תפריט עמוד

חופשת התנדבות למען הסביבה

אם אתם אוהבים לטייל בטבע ולראות בעלי חיים, זה הזמן לעשות משהו למענם. בחופשת התנדבות אקולוגית תוכלו ליהנות משהייה בלתי אמצעית בחיק הטבע, לפגוש בעלי חיים ולעזור לשמור על העולם

חופשות התנדבות הם הטרנד הכי עכשווי אצל כל מי שאוהב לטייל, חשוב לו לשמור על הסביבה ומחפש הרפתקה יוצאת דופן, מאתגרת ומרתקת. זה לא מתאים לכל אחד. התנאים במקרים רבים הם בסיסיים ביותר ונדרשת עבודה פיזית מאומצת. אבל תחושת הסיפוק, הידיעה שעשינו משהו למען העולם, שאנחנו לא רק לוקחים ממנו אלא גם מחזירים לו, שווה כל מאמץ.

אפשר לצאת לחופשת התנדבות אקולוגית כמעט בכל מקום בעולם ולעסוק בשימור בעלי חיים, פיתוח שמורות טבע, עבודה להגברת המודעות לשימור הסביבה בקהילות המקומיות, טיולי ספארי התנדבות ועוד. אחרי חופשה כזו תחזרו עם ידע נרחב על מערכת אקולוגית מקומית או על בעל חיים מסוים וכנראה גם עם חור גדול בכיס, שכן החופשות הללו אינן זולות. ובכל זאת, ישנן אין ספור אפשרויות התנדבות במדינות מתפתחות באפריקה או באסיה או במדינות המפותחות באירופה או באמריקה וכל אחד שיחפש, יוכל למצוא את חופשת התנדבות שמתאימה לו. הנה כמה הצעות:

Ecovolunteers הוא ארגון בינלאומי המתמחה בהתנדבות אקולוגית בדגש על שימור בעלי חיים. את ההתנדבות המועדפת עליכם אפשר לבחור כאן לפי יעד או לפי בעל החיים המועדף. הארגון מציע חופשות התנדבות קצרות טווח באפריקה, אסיה, אירופה ואמריקה. מינימום הזמן הנדרש הוא שבועיים ובחלק מתוכניות ההתנדבות אפשר להאריך את החופשה למספר חודשים.
אחד הפרויקטים המעניינים שמציע הארגון הוא שימור היגואר בברזיל. המתנדבים בפרויקט הזה משתתפים במחקר שדה ובשימור הטורפים הייחודיים לאמריקה הדרומית ובייחוד שימור היגואר. העבודה בפרויקט נעשית בסביבה של יערות ואדמות ביצה באזור הפנטנאל שבדרום-מערב ברזיל. היא מתבצעת בקבוצות קטנות המובלות על ידי חוקרים מנוסים ובמהלכה עוזרים המתנדבים במחקר בעלי החיים, התנהגותם וצורת המחייה שלהם בסביבה האקולוגית המיוחדת להם. המתנדבים לומדים לעקוב אחרי עקבות בעלי החיים ולתפעל מערכות GPS ומערכות אחרות לאיסוף נתונים. בנוסף, עובדים המתנדבים עם האוכלוסייה המקומית באזורים בהם פוגע היגואר בעדרי הבקר, ועוזרים להם לייעל את ניהול העדרים כדי להפחית את פגיעת הטורפים.
הפרויקט מתבצע בחווה פרטית. ההגעה לעיירה מירנדה (Miranda) שהיא העיירה הקרובה ביותר לחווה היא עצמאית. תנאי המחייה בפרויקט הם בסיסיים, אבל הלינה היא על מיטות ויש מקלחת חמה ושירותים מסודרים, שזה דבר שאין לזלזל בו. אורכם של ימי העבודה הוא כ-10 שעות ביום או בלילה בהתאם לצרכים.
העונג שבשימור היגואר יעלה לכם 1,062 דולר לשבועיים (לא כולל הגעה אל הפרויקט) וכל שבוע התנדבות נוסף כרוך בעלות של 405 דולר.

למידע נוסף והרשמה לפרויקט הזה או לפרויקטים נוספים באתר הארגון.

