תפריט עמוד

חופשות לא שגרתיות למשפחות הרפתקניות

חופשה משפחתית בחו"ל לא חייבת להסתכם בנופש לצד הים או בילוי בפארקי שעשועים. הנה הצעות לחופשות משפחתיות לא שגרתיות מסביב לגלובוס - מטיול בעגלת צוענים באנגליה ועד עזרה לצבי ים בקוסטה ריקה. אידיאלי למי שמחפש חופשה משפחתית בסגנון קצת אחר

הקיץ מגיע, ומשפחות רבות מתלבטות איך לבלות את החופשה המשפחתית. מרבית המשפחות בוחרות באחת האפשרויות המוכרות: חופשה על החוף באי יווני, חופשה עירונית בעיר בירה אירופית, כולל ביקור בפארקי שעשועים, טיולי טבע ביעדים משפחתיים קלאסיים כמו הולנד, בלגיה או היער השחור. ויש גם משפחות המרחיקות לארצות הברית, לטיול לאורך החוף המזרחי או המערבי, או מעדיפות לנפוש ולטייל בתאילנד. אבל אפשר גם אחרת: ליקטנו כמה הצעות לחופשות משפחתיות שונות מהרגיל, שרוח של הרפתקה עולה מהן. תוכלו למצוא כאן יעדים שנמצאים מחוץ למסלול המוכר ולצדן המלצות לחוות יעדים מוכרים באופן קצת שונה.

טיול אופניים משפחתי בדנמרק
משפחות פעילות, עם ילדים שמתקשים לשבת במקום אחד, ייהנו מאד בחופשת אופניים באירופה. אפשר לבחור בין חופשה בסגנון כוכב, כשבכל יום יוצאים ממקום הלינה לרכיבה באזור אחר, או בטיול מתגלגל, שבמהלכו נוסעים בכל יום ליעד הבא במסלול. לנוחות מרבית, יש חברות המארגנות טיולים מתגלגלים כאלה, אשר דואגות להעביר את כל הציוד שלכם ליעד הבא, ולכם נותר רק ליהנות מהדיווש ומהנופים היפים לאורך הדרך. חופשה כזו מתאימה למשפחות עם ילדים גדולים יחסית שרוכבים היטב. אם יש ילדים צעירים, ניתן לשכור אופניים עם כיסא תינוק או אופניים מחוברים, שמתאימים לרכיבה משותפת של הורה וילד.


דנמרק היא יעד מצוין לטיולי אופניים, גם עם ילדים צעירים, בזכות המסלולים הנוחים שעוברים דרך נופים מקסימים

אחת המדינות שמתאימה במיוחד לדיווש משפחתי היא דנמרק, שמהווה גן עדן לרוכבי אופניים, עם נופים פסטורליים ומסלולים שטוחים, מסומנים היטב ונטולי מכוניות. האי בורנהולם (Bornholm) שבים הבלטי נוח מאוד לרכיבה משפחתית, בשל ממדיו הצנועים ויותר מ-250 קילומטר של מסלולי רכיבה, אשר מרביתם מופרדים מתנועת מכוניות: מסלולים לצד פסי רכבת שאינם בשימוש, שבילים ביערות, שבילי רכיבה מסומנים ומופרדים לצד הדרכים הראשיות ועוד. אחד המסלולים הפופולריים הוא מסלול של 105 ק"מ, שעובר לאורך כל רצועת החוף של האי, דרך צוקים דרמטיים, יערות מחטניים, חופים יפהפיים, גבעות מתונות וכפרי דייגים קטנים. אין הכרח לעשות את כל המסלול, ניתן לעשות רק חלקים ממנו.


האי בורנהולם, הידידותי במיוחד לרכיבה משפחתית על אופניים

אפשר לעשות את הטיול באופן עצמאי או להיעזר באחת מהחברות שמשכירות אופניים ודואגות לסידורי הלינה ולהעברת הציוד למלון הבא במסלול, כמו Biking Bornholm.

טיול הליכה משפחתי באלפים השוויצריים
שווייץ, ובמיוחד הרי האלפים הם יעד מושלם לחופשה משפחתית, הודות לשילוב של נופים עוצרי נשימה, שפע של אטרקציות משפחתיות והמון פעילויות בחיק הטבע. אחת הפעילויות המועדפות על השוויצרים היא הליכה, ובטבע השוויצרי יש אינספור מסלולי הליכה מסומנים היטב בכל הרמות. אחד היתרונות הגדולים בטיול הליכה משפחתי בשווייץ הוא שפע ההפתעות שמחכות לכם לאורך הדרך: אגם יפהפה שניתן לעצור לידו לפיקניק, נהר שנעים לטבול בו רגליים ביום חם, אטרקציות משפחתיות שמנצלות היטב את נתוני הטבע השוויצריים, כמו פארקי חבלים או מזחלות הרים, ואפילו מתקני שעשועים לאורך אחדים מהמסלולים, שישמחו את הצעירים בחבורה. יתרון נוסף הוא התחבורה הציבורית המצוינת של שווייץ, שכוללת אוטובוסים, רכבות, רכבלים וספינות המפליגות בנהרות ובאגמים – אמצעי תחבורה אלו יקחו אתכם גם למקומות הנידחים ביותר והם גם מאפשרים לקצר את המסלול בהתאם למידת העייפות של בני המשפחה.


