תפריט עמוד

חופשות קיץ משפחתיות לא שגרתיות

עם על הכבוד לאיים ים תיכוניים, הקיץ למה שלא תצאו לחופשה משפחתית ביעד לא שגרתי? בין אם תטוסו לסין, יפן, תאילנד, אוסטרליה או הפיליפינים, בכל אחד מהמקומות האלה תגלו אינספור אטרקציות נהדרות, שילהיבו את הילדים לא פחות מאשר את ההורים, תכירו אתרים מיוחדים ותלמדו על מסורות מקומיות

חופשה משפחתית היא הזדמנות מצוינת להכיר לילדים תרבויות שונות ואתרים מיוחדים, לא רק קרוב לבית אלא גם במקומות רחוקים, שלא נמצאים על מפת החופשות הרגילה. אז במקום לבלות את הקיץ על החוף באי ים תיכוני או לטייל בעיר אירופית קרובה, למה שלא תרחיבו אופקים וקחו את הילדים ליעדים כמו תאילנד, סין ואפילו אוסטרליה? בכל אחת מהחופשות הלא שגרתיות האלה תוכלו ליהנות, בין השאר, גם מאטרקציות משפחיות קלאסיות, כמו פארקי שעשועים או גני חיות. אז לאן אפשר לנסוע? השמיים הם הגבול. הנה כמה הצעות ליעדים לא שגרתיים לחופשה משפחתית:

סין

בשנים האחרונות סין הופכת נגישה בהרבה למטיילים מערביים. אם בעבר זו היתה מדינה קשה לטיול, הרי שבשנים האחרונות הרבה יותר קל לטייל בסין, גם עם ילדים. קל למצוא טיסות לסין, וכשמגיעים, בשל המרחקים העצומים כדאי להתמקד בשלושה-ארבעה יעדים מרכזיים, שאליהם אפשר להגיע בטיסות פנימיות. בתכנון נכון מובטחת חוויה יוצאת דופן, שתיזכר לשנים.

בייג'ינג. בירת סין היא עיר מרתקת, שנמצאים בה כמה אתרי מורשת חשובים, בהם העיר האסורה, מקדש השמים, המוקף בפארק יפהפה, והחומה הסינית. כל אחד מהאתרים האלה ירשים את הילדים לא פחות מאשר את הוריהם. טיול בחוטונונגים, הרבעים העתיקים והמסורתיים של בייג'ינג, הוא חוויה שתספק לילדים היכרות עם הצד האותנטי של סין. בנוסף, בבייג'ינג יש הרבה אטרקציות מיוחדות לילדים, כמו גן החיות הגדול במדינה, שהאטרקציה המרכזית בו היא הפנדות, האקווריום הגדול מסוגו בעולם ופארק המים Watercube, מהגדולים באסיה, שנמצא במבנה ששימש את ענפי ספורט המים באולימפיאדת בייג'ינג.

טיפוס על החומה הסינית הוא חוויה בלתי נשכחת לילדים | צילומים: שאטרסטוק

טיפוס על החומה הסינית הוא חוויה בלתי נשכחת לילדים | צילומים: שאטרסטוק

שנחאי. העיר השנייה בגודלה בסין היא מטרופולין מודרני עם גורדי שחקים עצומים והרבה אטרקציות מהנות לילדים. אפשר לטפס לראש מגדל פנינת המזרח, משם יש תצפית נפלאה על העיר, לבקר באקווריום המרשים, לעשות ניסויים במוזיאון המדע והטכולוגיה ולהשתעשע באחד מפארקי השעשועים, כמו פארק Hello Kitty או בפארק המים Dino Beach. לצד אלה, שנחאי מציעה גם את הפן המסורתי: מומלץ לטייל בסמטאות הצרות ובשווקים של הרובע העתיק ולבקר עם הילדים בארמון הילדים, שבו צעירים מקומיים לומדים אמנויות מסורתיות כמו ריקוד, תיאטרון וקליגרפיה.