אפריקה היא אחד היעדים המרתקים לחופשת התנדבות אקולוגית בגלל עושר בעלי החיים ומגוון הנופים שיש בה. ארגון African Conservation Experience מתמחה בחופשות התנדבות אקולוגית ושימור סביבה בדרום אפריקה ובוצוואנה ומציע מגוון פרויקטים בשמורות הטבע במדינות האלה. פרויקט מרתק במיוחד הוא Tuli Conservation Project שמאפשר למתנדבים ללמוד מקרוב על בעלי החיים האפריקנים ביניהם פילים ונמרים.
המחנה ממוקם על גדת נהר הלימפופו בבצוואנה על הגבול עם דרום אפריקה. מכאן יוצאים המתנדבים לרחבי השמורה Limpopo/Shashe החוצה גבולות וכוללת גם שטחים בדרום אפריקה ובזימבבווה. זהו אזור נידח, קשה ולא מתוייר שידוע עליו רק מעט. מטרתה של השמורה היא ליצור אזור מחייה מוגן ורחב בו יוכלו בעלי החיים לנוע בחופשיות מבלי להתחשב בגבולות בינלאומיים.
המחקר העיקרי בפרויקט הזה סובב סביב הפילים וכולל מעקב אחרי נדידת עדרי הפילים בשמורה, השימוש שלהם בסביבת המחייה והערכת הנזק שהם גורמים לצמחייה. פיתוח תעודת זהות לכל פיל ותיעוד חיי העדרים והתנהגות הפריטים בכל עדר.
מלבד זה המתנדבים עוזרים גם במחקר של הנמרים והבבונים בשמורה ובתיעוד כללי של מצב השמורה, הצמחייה, בעלי החיים ועוד. הפרויקט הזה כולל גם עבודה פיזית קשה כמו הסרת גדרות שמפריעות לנדידת בעלי החיים, ניהול תוואי נהר הלימפופו, חיסול מינים זרים של צמחייה ופיתוח מתמשך של השמורה. זה הזמן להדגיש שהפרויקט הזה מיועד למי שלא מפחד מעבודה פיזית וכולל הרבה הליכה ולעתים גם טיפוס על תצורות האבן (koppies) בשמורה.
הלינה בפרויקט היא באוהלים בתנאי מחנה טובים עם מקלחת חמה ושירותים, מטבח ואזור מנוחה באוויר הפתוח.
אורך ההתנדבות היא בין שבועיים ל-12 שבועות והמחיר, שכולל טיסה הלוך ושוב מלונדון העברות לפרויקט ואת כל הארוחות, נע בין 3,500 דולר לשבועיים ועד ל- 8,050 דולר ל-12 שבועות.
למידע נוסף והרשמה לפרויקט הזה או לפרויקטים נוספים באתר הארגון.

Go Eco, ארגון ההתנדבות הישראלי, מציע מגוון פרויקטים של התנדבות אקולוגית בכל מיני מקומות בעולם. אחד הפרויקטים החביבים ביותר מאפשר להתנדב למען הסביבה קרוב לבית.
פרויקט לשימור דולפינים מצויים בים האיוני ביוון יאפשר לכם לעזור במחקר ובשימור של המין הזה המצוי בסכנת הכחדה. המתנדבים בפרויקט עוברים תהליך הכשרה ובסופו הם מצטרפים למשלחת מחקר באי קלאמוס ומשולבים בפעילות המחקר השוטפת שכוללת תצפיות התנהגותיות, ביצוע תצלומי זיהוי של הדולפינים מתוך סירות גומי, תיעוד המיקום הגיאוגרפי של הדולפינים בעזרת GPS, הזנת נתונים למחשב, עריכת השוואות דיגיטליות בין תצלומי הדולפינים השונים, ניתוח מרחבי של אזורים בעלי חשיבות (מזון, מחיה ועוד) באמצעות מערכות GIS (ממ"ג) ועוד.
תנאי המחייה בפרויקט מצוינים והמתנדבים, יחד עם צוות החוקרים, ישנים בכפר אפיסקופי בבית יווני מסורתי.
אורך הפרויקט 6 ימים והוא עולה 910 אירו. המחיר לא כולל הגעה לפרויקט.

פרויקט נוסף ש- Go Eco מציעים ביוון הוא התנדבות במרכז לשיקום חיות בר. זהו המרכז הגדול ביותר ביוון ובדרום אירופה כולה שעוסק בשיקום של חיות בר שנפגעו בנסיבות שונות. בסיומו של תהליך השיקום משוחררים בעלי החיים בחזרה לטבע. המרכז מנהל גם תוכניות הסברה וחינוך על מנת למנוע את הפגיעה בחיות הבר בעתיד. המתנדבים במרכז עוסקים בהכנת האוכל לחיות והאכלתן, בניקיון הכלובים ובנייתם של כלובים חדשים ובתחזוקה שוטפת.
אורך הפרויקט הוא שבועיים. זהו אחד הפרויקטים הזולים ותוכלו להצטרף אליו תמורת 170 אירו בלבד (לא כולל הגעה לפרויקט).

למידע נוסף והרשמה לפרויקט הזה או לפרויקטים נוספים באתר Go Eco.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.