תפריט עמוד
צילום: Leslie Morris

לחוגים שונים יש דעות מגוונות באשר לסגולותיו של חלב צאן (כבשים ועזים). ברפואה טבעית טוענים שהוא טוב יותר מחלב פרה ואלרגני פחות ממנו. ברפואה הקונבנציונלית אמנם מכירים ביתרונותיו של חלב צאן, אך אין תמימות דעים בעניין, ובאופן כללי מתלהבים פחות מהאופנה של הוצאת חלב מהתפריט. ומה אומרים הנתונים?

מתברר שבחלב צאן יש חמישים אחוז יותר סידן מאשר בחלב פרה. בחלב בכלל יש חלבון שנחשב איכותי, ולחלב צאן יש יתרון גם בכמות של חלבון זה – פי שניים יותר מבחלב פרה. יתרונות נוספים מצויים במינרלים (כמו אבץ, שחשוב למערכת החיסון) ובוויטמינים 2B ו- 21B (שחשובים לחילוף החומרים בגוף ולמערכת העצבים) – אלה מצויים בכמות גדולה יותר בחלב צאן. יתרון זה חשוב לצמחונים, שכן ויטמינים אלה מגיעים אך ורק מבעלי חיים, ואם אין מקבלים אותם מבשר, לפחות יקבלו אותם מן החלב. בנוגע לשומן אין ספק – חלב פרה דל בשומן לעומת חלב עזים, ובעיקר לעומת חלב כבשים, ששמן ממנו פי שניים.

האם חלב צאן אכן יוצר פחות אלרגיות בעור ובנשימה המיוחסות לשתיית חלב פרה? אשר לאלרגיות שנובעות ממחסור באנזים שמפרק לקטוז (סוכר החלב), נראה שאין לחלב צאן יתרון על פני חלב פרה. עם זאת, חלב עזים אינו מכיל חלבון מסוים ממשפחת הקזאין שמצוי בחלב של פרות ושל כבשים וקשה לעיכול. לכן חלב עזים נוח לעיכול יותר משני האחרים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.