תפריט עמוד

טאיוואן – היעד הידידותי ביותר בעולם למטייל הישראלי

בשנים האחרונות עלה מספר התיירים הישראלים לטאיוואן והיא ממשיכה להפתיע את המבקרים בה  במגוון תחומים הכוללים קולינריה, טבע מרהיב, שורשים תרבותיים עמוקים בשילוב עם טכנולוגיה מתקדמת ותרבות מודרנית. בנוסף, טאיוואן הוכתרה כאחת המדינות הידידותיות ביותר למטייל (כתבה שיווקית)

טאיוואן היא אי יפהפה השוכן במזרח אסיה ורבים מכירים אותה בכינוי ״פורמוזה״ שם אשר נתנו לה הפורטוגזים הראשונים שגילו אותה במאה ה-16. רבים דווקא שמעו על טייוואן בהקשר של ייצור וטכנולוגיה בזכות התווית המפורסמת Made in Taiwan, אשר מככבת על הרבה מהמוצרים בכל העולם. אולי חלקכם שמעו על הכינוי שלה ״הלב של אסיה״ בשל מיקומה המרכזי באסיה כאשר שכנותיה הן סין, יפן, קוריאה והפיליפינים, אך כדי באמת להכיר את טייוואן, צריך לבקר בה ולגלות בעצמכם את אחת הפנינות השמורות והמיוחדות ביותר במזרח אסיה.

בשנים האחרונות עלה מספר התיירים הישראלים לטאיוואן והיא ממשיכה להפתיע את המבקרים בה  במגוון תחומים הכוללים קולינריה, טבע מרהיב, שורשים תרבותיים עמוקים בשילוב עם טכנולוגיה מתקדמת ותרבות מודרנית. בנוסף, טאיוואן הוכתרה כאחת המדינות הידידותיות ביותר למטייל בזכות יוקר המחייה הנמוך, התחבורה הציבורית הנוחה, איכות השירותים הציבוריים, אדיבות המקומיים ועוד ועוד.

אז אם גם אתם תקועים בבית ורק חולמים על הטיול הבא שלכם, אנו כאן בשביל לעזור לכם לפתוח חלון לעולם חדש ולא מוכר. הכנו עבורכם 5 סיבות אשר הופכות את טייוואן ליעד הידידותי ביותר עבור המטייל הישראלי ולספר לכם מדוע כדאי לכם לבחור בטייוואן כיעד הטיול הבא שלכם… נוחות, שופינג לכל כיס, מערכת בריאות מתקדמת, רמת בטיחות גבוהה ואנשים ידידותיים – כל אלה הם השילוב המנצח לטיול נפלא. מוכנים?

לחצו להפעלה

לחצו להפעלה

נוחות בסגנון מזרח אסיאתי

כאשר תשאלו כל טייוואני מה הדבר שלדעתו הכי מאפיין את טאיוואן בכלל וטייפה הבירה בפרט, המילה שתשמעו הכי הרבה היא – Fangbian שבתרגום ישיר לעברית היא "נוח!". נוחות היא אכן התיאור המושלם לטייוואן. כאן ניתן למצוא תחבורה ציבורית מתקדמת (ונוחה) – החל מרכבות הקליע (רכבות סופר-מהירות) אשר נוסעות ברחבי האי ועד מערכת הרכבת התחתית בטייפה, הנחשבת למתקדמות בעולם, ניתן לצאת מהעיר ולטייל בטבע המופלא של האי בקלות ובמהירות. הנוחות בטאיוואן לא מתבטאת רק בקלות הנסיעה בה, אלא גם במספר חנויות הנוחות הקיימות בה – שהוא בין הגבוהים בעולם לנפש וניתן למצוא מעל 10,000 חנויות שונות ברחבי האי הפתוחות 24/7 ולא רק שניתן לקנות בהן אוכל ודברים קטנים שתמיד צריך, אלא ניתן גם לשלם חשבונות, לקנות כרטיסי רכבת, לשלוח דואר, ולעתים אף לעשות כביסה. ואם במקרה שכחתם להביא מזומן? אין בעיה, ניתן לשלם בעזרת כרטיס ה"רב קו" המקומי.