קו הרקיע של שנחאי

קו הרקיע של שנחאי

הונג קונג. הונג קונג היא המקום הידידותי ביותר למשפחות בסין. יש כאן הרבה מאוד אטרקציות נהדרות לכל המשפחה: פסגת ויקטוריה, הנקודה הגבוהה באי ממנה יש תצפית מדהימה, נמל ויקטוריה התוסס שבו נערך מדי ערב המופע האורקולי "סימפוניית האורות", והיצע גדול של פארקי שעשועים מצוינים, בהם דיסנילנד הונג קונג, פארק סנופי (מתאים לילדים צעירים) ואושן פארק, פארק, המשלב מתקני שעשועים עם אקווריום ומופעים של יונקים ימיים.

הגלגל הענק של הונג קונג

הגלגל הענק של הונג קונג

צ'נגדו. בירת מחוז סצ'ואן מהווה בסיס מצוין לטיולים בחבל בארץ היפהפה, שבו שמורות טבע מדהימות. העיר עצמה מציעה הרבה אטרקציות לכל המשפחה, המפורסמת מכולן היא מרכז הרבייה והמחקר של הפנדה הענקית, שבו אפשר לפגוש פנדות מקרוב. בעיר יש כמה פארקים מקסימים ופארקי שעשועים, כמו Happy valley ו-Floraland.

גור פנדה במרכז לשימור ורביית פנדה בצ'נגדו

גור פנדה במרכז הרבייה והמחקר של הפנדה הענקית בצ'נגדו

תאילנד

תאילנד, אחד היעדים הפופולריים באסיה לחופשה משפחתית, מאפשרת לקבל טעימה של המזרח הרחוק עם התנאים והנוחות של המערב, במחירים נוחים מאוד. טיסות לתאילנד ייקחו אתכם לעולם ומלאו של אטרקציות משפחתיות קלאסיות, חופים מדהימים והרפתקאות בטבע, וגם אל האוכל המצוין הילדים יכולים להתחבר.

בנגקוק. בירת תאילנד מציעה חוויות מלהיבות לכל המשפחה. יש בה ארמונות ומקדשים, שווקים ססגוניים ומרכזי קניות מסחררים ואטרקציות מיוחדות למשפחות. עם אלה ניתן למנות את עיר הילדים קידזניה, מוזיאון הילדים Discovery, עיר השלג (פארק מקורה עם שלג מלאכותי בו ניתן לגלוש במגלשיים ובמזחלות), פארק דינוזאורים, סימולטור טיסה, פארק המים Fantasia Lagoon, אקווריום עצום Sea Life Bangkok Ocean World, פארק השעשועים Dream World שכולל גם פארק שלג ועוד.

מקדש וואט ארון בבנגקוק

מקדש וואט ארון בבנגקוק

דרום תאילנד והאיים. גולת הכותרת של תאילנד הם האיים והחופים החלומיים שנמצאים בדרום המדינה. איים פופולריים במיוחד למשפחות הם קו סמוי ופוקט, שבהם יש תשתיות תיירות מפותחות, מסעדות מסוגים שונים, חופים יפהפיים, יערות ואטרקציות כמו פארקי מים, פארקי חבלים, אקווריומים ועוד. יש גם הרבה איים פחות מפותחים, שם אפשר ליהנות מחופשה שלווה על החוף ומטיולים בטבע.

החופים המושלמים של דרום תאילנד הם יעד מושלם לבלות בו חופשה משפחתית

החופים היפהפיים של דרום תאילנד הם יעד מושלם לבלות בו חופשה משפחתית

צפון תאילנד. האזור מתאים למשפחות שאוהבות הרפתקאות בטבע. רוב המטיילים מתמקמים בצ'יאנג מאי ומשם יוצאים לטיולי כוכב בסביבה. אפשר לצאת לטיולים ברגל או בג'יפים ברחבי הג'ונגלים, לבקר בחוות פילים, לבקר בכפרים ולפגוש את בני השבטים המקומיים, לטבול בבריכות ביער, לצפות במפלים, לעשות רפטינג בנהרות וליהנות מחוויות מסעירות נוספות.

בצפון תאילנד יש חוות פילים שמאפשרות לטפל בהם במשך יום שלם

בצפון תאילנד יש חוות פילים שמאפשרות לטפל בהם במשך יום שלם

אוסטרליה

את אוסטרליה העצומה לא ניתן לכסות בטיול אחד, בטח לא כשמטיילים בקצב של ילדים, אבל זו לא סיבה לוותר על המדינה המדהימה הזאת. יש כאן שילוב מנצח של ערים תוססות, חופים מדהימים וטבע פראי. ההמלצה שלנו: בחרו את אחת הטיסות למלבורן, טיילו בעיר ובסביבתה ומשם המשיכו צפונה לסידני (ברכב או בטיסה פנימית) וסיימו את הטיול באזור קיירנס ושונית המחסום הגדולה.

