תפריט עמוד

חופשת שייט – להגשים את החלום

עברו הימים בהם רק מיליונרים יכלו להרשות לעצמם חופשה חלומית על יאכטה. היום חוויית השייט נגישה בהרבה, וכשאפשר לשכור יאכטה ולשוט באזורים הכי יפים בעולם - הגשמת החלום נמצאת בהישג יד

מה אתם חושבים כשאתם שומעים את צירוף המילים "חופשת שייט על יאכטה"? המחשבה הראשונה שצצה אצל רבים היא שחופשה כזאת היא נחלתו של האלפיון העליון ומיד עולים במוחנו דימויים של יאכטות צחורות העוגנות בריביירה הצרפתית או באי קריבי יוקרתי, משהו שצריך להוציא מיליוני דולרים כדי ליהנות ממנו. למעשה, המציאות רחוקה מאוד מהדימוי הזה. מים רבים זרמו בים מאז שאונסיס לגם שמפנייה על סיפון היאכטה שלו ועולם השייט עבר שינוי דרסטי. כיום, אנשים רבים מטיילים על יאכטה ברחבי העולם, גם אם חשבון הבנק שלהם ממוצע לחלוטין.

במקביל לטרנד העולמי, גם בישראל תרבות השייט התפתחה מאוד והיום הרבה יותר קל ופשוט לצאת לחופשת שייט ביאכטה. שתי אפשרויות עומדות בפני מי שרוצה לצאת לחופשת שייט ואין לו יאכטה פרטית במעגן הצמוד לאחוזה: להצטרף למועדון שייט ולצאת להפלגות בחופי הארץ בהשטה עצמית; ולצאת לטיולי שייט בחו"ל, ביעדים קרובים כמו קפריסין, הריביירה התורכית ואיי יוון, או ביעדים רחוקים ואקזוטיים, דוגמת תאילנד והאיים הקריביים. ממש כמו שבשביל כוס חלב אין צורך לקנות פרה, כך גם במקרה הזה: בשביל לצאת לטייל שייט בעולם לא צריך לקנות יאכטה, אפשר פשוט לשכור יאכטה או להצטרף לטיול מאורגן של כמה יאכטות (פלוטילה) וליהנות מכל הטוב שהים מציע, ממש כאילו הייתם מיליארדרים.

שייט באיים האיוניים במערב יוון | הצילומים באדיבות Sea-Gal וצולמו ע"י חברי המועדון

איך מתחילים?
​חלק מרכזי בחוויה כשיוצאים לטיול שייט שכזה, בין אם של כמה שעות או כמה שבועות, הוא שאתם עצמכם משיטים את היאכטה. איך עושים את זה?
בשנים האחרונות נפתחו בארץ מועדוני שייט רבים, שבהם אפשר לעבור קורס סקיפרים. בהמשך, בדומה לחברוּת בקאנטרי קלאב, התשלום השנתי מאפשר להשתמש ביאכטות של המועדון לטיולי שייט לאורך חופי הארץ – ימי כיף בים עם המשפחה או החברים, הפלגות צלילה ודייג, הרפתקאות שייט להורים וילדים, הפלגות לצפייה בדולפינים ועוד. כשיושבים על הסיפון לפנות ערב, קרני השמש צובעות את הים בכתום משגע, בקבוקי הבירה נשלפים מהמקרר וצלחת גבינות וענבים מצטרפת – מבינים שהחיים הטובים נמצאים ממש בהישג יד.

סיישל. גם הקשוח שבסקיפרים יתרגש למראה השמש השוקעת שצובעת את העננים והים בוורוד וכתום

בבחירת מועדון שייט חשוב לבדוק את אמינות המועדון ומקצועיות המדריכים. חשוב לא פחות לוודא שהמועדון גדול מספיק ושיש לו יאכטות רבות, כך שכאשר תחליטו לצאת לים תעמוד לרשותכם יאכטה מתאימה. זכרו: במקרה של מועדון שייט, הגודל בהחלט קובע.

הטיפים שלנו
​קורס סקיפרים, או בשמו המקצועי קורס משיט 30, הוא עניין רציני וחשוב לדעת כמה דברים בדרך להגשים את החלום:

רישיון סקיפר, שאותו מקבלים בסיום הקורס, מונפק על ידי משרד התחבורה והוא מאפשר להפליג על כל כלי שייט באורך של עד 24 מטר, בכל מדינה בעולם. על מנת לזכות ברישיון עליכם להפגין ידע בתפעול היאכטה, ימאות וניווט ​- אותו תרכשו במהלך הקורס, הן תיאורטית והן מעשית.

