תפריט עמוד

חמש אטרקציות שאסור להחמיץ בישראל

ישראל התברכה בנופים יפים, אתרים היסטוריים מרתקים ואווירה מיוחדת שאין בשום מקום אחר בעולם. מרמת הגולן דרך סמטאות העיר העתיקה בירושלים ועד ריף הדולפינים באילת, קבלו את האטרקציות המובילות בארץ

יש המון מקומות יפים ומרתקים על פני כדור הארץ, אבל רק מעטים מצליחים לספק חוויה מסחררת ועוצמתית שמפעילה את כל החושים, בדיוק כפי שישראל עושה. השילוב המופלא בין נופים מדהימים המשתנים בין רגע מירוק לכחול ומדבר, האתרים ההיסטוריים, הערים הגדולות והאווירה המיוחדת, כל אלה הופכים אותה למדינה שאי אפשר להישאר אדישים כלפיה. מתוך רשימת האטרקציות המלאה של ישראל, אספנו עבורכם חמש אטרקציות מובילות שכל מטייל, ישראלי או זר, ישמח לבקר בהן לפחות פעם אחת.

העיר העתיקה בירושלים
העיר העתיקה בירושלים מציעה מפגש ייחודי בין אתרים היסטוריים המקודשים לשלוש הדתות, לסמטאות אבן ציוריות ומלאות קסם ושלל דמויות צבעוניות הגודשות את הדוכנים והשווקים השוקקים שיש בה. זה המקום בו עבר והווה מסתחררים יחד במחול של ריחות וטעמים משכרים, עם בליל של שפות, מסורות ומנהגים עתיקים שנשתמרו עוד מימי קדם. ביקור בירושלים לא יהיה שלם בלי הליכה על טיילת החומות, שתחשוף בפניכם את נופיה המרהיבים של העיר העתיקה וסביבותיה, סיור מרתק בעיר דוד או מסע אפוף מסתורין במנהרות הכותל, שיעניק לכם הצצה אל מאחורי הקלעים של העיר הקדומה. כל פינה בעיר העתיקה משרה אווירת קדושה ומקרינה יופי נדיר וצופן סוד שאי אפשר לפספס.

חומות העיר העתיקה בירושלים ומגדל דוד | צילומים: שאטרסטוק

הטיילת בתל אביב ויפו העתיקה
אינספור אטרקציות ואתרי בילוי מחכים לכם בעיר ללא הפסקה. טיול לאורכו של רחוב דיזנגוף הוותיק (מדרום לצפון) יוביל אתכם דרך בתי קפה, מסעדות וחנויות אופנתיות למתחם התוסס של נמל תל אביב, שמתהדר אף הוא במרכזי קניות ובילויים ובשוק אוכל שווה במיוחד. מהנמל נמתחת טיילת ארוכה ויפה לאורך קו החוף של תל אביב. אפשר לטייל בנעימים ברגל או ברכיבה על אופניים, דרך חופי הרחצה עם החולות הלבנים הנושקים לים הכחול, לצד בתי הקפה ומסעדות החוף המזמינות, ולטפס בקלילות לגבעת העלייה ביפו לתצפית נהדרת על רצועת החוף והעיר הלבנה. מכאן, כדאי לצאת לסיור בין הסמטאות המקסימות של יפו העתיקה, לשוטט בשוק הפשפשים ובחנויות העתיקות שמסביב, ולסיים את היום על כוס בירה וארוחה טובה באחת משפע המסעדות שבמקום.

בתיה של יפו העתיקה גולשים אל קו המים

ריף הדולפינים באילת
עיר השמש הנצחית מזמינה אתכם ליהנות מחופשת בטן גב מפנקת יחד עם שפע של בילויים, טיולים ופעילויות ימיות ומדבריות מלהיבות. בין המצפה התת ימי, עיר המלכים והמופע המרהיב WOW, לבין טיולי ג'יפים במדבר, ספורט ימי ופעילויות אתגריות לכל המשפחה, אל תחמיצו ביקור בריף הדולפינים, אחד האתרים היפים והמיוחדים באילת, שמאפשר לכם לחוות את עולמם של היונקים המתוקים בסביבתם הטבעית. מדובר בחוף רחב ידיים ושופע צמחייה, הכולל מזח ארוך ונוח שניתן לצפות ממנו בדולפינים המקפצים במים בעליזות מדבקת, להאכיל אותם וכמובן לצלול איתם ועם בעלי החיים התת ימיים הנוספים שבמתחם. עוד תמצאו באתר גן בוטני מושקע ומתחם טיפולים אלטרנטיביים.

מטפלת מאכילה דולפין בריף הדולפינים באילת

הגנים הבהאים בחיפה
כשמתכננים טיול לצפון, אי אפשר להשלים את המלאכה מבלי לקחת בחשבון עצירה בגנים הבהאים בחיפה, שנחשבים לאחד האתרים המופלאים בישראל. מדובר ב-19 גנים מטופחים ויפים להפליא הבנויים כטרסות (מדורגות), שמתחילות בפסגתו של הר הכרמל ומסתיימות למרגלותיו, בשכונת המושבה הגרמנית. המבנה הבולט והמרשים ביותר במתחם, הוא כמובן המקדש בעל כיפת הזהב הנמצא במרכזו. זהו מקום מנוחתו של הבהא-אללה, הנביא המבשר של הדת הבהאית. המתחם כולו משתרע על פני שטח של כק"מ ויש בו מדרגות נוחות, שיובילו אתכם מראש ההר ועד השער התחתון של הגנים. תוך כדי הליכה תוכלו להתפעל מהשיחים המעוצבים וערוגות הפרחים, מהמבנים המעניינים הנטועים ברחבי הגן ומהנוף המשגע של מפרץ חיפה, הרי הגליל ומרחבי הים התיכון.

הגנים הבהאים בחיפה, אתר מורשת עולמית (יחד עם הגן הבהאי בעכו) ואחד האתרים המופלאים בישראל

שמורת הטבע נחל חרמון ברמת הגולן
אם יש מקום בישראל שמציע שילוב מנצח של טבע ירוק ופראי יחד עם עושר תרבותי והיסטורי ומגוון עצום של אטרקציות ופעילויות, רמת הגולן לוקחת בגדול. יש כאן את מבצר נמרוד, אתר ארכיאולוגי מרשים מתקופת ימי הביניים, אתר החרמון שבחורף מרגיש כמו שוויצריה הקטנה ואת אתר מורשת הגבורה תל סאקי. אולם גולת הכותרת ברמת הגולן היא שמורת הטבע נחל חרמון, הידועה בכינוי הבניאס. האתר ממוקם למרגלות הר החרמון ומלבד נופים נהדרים שמקיפים אותו מכל עבר, יש בו מעיינות ומפלים קטנים ואת המפל הגדול והשוצף ביותר בישראל, שצונח בעוצמה מגובה של 10 מ', ומעליו נמתח שביל הליכה תלוי המאפשר לצעוד בסמוך למים השוצפים, וליהנות מיופיו של המפל המרשים.


שמורת הטבע נחל חרמון (הבניאס). מים מכל עבר

בתמונה הפותחת: זוג מטיילים משקיף על הרי אילת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.