מלבורן והסביבה. מלבורן היא עיר ידידותית לילדים עם שפע של אטרקציות לכל המשפחה: גן החיות הוותיק ביבשת,  מוזיאון ילדים מצוין, האקווריום של מלבורן, פארק מבוכים וגולת הכותרת – Park Gumbaya, שילוב של פארק שעשועים, פארק מים, ספארי ופארק הרפתקאות במתחם אחד. לאלה נוספים מוקדי העניין הקלאסיים של מלבורן, שרבים מהם ילהיבו גם ילדים, כמו הגנים הבוטניים המלכותיים, שוק המלכה ויקטוריה, מוזיאון הספורט הלאומי, צ'יינה טאון, אזור הדוקלנדס, הגדוש במוקדי בילוי ועוד. ממלבורן אפשר לצאת לטיולים באזור, בהם שייט לאי פיליפ (כשעה וחצי מהעיר), שם אפשר לראות כלבי ים, קואלות, קנגורו, וואלבי ואפילו פינגווינים. ממלבורן מומלץ לצאת לטיול בדרך האוקיינוס הגדולה, אחת מדרכי הנוף היפות בעולם, שלאורכה יש מפרצים ובצוקים היפהפיים שלאורכה, כמו גם ביערות ומפלים שניתן לעצור בהם לאורך הדרך.

וולאבי באי פיליפ

וולאבי באי פיליפ

סידני. בעיני רבים זאת היפה בערי אוסטרליה ויש בה המון מוקדי עניין נהדרים לטיול משפחתי. בין השאר, תוכלו לטייל כאן אל מגדל התצפית Sydney Tower, גשר הנמל של סידני (עליו אפשר לטפס), טיילת סירקולר קיי, הגנים הבוטניים, גן החיות טרונגה, בית האופרה המפורסם ונמל דארלינג הגדוש באטרקציות, כמו אקווריום וגן חיות. מסידני ניתן לצאת לטיולים באזור, אחד הטיולים המומלצים הוא לרכס ההרים הכחולים, המרוחקים כשעתיים נסיעה מהעיר. זהו רכס של הרי שולחן המכוסים ביערות איקליפטוס ומציעים אינספור אפשרויות לטיולים, עם מערות, מפלים והפתעות נוספות. ילדים ייהנו מנסיעה ברכבת תלולה במיוחד ומנסיעה נופית ברכבל שמציע תצפיות מדהימות.

ג'ירפות בגן החיות טרונגה

ג'ירפות בגן החיות טרונגה

קיירנס ושונית המחסום הגדולה. העיר היפה קיירנס, בצפון מזרח היבשת, מהווה בסיס לטיולים באתרי הטבע של האזור. גולת הכותרת היא שונית המחסום הגדולה, המשתרעת על שטח עצום ובה מאות סוגי אלמוגים וכ-1,500 מיני דגים. באזור יש חופים מדהימים, אתרי צלילה מהטובים בעולם ומגוון פעילויות של ספורט ימי. מכאן ניתן לצאת ליערות הגשם הסמוכים, כמו יער דיינטרי, שבו אפשר לטייל ברגל, לשוט, לרכב על סוסים ולראות מגוון בעלי חיים.

מפלים ביער הגשם דיינטרי

מפלים ביער הגשם דיינטרי

הפיליפינים

איי הפיליפינים הם יעד מצוין למשפחות שרוצות ליהנות מחופשה שמשלבת טיולים בטבע עם נופש בחופים יפהפיים, במחירים זולים במיוחד. בפיליפינים יש יותר מ-7,000 איים, כך שהבחירה קשה. בחופשה משפחתית כדאי להתמקד באי אחד או שניים, כמו לוזון, האי הגדול והמרכזי שאליו מגיעות טיסות למנילה, עיר הבירה.