​כפי שציינו, מומלץ ללכת לבית ספר בעל מגוון יאכטות רחב – מפרשיות בגדלים שונים ומסוגים שונים, יאכטות לשייט תחרותי וכדומה. רכישת ניסיון בסוגים שונים של יאכטות עוזרת בעתיד, כשיוצאים לטיול שייט ומקבלים את היאכטה השכורה.

חשוב שתוכלו לעשות את הקורס בקצב שלכם ובזמנים המתאימים לכם. ​קורס סקיפרים ממוצע כולל מפגש אחד בשבוע ונמשך כשמונה חודשים. לאלו שאינם יכולים לחכות, בחלק מבתי הספר ניתן גם להירשם לקורס אינטנסיבי יותר ומזורז שלוקח כמחצית מהזמן. ​בית הספר לשייט מלווה את התלמידים לאורך כל התהליך, ללא הגבלת זמן, עד לקבלת הרישיון.

בסיום הקורס, עם קבלת הרישיון המיוחל, מועדון השייט מאפשר לבוגרים להפליג על היאכטות של המועדון וכן לצאת לשיוטים מאורגנים בחו"ל (פלוטילות) במחירים אטרקטיביים.

עוד על קורס סקיפרים תוכלו לקרוא בכתבה הבאה >>

יאכטות באיים האיוניים במערב יוון

לאן שטים?
כאמור, אפשר לקחת את היאכטה להפלגה לאורך חופי הארץ, עם עצירות לשחייה, צלילה, שעשועי מים וכמובן גם ישיבה נינוחה עם חברים, כשהרוח מלטפת את הפנים והסיפורים זורמים כמים. מי שרוצה להרחיק מעבר לגבולות הימיים של ישראל, יכול להפליג ביעדים נפלאים, חלקם באזור הים התיכון, אחרים רחוקים מאוד מכאן. בחופשת שייט בחו"ל טסים אל היעד, מקבלים את היאכטה השכורה ויוצאים לשוט בין איים קטנים ומפרצים חבויים, עוצרים במקומות שהדרך היחידה להגיע אליהם היא מהים, מתבודדים על חוף נידח, דגים את ארוחת הצהריים ומבשלים אותה במטבח המצויד היטב שביאכטה.

שייט ליד קפריסין. טיולי שייט הפכו לאופציה נגישה וקלה

פלוטילה – החופשה המושלמת
אחת הדרכים המומלצות לטיול שייט היא בחברת עוד כמה יאכטות, שלרשותכם עומד מדריך מקצועי ואיש טכני שאפשר להתייעץ איתו ולהיעזר בו. היתרונות בטיול שכזה, הנקרא פלוטילה, רבים: העובדה שאתם מטיילים בקבוצה מאפשרת להשיג כרטיסי טיסה במחיר מוזל, וגם היאכטות מושכרות בהנחה ​דרך חברת היאכטות, השייט בחברת סקיפרים נוספים ובלוויית מדריך מקצועי משרה תחושת ביטחון והמפגש בסופו של יום עם שאר המטיילים מאפשר צבירת חוויות משותפות ומגבשות.


קרואטיה. בחופשת שייט יש שפע של אפשרויות לרדת לים וליהנות משחייה, צלילה או שעשועי מים

פלוטילה מתאימה מאוד למשפחות, שכן היא מגבשת ומאחדת את המשפחה וכולם יכולים לקחת חלק בשייט. כל עוד יש סקיפר אחראי על היאכטה, גם ילד קטן יכול לעזור להרים מפרש או לקחת מדי פעם את ההגה לידיים, מה שנותן תחושה של שייכות ומסוגלות, מחבר בין בני המשפחה ויוצר תחביב משותף.

אפשר לטייל ביאכטה באזורים רבים ומגוונים בעולם. הים התיכון מציע כמה יעדי שייט נהדרים, כמו האיים הסרוניים ביוון, חופי קרואטיה, הריביירה התורכית, הריביירה הצרפתית, קורסיקה, סרדיניה ועוד. אם אזורים רחוקים יותר קורצים לכם, רק דמיינו את עצמכם שטים בין איים נסתרים וחופים חבויים בתאילנד או בזמן השקיעות המשגעות של סיישל ותבינו את סוד הקסם של הים, היאכטה, החופש ומה שביניהם.

על אתרי שייט מומלצים תוכלו לקרוא בכתבה הבאה >>

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.