רכיבה על אופניים היא גם דרך משתלמת ונגישה לחוות את טאיוואן, עם מערכות אופניים שיתופיים המפוזרות ברבים מהערים הגדולות עם אפשרות להורדה בעיר שונה מזו שהתחלת בה, וזה יעלה לכם החל מ-10 דולר טייוואני בלבד למשך 30 דקות (כ-1.2 שקל). אחד מהכבישי האופניים המומלצים הוא כביש מס' 1 המקיף את טייוואן ועובר ברבים מהאטרקציות התיירותיות הגדולות בטייוואן. המטיילים יכולים לעצור במהלך הדרך באטרקציות ולחוות את הערים, הטבע והכפרים של טאיוואן.
לחצו להפעלה

לחצו להפעלה

אוכל, שופינג ולינה במחירים נוחים

אחד הדברים הכי אהובים על הטייוואנים זה כמובן – לאכול, והרבה. טייוואן היא מהמקומות הבודדים בעולם אשר יותר זול לאכול בחוץ מאשר לבשל לעצמך בבית. כך למשל, ארוחה משביעה במסעדת פועלים מקומית תעלה בממוצע 120 דולר טייוואני (כ-15 ש"ח). בשוק הלילה, מקום הבילוי המועדף על המקומיים, ניתן להנות משלל מטעמים מקומיים במחירים נמוכים המאפשרים לנסות ולחוות כמה שיותר מהמטבח הטייוואני המופלא. לא רק בשוק הלילה האוכל זול – בטייפה תוכלו להנות גם מהדים סאם המקומי במסעדת מישלן יוקרתית Din Tai Feng בכ-220 דו"ט בלבד (כ-25 ש״ח).

יוקר המחייה הנמוך מתבטא לא רק באוכל, אלא גם במחירי הלינה. בטאיוואן ניתן למצוא מגוון אופציות לינה, החל מהוסטלים לתרמילאים בטיול אחרי צבא ועד מלונות יוקרה מפנקים במחירים נוחים יחסית. ובנוסף – אי אפשר להתעלם מהבגדים, מוצרי האלקטרוניקה וגאג׳טים בשווקים השונים אשר יאפשרו לכם חווית שופינג בעלויות נוחות ובאיכות גבוהה.

Photo: View of Taipei 101 from Elephant Mountain Photo credit: Shutterstock.com / FenlioQ

Photo: View of Taipei 101 from Elephant Mountain
Photo credit: Shutterstock.com / FenlioQ

טייפה, בירת טייוואן – העיר הבטוחה בעולם!

טייוואן זוכה לשבחים והאדרה גם בכל הקשור ברמת הביטחון של הפרט מה שהופך את טייוואן ליעד המתאים למגוון סגנונות טיול החל מטיולי משפחות, טיולי נשים, טיולים עבור משלחות תלמידים צעירים וטיולי בוטיק מעמיקים. בטייוואן- זה לא חריג כלל לראות אופניים לא נעולים חונים בכניסות הבתים או המשרדים ורבים מופתעים לראות נהוג לראות תיקים וארנקים אשר נשארים על שולחן בבית הקפה המקומי בזמן שהבעלים מזמין עוד קפה או הולך לעיסוקיו, בטייוואן – אין כמעט שום ספק כי דבריו יהיו שם כאשר יחזור. כמובן שתמיד נמליץ לנהוג בזהירות, אך במקרה ושכחתם את הארנק באוטובוס – הסבירות שהוא יגיע אליכם חזרה היא גבוהה ביותר, ללא כל רצון לתמורה או הכרת תודה.

לחצו להפעלה

לחצו להפעלה

האנשים, התרבות והאופי הלאומי הטייוואני

כאשר ערכים כמו עזרה לזולת, סולידריות חברתית ונימוסים הם ערכים אשר עליהם נשענת התרבות הטייוואנים, אין פלא שהטיוואנים נחשבים לאחד העמים הידידותיים ביותר. הטייוואנים שמחים ונרגשים לראות תיירים המבקרים באי שלהם והם יעשו כמיטב יכולתם לארח ולהציג את אדמת מולדתם בצורה הטובה ביותר – ימליצו לכם על המקומות הטובים ביותר, האוכל הטעים ביותר, המקדשים המעניינים ביותר וייתכן ואף ייקחו אתכם למקום האהוב עליהם ויסבירו לכם על ההיסטוריה והתרבות של האי. אם במקרה תצטרכו עזרה – אין חשש לבקש, הטייוואנים לרוב יצאו מגדרם לעזור לכם ולגרום לכם להרגיש בידיים טובות.

למרות שבשנה האחרונה מדינות סגרו את שעריהן לאזרחי מדינות אחרות – טאיוואן מצפה שהעולם יחזור בקרוב למצב נורמלי ויוכל לקבל את פני המבקרים הזרים באי היפה של טאיוואן – הלב של אסיה!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.