל מציע?

הפסטיבל, המעוצב באופן מרהיב, מציע סוף שבוע עם מיטב הדי. ג'ייז, חלקם בעלי שם עולמי, אחרים צעירים ומבטיחים שהופכים לכוכבים בעקבות הפסטיבל. ארמין ואן ביורן, טייסטו, פול אוקנפולד ודיוויד גואטה, כולם כוכבים שמופיעים בפסטיבל טומורולנד ומקפיצים את הקהל המשולהב במשך שעות ארוכות. כל הנראות של הפסטיבל היא חוויה אדירה לכל החושים: המיקום עצמו ירוק ומרהיב, האנשים מתלבשים בבגדים צבעוניים, זרחניים ויוצאי דופן, המוזיקה הקצבית הולמת בכל הגוף והתחושה היא של אופוריה מתמשכת. אם טרם ביקרתם בפסטיבל הזה, נסו לשלב אותו בביקור הבא שלכם באירופה (כמובן בדקו את זמני הפסטיבל והיערכו מראש בהתאם), ואפילו בנו סביבו את הטיול הבא שלכם. הפסטיבל שזכה בפרסים, בפרסום עולמי ובתהילה של סלבס רבים, נחשב כממכר במיוחד – אנשים מדווחים כי לאחר השתתפות אחת הם כבר מחפשים את המועד הבא בו יתקיים הפסטיבל.

הגרלות

מאחר שהפסטיבל פופולרי כל כך, מתקיימות הגרלות רבות של כרטיסי כניסה לפסטיבל, לעתים כחלק מתרגיל שיווק של חברות נסיעות וכדומה. הירשמו להגרלות האלה, זה לא יכול להפריע לכם. במקרה הכי גרוע לא זכיתם ותמשיכו את החיים שלכם כרגיל. אם זכיתם, תיהנו! כעת נותר לכם לארגן רק את כל מה שנשאר מסביב – כרטיסי טיסה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד.

איך להתארגן לפני הטיסה לטומורולנד?

בבלגיה גם בקיץ עלול להיות קריר בשעות הלילה, במיוחד אם שוהים בחוץ. קחו אתכם סווצ'ר שניתן לגלגל בתוך תיק גב ואל תיסחבו עם מזוודות או משא כבד ומציק. בנוסף, דוכני המשקאות והמזון בפסטיבל עלולים להיות יקרים מאוד, כך שאם יש לכם אפשרות הגיעו מצוידים בשתייה ואוכל. חשוב מאוד, בין אם אתם טסים לסוף שבוע או משלבים את הפסטיבל עם טיול ארוך יותר – להתארגן על ביטוח נסיעות לחו"ל. הביטוח הזה חשוב מאין כמותו כשנוסעים למקום זר, בו אין לכם ביטוח בריאות מקומי. במקרה כזה כל טיפול רפואי שתזדקקו לו, אפילו אם מדובר בשן כואבת או בהתייבשות, יעלה לכם הון עתק. ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה את כל הבעיות שעלולות לצוץ, החל מביטוח הטיסה עצמה וכלה בפתרון לבעיות רפואיות שעלולות לצוץ בחו"ל. כשנוסעים לחו"ל יש הרבה הוצאות שניתן לחסוך בהן, החל מתכנון מרכיבי הטיסה השונים (יש שעות בהן הטיסות זולות יותר, יש חברות תעופה זולות יותר), וגם בביטוח נסיעות לחו"ל אפשר לחסוך ולשלם פחות. הכי חשוב זה כמובן לעשות את הביטוח, ולבדוק שהפוליסה אכן מקיפה את כל מה שעלול להשתבש בחו"ל, שזה בעצם כל מה שעלול להשתבש גם בארץ, רק שבחו"ל זה מקבל משמעות כלכלית מאד גדולה, מאחר וכל ביקור בבית החולים עולה הון עתק.

בתמונה הפותחת: טומורולנד, פסטיבל המוזיקה האלקטרונית הגדול באירופה
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.