לוזון. אי מגוון מאוד עם הרי געש, מערות, טרסות אורז, כפרים מסורתיים וחופים יפים. סמוך לבירה מנילה נמצא הר הגעש  טאאל, הנמצא בתוך אגם ובלוע שלו יש עוד אגם. על אף שמנילה עצמה לא מתאימה במיוחד למשפחות, בסביבתה יש כמה מוקדי עניין כמו  פארק השעשועים הממלכה הקסומה ופארק השעשועים הימי Manila Ocean Park עם אקווריום, מתקני שעשועים ומופעים של דולפינים ואריות ים.

גם הילדים לא יישארו אדישים מול טרסות האורז המדהימות של צפון לוזון

גם הילדים לא יישארו אדישים מול טרסות האורז המדהימות של צפון לוזון

בורקאי. החופים המדהימים של בורקאי מככבים על גלויות נוף לתיירים, ואין זה פלא. החופים כאן יפים כמו חלום, עם חול לבן ורך ומים צלולים להפליא. באי יש הרבה מלונות מצוינים ומסעדות מגוונות, בהן מערביות והרבה פעילויות שקשורות לים: אפשר לשוט בין האיים, לשוט בסירות עם קרקעית זכוכית, לשנרקל, לצלול, לשחות, לעסוק בספורט מים ולבנות ארמונות בחול הלבן.

בחופים היפים של בורקאי רוב הפעילות סובבת מים

בחופים היפים של בורקאי רוב הפעילות סובבת מים

יפן

יפן היא מדינה של ניגודים, שבה אפשר לראות איך קדמה ומסורת מתקיימות זו לצד זו. היא גם נוחה מאוד לטיול עם ילדים – זוהי מדינה נקייה ובטוחה, עם תשתיות תיירות טובות, תחבורה ציבורית מצוינת, נופים נהדרים והרבה אטרקציות שמתאימות מאוד למשפחות. יש מגוון של טיסות לטוקיו, שם תוכלו לבלות את החופשה כולה מבלי להשתעמם לרגע ולצאת לטיולים בסביבת העיר. מומלץ לשלב בטיול לפחות לילה אחד בבית הארחה מסורתי, חוויה מיוחדת לכל המשפחה.

מוזיאון הטבע והמדע בטוקיו | צילום: cowardlion / Shutterstock.com

מוזיאון הטבע והמדע בטוקיו | צילום: cowardlion / Shutterstock.com

טוקיו. בירת יפן היא עיר מסעירה עם המון מוקדי עניין. האטרקציות הקלסיות ירתקו את המבוגרים והילדים כאחד – מקדש מייג'י ופארק יויוגי שמקיף אותו, הארמון הקיסרי והגנים הסובבים אותו, שוק הדגים צוקיג'י, תצפית על העיר ועל הר פוג'י ממגדל Tokyo Skytree, שייט במפרץ טוקיו, בילוי במוזיאון אדו טוקיו ושיטוט ברובע האראג'וקו וברובע שיבויה, אשר הפכו לאחד מהסמלים של יפן האורבנית. לצד אלה, יש בטוקיו מבחר מסחרר של אטרקציות מיוחדות למשפחות: מוזיאון הטבע והמדע, גן החיות אואנו, מוזיאון כיבוי האש, מוזיאון הרכבות, עיר הילדים קידזניה, מרכז התגליות של לגו ועוד. בטוקיו יש גם כמה פארקי שעשועים מובילים כמו דיסנילנד ופארק Disney Sea,שמוקדש כולו לחופים ולים.

קופי השלג בנאגאנו, מהאטרקציות הפופולריות ביפן

קופי השלג בנאגאנו, מהאטרקציות הפופולריות ביפן

אטרקציות מחוץ לטוקיו. טיול יום פופולרי הוא לפארק הקופים בנאגאנו בו אפשר לראות את קופי השלג (קופי מקוק יפני) רוחצים במעיינות חמים. בסמוך נמצא גם פארק לגולנד יפן. מומלץ לבקר בכפרים מסורתיים, כמו שירקוואה גו, ולא לוותר על העיר קיוטו, שמפורסמת במקדשים ובגנים המקיפים אותם. עיר מקדשים נוספת היא נארה, שברחובותיה אפשר לראות איילים מסתובבים חופשי. את הטיול אפשר לסיים באוסאקה, שגם בה יש כמה פארקי שעשועים מצוינים כמו פארק אולפני יוניברסל, לצד אטרקציות נוספות.

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.