אגם Oeschinensee ליד העיירה קנדרשטג. האזור מציע אינספור מסלולי הליכה שמתאימים למשפחות

בדומה לחופשת האופניים, גם בחופשת הליכה ניתן להתמקם במקום אחד וממנו לצאת לטיולי כוכב (בדגש על הליכה), או לעשות מסלול ארוך של כמה ימים, כשבכל יום מתקדמים ברגל ממלון למלון. העיירה קנדרשטג (Kandersteg) שבאלפים הברניים, למשל, מהווה בסיס מצוין לאינספור מסלולי הליכה ברמות שונות, כמו טיול לאורכו של אגם Oeschinensee היפהפה (אותו תוכלו לשלב עם נסיעה ברכבל, שייט באגם ומסלול של מזחלות הרים); טיול בעמק גסטרנטל, עמק קרחוני יפהפה במסלול שמשלב כרי מרעה ירוקים ומפלים וכולל גם הליכה על גשר תלוי; או טיול ל-Kanderfäll, הליכה של כשעה ביער שמובילה למפלים שוצפים.

אפשרות אחרת היא לצאת לטיול הליכה ממלון למלון, המשולב בנסיעה ברכבות באזור לוצרן ואנגלברג (אפשרי גם כטיול כוכב). טיול כזה כולל מסלולי הליכה יפים בכמה מהפסגות היפות באזור, כמו הר טיטליס והר ריגי, כשבנוסף לטיול הרגלי, כל אחד מאחד מההרים האלה מציע המון חוויות לכל המשפחה: רכבלים, רכבת גלגלי שיניים, פעילויות בשלג לאורך כל השנה, טיול על קרחונים ועוד.


הרכבל בהר טיטליס. רכבלים הם חלק מהתענוג בטיול הליכה בשווייץ | צילום: swiss-image.ch/Christof Sonderegger

יש חברות שונות המציעות טיולי הליכה עצמאיים למשפחות ברחבי שווייץ, כשהחברה דואגת להכנת המסלול, סידורי לינה והעברת הציוד ממקום למקום, כך שלא תצטרכו לצעוד עם משא כבד על הגב. אחת החברות האלו היא Inntravel.

מחופשות כאלו שמבוססות על טיולי הליכה אפשר ליהנות בכל רחבי שווייץ, כשבכל אזור אפשר להעשיר את הטיול בחוויות נוספות. אם אתם וגם הילדים אוהבים בעלי חיים, כדאי להרחיק עד מעבר סן ברנרד הגדול, הסמוך לגבול עם איטליה. שם, לצד נופים עוצרי נשימה ושפע של מסלולי טיול לכל המשפחה, תוכלו לצאת לטיול הליכה ביחד עם כלבי סן ברנרד מתוקים להפליא. כלבי הסן ברנרד ידועים בחוש ההצלה שלהם ונחשבים למחלצים הרשמיים של האלפים. במקום מציעים בחודשים יולי-אוגוסט טיולי הליכה של שעה וחצי בנופים ההרריים של האזור, כשהילדים מובילים ברצועה את הכלבים טובי הלב שהאלה שקשה לעמוד בקסמם. פרטים נוספים באתר האינטרנט


חופשה בחווה פעילה בקליפורניה
זהו סגנון חופשה שמתאים במיוחד למשפחות, היכולות ליהנות מהנופים הכפריים, המרחבים הירוקים והקרבה לבעלי החיים. יותר ויותר ישראלים מגלים את קסמה של חופשה משפחתית בחווה ביעדים כמו הולנד ואיטליה, אבל הפעם אנחנו רוצים להציע משהו שונה, שמתאים יותר למשפחות הרפתקניות – חופשה בחווה פעילה בארצות הברית. החוות האמריקאיות הן לרוב גדולות מימדים, הרבה יותר ממקבילותיהן האירופיות, מבודדות יותר ומוקפות בטבע פראי, ובחלקן אפשר לבלות ימים ארוכים בלי לצאת כלל משטח החווה, עם מגוון פעילויות – מעזרה בטיפול בחיות ועד לרכיבה על סוסים.

