תפריט עמוד

חידוש ויזה לארצות הברית – כל מה שרציתם לדעת

טיול בארצות הברית דורש תכנון מוקדם, והשלב הראשון הוא לבדוק האם אתם צריכים לחדש את הוויזה. מי יכול לחדש ויזה לארה"ב ללא צורך בראיון בשגרירות, אילו טפסים צריך למלא ומה מהווה הוכחה של זיקה לישראל? כל הפרטים לפניכם, וגם כמה הצעות לטיולים ששווה להכיר

מי לא חולם על ארצות הברית? נדמה שאין אדם שלא רוצה לנסוע למדינה העצומה והמגוונת הזאת, בין אם זה לבילויים ושופינג בניו יורק, לטיול משפחתי בין פארקי השעשועים של פלורידה, לנסיעה רוויית נופים לאורך החוף הערבי, ללימודים באוניברסיטה או לנסיעת עסקים באחת מענקיות ההייטק בעמק הסיליקון. כל אחד וסיבותיו, כל אחד והגשמת חלומותיו. אבל כדי להגשים את החלום צריך קודם כל לדאוג שהוויזה שלכם בתוקף.

כביש מס' 1 בקליפורניה

כביש מס' 1 בקליפורניה. הנופים החלומיים מחכים לכם | צילומים שאטרסטוק

כידוע, ישראלים זקוקים לאשרת כניסה לארצות הברית, וגם מי שהייתה לו בעבר ויזה, אם היא לא בתוקף חייבים לחדש אותה, תהליך שיכול להימשך זמן לא מבוטל. אבל אפשר גם אחרת: חידוש ויזה לארה"ב ללא צורך בראיון בשגרירות לא רק חוסך את שעות ארוכות של המתנה בתורים והוצאה כספית בדרך לראיון (יום עבודה מבוזבז ותשלום על חנייה), אלא גם מקל מאוד על מי שנוטה להילחץ מראיון (ועוד באנגלית!), שעלול לקבוע האם הנסיעה המתוכננת תתממש או שתיאלצו לוותר על החלום.

איך תדעו אם אתם זכאים לחידוש ויזה ללא ראיון? בחנו את עצמכם:

  • האם היתה לכם בעבר ויזה לארצות הברית?
  • האם הוויזה האחרונה שלכם הוצאה אחרי שנת 2008?
  • האם הוצאתם את הוויזה הקודמת באותה שגרירות (במקרה שלנו, בתל אביב או בירושלים)?
  • מתי הוצאה הוויזה הקודמת? האם הייתם בני 14 או יותר?
  • האם בוויזה הקודמת לא נרשמה הערה CLEARANCE RECEIVED או WAIVER OF INELIGIBILITY 2012?

אם עניתם כן על כל השאלות האלה, יש לנו חדשות משמחות עבורכם: אתם פטורים מלהגיע לראיון בשגרירות. זה לא אומר שהתהליך הסתיים, למעשה הוא רק מתחיל, אבל אתם בהחלט נמצאים בדרך הנכונה. העובדה שהיתה לכם ויזה לארה"ב בעבר מקלה על חומרת הבדיקה, אבל עדיין צריך למלא טופס ארוך ומסורבל עבור כל אחד מהמגישים מגיל 14 ומעלה, להירשם לשירות המשלוחים של השגרירות ולשלם אגרה בסכום של מאות שקלים (האגרה נקובה בדולרים, לכן הסכום מתעדכן על פי שער הדולר).

שייט בשמורת אברגליידס בפלורידה

שייט בשמורת אברגליידס בפלורידה

מטרת הבדיקה של השגרירות האמריקאית היא, בין השאר, לוודא שיש לכם זיקה לישראל ושאתם לא מתכננים להישאר בארה"ב מעבר לזמן המותר. לכן יש צורך לאסוף מסמכים המעידים שיש לכם עבודה קבועה בארץ או שאתם לומדים כאן וכדומה. את כל המסמכים מצרפים לטופס שמילאתם (טופס DS-160), לאישור הרישום לשירות המשלוחים וקבלה על תשלום האגרה. את כל אלה, בצירוף הדרכון הנוכחי, הדרכון עם הוויזה הקודמת ותמונה (בגודל ספציפי, השונה מגודל תמונת דרכון רגילה), מעבירים לאחד מסניפי הדואר שעובדים מול השגרירות.

עדיין נשמע לכם מסובך ולא ברור? אפשר לפנות לחברת VisaNow שתעשה עבורכם את כל הדברים האלה. ומה אתם צריכים לעשות? לחכות לקבלת הוויזה ובינתיים לתכנן את הנסיעה החלומית לארה"ב. אז בזמן שאתם מחכים, קבלו המלצות לכמה דברים נהדרים שאפשר לעשות בארצות הברית:

• שופינג בניו יורק. העיר המסחררת מציעה שלל אפשרויות לקניות, החל בחנויות של מותגי יוקרה בשדרה החמישית ועד לשווקים צבעוניים, כמו שוק הפשפשים של הל קיטצ'ן והשוק של צ'לסי. המחפשים בגדים ומוצרי חשמל במחירים טובים ימצאו את מבוקשם בחנויות של רחוב קאנאל ובלואר איסט סייד.

• שמורות טבע במערב ארצות הברית. מעבר לפארקים המוכרים והמתוירים (ויש לכך סיבות מצוינוצ), כמו ילוסטון ויוסימיטי, כדאי לדעת שבמדינת יוטה, בדרום-מערב ארה"ב, יש חמישה פארקים לאומיים, כל אחד יפה ממשנהו. שניים מהם מומלצים במיוחד – פארק ארצ'ס, שבמזרח המדינה, עם מאות קשתות טבעיות בצבע אדמדם; פארק קניונלנדס, בדרום יוטה, שבו נופים מהפנטים של קניונים, הרי שולחן וסלעים בצורות שונות ומשונות.

הפארק הלאומי ארצ'ס ביוטה

הפארק הלאומי ארצ'ס ביוטה

• הרבה יותר מפארקי שעשועים בפלורידה. פארקי שעשועים של אורלנדו הם רק חלק קטן, משמח ככל שיהיה, ממה שפלורידה מציעה. אחרי שעברתם אינספור רכבות הרים, הסתחררתם, גלשתם, שטתם והמראתם במתקנים שונים, אכלתם יותר מדי צמר גפן מתוק, גלידה, המבורגרים ודונאטס והצטלמתם עם כל הדמויות המוכרות והאהובות של דיסני, כדאי להמשיך דרומה, לשמורת אברגליידס שבה תרגישו קצת כמו באמזונס – בין ביצות, צמחיית מים והמון עופות מים ותנינים. עוד אזור יפהפה הוא פלורידה קיז, קבוצת איים הפזורים באוקיינוס מדרום לפלורידה. כביש מחבר ביניהם בשורה של גשרים והנהיגה לאורכו מומלצת מאוד.

• צבעי שלכת. אם אתם מתכננים לטוס בסתיו, יש כמה מוקדים יפים במיוחד לשלכת. השלכת הכי מפורסמת היא זאת של ניו אינלנד, יפה לא פחות היא השלכת שבהרי הפוקונוס בפנסילבניה והכי הכי יפה בעינינו היא זאת שתראו במהלך נסיעה ב- Skyline Driveדרך נופית יפהפייה החוצה את פארק שאננדואה במדינת וירג'יניה.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...