תפריט עמוד

חשיפה תקשורתית להצלת שבטים מבודדים בפרו

"כל הזמן אנחנו שומעים רעש של הליקופטרים, בעלי החיים ברחו ואין יותר דגים", כך מתאר בן שבט נאהוא (Nahua) את תוצאות הפרויקט של ענקית הגז הארגנטינאית פלוספטרול סמוך לתחום המחייה של בני שבטו, בפארק הלאומי מנו (Manu National Park). למרות שהפארק, הנמצא במזרח פרו, נחשב לשמורה ביוספרית והוכרז כאתר מורשת עולמית, חברת הגז תכננה להתפשט לשטחו, ואף הזמינה לשם כך מחקר שהראה כי הפעילות לא תפגע באופן משמעותי בחי ובצומח שבפארק. אלא שתחקיר של העיתון האנגלי גרדיאן, בשיתוף עם ארגון זכויות האדם סרביבל (Survival), העלה כי תוצאות המחקר הגיאולוגי שפורסמו עוותו במתכוון, וכי הנזק הצפוי מפרויקט הגז יהיה רב, לא רק למרקם הטבעי של הפארק אלא גם ליושביו, שבטים אמזוניים נידחים, שחלקם לא נחשפו לעולם החיצון.

כתוצאה מהתחקיר העיתונאי, הודתה חברת הגז בשימוש בנתונים לא מדויקים, והודיעה כי היא מפסיקה את הניסיונות לפעול בתחומי הפארק הלאומי.


בשטח הפארק חיים יותר מ-800 מינים של ציפורים | צילום: Marie de Carne, GFDL

במשך שנים כריתת עצים מאסיבית פגעה באזור, וכעת חיפושים אחר גז טבעי מאיימים על שלמותו. ברחבי הפארק יש כמה עשרות כפרים שתושביהם דוברים את שפת הקצ'ואה, וכן קהילות קטנות של שבטים, שעדיין שומרים על ניתוק מוחלט מהעולם. בנוסף, זהו אחד האזורים המגוונים בעולם מבחינה ביולוגית: בשטח הפארק יש יותר מ-15 אלף מיני צמחים, כ-2,400 מיני חרקים, יותר מ-800 מיני ציפורים ויותר מ-200 מינים של דגים. בין 159 מיני היונקים החיים כאן אפשר למנות את היגואר ואת המרמוסט הננסי, הקוף הקטן ביותר בעולם.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.