חווה בקליפורניה. אפשר לעסוק בפעילויות שונות, מהאכלת חיות המשק וטיפול בגינה ועד דיג ורכיבה על סוסים

מתאימה במיוחד לחופשה משפחתית, הודות לשפע הפעילויות שהיא מציעה, היא Marble Mountain Guest Runch בצפון קליפורניה. החווה המשפחתית, בה מגדלים סוסים, משתרעת על שטח עצום (כולל נהר שזורם בשטחה), ומציעה אינספור פעילויות, במסגרת חבילה של הכל כלול. משפחות הנופשות בחווה יכולות לבלות את זמנן בפעילויות רגועות כמו האכלת החיות בחווה, איסוף ביצי תרנגולות, הכנת ריבה ושחייה בבריכה, ובפעילויות מסעירות יותר כמו רכיבה על סוסים (כולל טיולי רכיבה למי שמעולם לא רכב על סוס), רפטינג בנהר, דיג ואפילו ירי, כמו שהאמריקאים אוהבים. בערב אפשר ליהנות מארוחות ברביקיו משובחות במסעדת החווה או להדליק מדורה וליהנות מהביחד המשפחתי תחת שמים זרועי כוכבים. העובדה שאין במקום קליטה סלולארית וגם ה-Wi-Fi מוגבל מגבירה את תחושת הקרבה לטבע ומבטיחה שבני המשפחה יהיו עסוקים בעיקר זה בזה, כמו שצריך בחופשה משפחתית. אחרי כמה ימים בחווה תוכלו להמשיך ליעדים הקלאסיים יותר של קליפורניה, כמו סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, דיסנילנד, כביש מס' 1 ופארק יוסמיטי. פרטים נוספים באתר החווה.

להתנדב עם צבי ים בקוסטה ריקה
משפחות חובבות טבע, שמבקשות להעניק לילדים חופשה עם ערך מוסף, יכולות לצאת לחופשת התנדבות משפחתית, אשר כוללת תרומה לקהילה ולסביבה. כל בני המשפחה נהנים מקרבה בלתי אמצעית לטבע, מהעשייה המשותפת, מההזדמנות לתת מעצמם וללמוד באופן אישי על חשיבות התרומה לקהילה ולסביבה, ומהמפגש עם משפחות מתנדבות נוספות מרחבי העולם (שמהווה גם הזדמנות מצוינת לשפר את האנגלית). אל תטעו – על אף שמדובר בהתנדבות לא מדובר בעסק זול. מרבית הפרויקטים המיועדים למשפחות מתקיימים במדינות אקזוטיות, ולמחירי הטיסות היקרים יש להוסיף את עלות ההשתתפות בפרויקט, שאינה זולה כלל. עם זאת, המחיר כולל לרוב העברות משדה התעופה, לינה וארוחות, ועבור משפחות שיכולות להרשות לעצמן, מדובר בחוויה מתגמלת. במרבית הפרויקטים המשפחתיים מקבלים רק משפחות עם בני נוער, לרוב מגיל 13.


צב ים על החוף בקוסטה ריקה. ההשתתפות בפרויקט כוללת סיורים על החוף, איתור קני צבים, פיקוח על הקנים ועוד

אחד הפרויקטים שמתאימים גם למשפחות עם ילדים צעירים יותר הוא פרויקט שימור צבי ים בקוסטה ריקה, שמתאים לגילאי 8 ומעלה. ההשתתפות בפרויקט היא לרוב לשבוע עד שבועיים, והיא מתקיימת באחד החופים המרהיבים של קוסטה ריקה לשפת האוקיינוס השקט, מה שמאפשר לשלב בילוי על החוף לצד ההתנדבות. ההתנדבות עצמה כוללת סיורים על החוף ואיתור קנים, בקרה ופיקוח על הקנים, הגנה על הצבים שאך בקעו ושחרור צבי הים הצעירים לים, חוויה שאף משתתף, ילד או מבוגר, לא יכול להישאר אדיש אליה. בין לבין אפשר לשחות, להשתזף, לרכב על סוסים, להתנדנד על ערסל ולהתיידד עם הילדים שגרים בכפרים המקומיים. אחרי שבוע כזה של התנדבות אפשר להמשיך לטיול בקוסטה ריקה, יעד שמציע הרבה הרפתקאות בחיק הטבע, כולל הליכה על גשרי חבלים וגלישה באומגות בין צמרות העצים בג'ונגל. חברות שונות מציעות חופשת התנדבות עם צבי ים בקוסטה ריקה, למשל חברת Responsible Travel.

