תפריט עמוד

חופשת סקי משפחתית

חג החנוכה המתקרב הוא זמן אידיאלי לצאת לחופשת סקי משפחתית. כדי שתוכלו לתכנן את החופשה באופן מושלם, הנה כמה הצעות לאתרי סקי מצוינים ולמועדונים מומלצים שישמחו את כל בני המשפחה

עונת הסקי בפתח והמוני גולשים מנוסים ומצטרפים חדשים מתכננים את חופשת הסקי. חג החנוכה ההולך ומתקרב הוא הזמן המושלם לצאת לחופשת סקי משפחתית. עכשיו כל שנותר הוא לקבץ כל בני המשפחה סביב השולחן ולהחליט יחדיו לאן נוסעים.

הוותיקים בתחום יסכימו כי בתכנון החופשה יש לקחת בחשבון את איכות האתר, רמת הגלישה, האבזור, המחיר ואפשרויות הבילוי. נושא לא פחות חשוב שמשפיע על בחירת סוג החופשה הוא סוג המגורים. ברוב האתרים תמצאו מבחר רב של מלונות ברמות שונות, אך אין ספק כי שהות בקלאבים היא האופציה המומלצת לחופשת סקי משפחתית.

בחירת יעד הגלישה תלויה כמובן ברמת הגלישה וסוג הגלישה המבוקשים – גולש מנוסה לא ייצא לאתר קטן ללא מסלולים שחורים או אדומים; גולשי סנובורד יחפשו אתר עם צינור או פארק שלג; גולשים המחפשים להוזיל את עליות החופשה, יוכלו לרכוש חבילה באחד מאתרי הסקי באנדורה, כמו למשל בוולנורד או גרנד ואלירה; ולמי ששם דגש בעיקר על בילויים ומבקש ליהנות בחופשה מחיי הלילה מומלץ שייסע לאחד האתרים באוסטריה.

בחירת היעד תלויה ברמת הגולשים ובסוג הגלישה המועדף

מבחינת רמת הגלישה, היעדים הטובים ביותר הם האתרים באלפים הצרפתיים – אתרי הסקי בצרפת, בגובה של כ-3,000 מ', מבטיחים כיסוי שלג טוב ועונת הסקי נמשכת מתחילת הסתיו ועד לחודש מאי. האתרים הגדולים, כגון שלושת העמקים ואספס קילי, מאפשרים קילומטרים רבים של גלישה ויש בהם צינורות ופארקי שלג, האהובים מאוד על גולשי סנובורד. ברוב האתרים קיימת אפשרות של גלישה מפתח המלון (ski-in ski-out) – תנאי חשוב ביותר לגולשים מנוסים. רוב האתרים מאובזרים במעליות מתקדמות ונוחות, ובעיירות הסקי תמצאו מגוון מקומות לאפרה סקי – מסעדות, פאבים, אולמות קולנוע ובילויים נוספים.

תכנון חופשת סקי משפחתית היא מאתגרת במיוחד, ודורשת לתאם בין צרכיו האישיים של כל אחד מבני המשפחה. כדי להקל עליכם במשימה, בחרנו עבורכם כמה מהאתרים הפופולריים בצרפת ואת אפשריות הלינה המומלצות למשפחות. ללא ספק, האופציה הפופולרית ביותר היא המועדונים (קלאבים), מאחר שהם מציעים בדרך כלל חבילה מושלמת הכוללת לינה, פנסיון מלא, סקי פס, לימודי סקי (בחלק מהמועדונים), פעילויות שונות והעברות.

אחת הרשתות המוכרות היא רשת המועדונים MMV המציעה לנופשים להזמין חופשה בפורמט קצת אחר. מה שמבדיל אותם ממועדונים אחרים הם שירותי הספא האיכותיים שהם מציעים לאורחים. לאחר יום ארוך של סקי תוכלו לחלץ עצמות ולהירגע בג'קוזי, בחמאם או בסאונה וליהנות ממבחר גדול של טיפולים מפנקים. הבדל משמעותי נוסף הוא שיטת הסקי אה לה קארט שמאפשרת לנופשים "לשחק" עם חבילת הבסיס ולהתאים אותה לצרכיו האישיים של כל אחד מחברי הקבוצה. רוב המועדונים ממוקמים באתרים המתאימים לגלישה בכל הרמות, ולכן זו אופציה מצוינת למשפחות, שישמחו להשאיר תינוקות וילדים בגיל הרך תחת השגחה מלאה במיני קלאב המיועד לילדים.

ילדים משתעשעים בשלג באתר הצרפתי לה פלאן

La Plagne
לה פלאן אתר הגלישה הגדול באירופה ואחד הטובים ביותר. באתר יש מסלולי סקי המתאימים לגולשים בכל הרמות. האתר ממוקם באזור "לה סבואה" המפורסם ויש לו עשרה בסיסים, שהידועים ביותר הם La Plagne Centre, Plagne 1800 Belle Plagne ,Plagne 2000 ו-Aime La Plagne.

בין הכפרים ניתן להתנייד בקלות ובחינם במשך כל היום באמצעות אוטובוס, ומרחבי הגלישה כמעט אינסופיים. אחד מהכפרים הפופולריים בעיקר על משפחות נקרא מונטבלרט פלן ( Plagne Montalbert). הכפר ממוקם ממש לרגלי האתר La Plagne וממנו אפשר לצאת וליהנות מסקי במדרונות בגובה רב או בגלישה בין שבילי היערות המקיפים אותו.

למשפחות מומלץ לשהות במועדון MMV LES SITELLES, שלו ארכיטקטורה חדשנית והוא נמצא ב-FLAINE FORUM, במרכז העיירה. אחד היתרונות בולטים של המועדון הוא שניתן לצאת ממנו בגלישה היישר למעליות, הנמצאות במרחק של כ-250 מ' מפתחו. עבור משפחות מפעיל המועדון קלאב לילדים בגיל 12-4 ואפילו בייבי קלאב לתינוקות מגיל 18 חודשים. המועדונים מספקים במשך שש שעות ביום פעילויות והשגחה לילדים תחת טיפולו המקצועי והמסור של צוות המועדון.

LES ARC
לז ארק הוא אתר מצוין ומודרני המחולק לארבעה אזורים, הקרויים על שם גובהם: Arc 2000 ,Arc 1950 ,Arc 1800 ,Arc 1600 החדש. מחיבור של האתר עם La Plagne באמצעות הרכבל Vanoise Express נוצר מתחם גלישה של יותר מ-400 ק"מ הקרוי PARADISKI, ובו כמות אדירה של מסלולים המתאימים לכל הרמות ומערכת מעליות יעילה ומודרנית.

הפופולרי שבין האזורים הוא Arc 2000. זהו כפר רגוע ומשפחתי השוכן בהרים, לרגלי מסלול Aiguille Rouge האהוב בעיקר על גולשים מנוסים, הודות לאפשרות של גלישה "עד הדלת". רוב המסלולים מאפשרים לפתח מהירות רבה והמסלול השחור המיתולוגי שיורד מ-Aiguille Rouge ל-Villaroger הוא אחד הארוכים ביותר באירופה – שבעה קילומטרים – ויש לו ירידה עצומה של 2,000 מ' גובה.

המועדון MMV ALTITUDE הממוקם במרחק קצר ממסלולי הסקי הוא אופציה נהדרת למשפחות. המועדון שופץ לאחרונה לחלוטין ועוצב מחדש. מלבד נוף ההרים המושלגים הנשקף מכל עבר, האורחים נהנים משירותי המועדון הכוללים, בין השאר, בריכה מקורה, טיפולי ספא ואוכל מעולה. מדי ערב נערכות במועדון פעילויות שונות ומופעי בידור מהנים. משפחות יכולות ללון בסוויטה משפחתית והילדים ייהנו מאוד ב-TEEN CLUB החדש שנפתח לאחרונה במועדון.

קלאב במרכז האזור Arc 2000, הפופולרי מבין אתרי לז ארק

Tignes
אתר הסקי טין הוא אחד האהובים על גולשי סקי וסנובורד מנוסים. אתרי טין וואל דיזר מחוברים במרחב אספאס קילי (Espace Killy), שבו 300 ק"מ של שבילים אלפיניים המתאימים לגולשים בכל הרמות, שרוצים לבחון את כישוריהם על המדרונות ועל כל סוגי השלג. טין הוא אתר נופש תוסס כל העונה, תוכלו ליהנות מהנופים המרהיבים, אתרי הטבע, אירועי ספורט אולימפיים ופעילויות יוצאות דופן כמו טיולים במזחלות רתומות לכלבים, רחיפה והחלקה על הקרח. מועדון מומלץ הוא les Brevieres, הממוקם בלב העיירה, במרחק של כ- 150 מ' מהמעליות ומהמסלולים. זהו מועדון משפחתי ונעים, שמציע אווירה שלווה וכפרית.
חופשה נעימה ולבנה!


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.