מחוויות ההתנדבות בקוסטה ריקה: צבון קטנטן שזה עתה בקע מהביצה עושה את צעדיו הראשונים לעבר המים

חופשה בקרוואן צוענים באנגליה
חופשה הרפתקנית למשפחות אינה בהכרח חופשה פעילה בה רצים מחוויה לחוויה. אם אתם מעדיפים את ההרפתקאות שלכם בקצב איטי יותר, חופשה בקרוואן צוענים הרתום לסוסים יכולה להתאים לכם מאוד. בזמן שהמבוגרים ייהנו מהאפשרות להאט סוף סוף, לא לרוץ לשום מקום ולספוג את הנופים היפים שלאורך הדרך, הילדים יוקסמו מחוויית הנסיעה בקרוואן הצבעוני, מהטיפול בסוסים ומהעובדה שהבית הולך איתם לכל מקום. כשמתעורר הרעב אפשר לעצור בפאבים הכפריים המקומיים, ובכל ערב עוצרים עם הקרוואן במחנה אחר ומדליקים מדורה. חופשה מהסוג הזה נפוצה למדי בבריטניה ובאירלנד, כשאפשרות מומלצת במיוחד היא חופשה בקרוואן צוענים באזור קומבריה והאגמים של צפון אנגליה. הדרך מזמנת הרבה חוויות, בהתאם לקצב בו מעדיפים שהחופשה תתנהל – אפשר לטבול באגמים ובנהרות שלאורך הדרך, לחלץ את הרגליים בטיולי הליכה בנופים היפים, לשכור אופניים, לעצור בכפרים המקומיים ולקנות תוצרת מקומית. Wanderlusts מציעים חופשה בקרוואנים כאלה בנופים הפסטורליים של קומבריה. פרטים נוספים באתר.


קרוואן צוענים בחניית לילה. חופשה בקצב איטי דרך הנופים הירוקים של אנגליה

חוות פילים בתאילנד
תאילנד היא אחד היעדים האהובים בשנים האחרונות לחופשה משפחתית, כשלמרבית המשפחות יש מסלול קבוע שכולל את בנגקוק, האיים ולפעמים גם כמה ימים בצפון תאילנד. אבל אפשר לחוות את תאילנד גם אחרת. משפחות שאוהבות בעלי חיים ייהנו מאוד משהות באחת מחוות הפילים הפזורות ברחבי תאילנד. אין הכוונה לביקור באחת מאותן חוות פילים שבהן המבקרים צופים במופע של פילים מאולפים ורוכבים על גב הפילים, אלא לשהות של כמה ימים בחוות פילים שבהן הדאגה לרווחת הפיל נמצאת בראש סדר העדיפויות, ובהן המבקרים משמשים כמטפלים הצמודים של הפילים למשך כמה ימים – חוויה שהילדים לא ישכחו במהרה.


להתיידד עם פילים. חוות Elephant Nature Park בצפון תאילנד

מי שלא רוצה להתרחק מבנגקוק ימצא את Elephant Stay שבאיוטאיה, כשעה נסיעה מבנגקוק, כבחירה מצוינת. בחווה, אשר פועלת ללא מטרות רווח, מוצעות תכניות מיוחדות למשפחות שכוללות לינה של שני לילות או שישה לילות. במסגרת התכנית, בני המשפחה מאמצים פיל למשך תקופת השהות שלהם. צוות החווה מלמד אותם כיצד לטפל בפיל, ובכל יום הם מאכילים אותו, מוליכים אותו לנהר כדי להשקות אותו ולרחוץ אותו ודואגים לכל צרכיו. במהלך השהות נוצר בין המבקרים לפיל קשר מיוחד והפרידה אינה קלה.


אמבטיית בוץ מענגת בחוות Elephant Nature Park

חווה אחרת, Elephant Nature Park, נמצאת בצפון תאילנד, לא רחוק מצ'יאנג מאי, וגם היא פועלת רבות להצלת הפילים ורווחתם. משפחות יכולות להצטרף פה לתכניות של יומיים (לילה אחד), שכוללות האכלה של הפילים, הדרכה כיצד לטפל בפילים ולתקשר עימם, רחצה משותפת עם הפילים בנהר, הולכת הפילים ביער (בחווה הזו הרכיבה על הפילים אסורה) ועוד. תכנית נוספת, שמיועדת למשפחות עם ילדים בגילאי 12 ומעלה, כוללת התנדבות של שבוע עם חיות החווה (בנוסף לפילים יש פה כלבים, חתולים, ציפורים, בופאלו ועוד). ההתנדבות כוללת הכנת האוכל לפילים (כולל קטיף מן המטעים שבמקום), האכלת הפילים, רחצה משותפת בנהר, טיפול בכלבים, עבודות תחזוקה שונות ברחבי השמורה וגם התנדבות בכפרים המקומיים, מה שמאפשר להכיר מקרוב את התרבות המקומית.

בתמונה הפותחת: טיול הליכה בלווית כלבי סן ברנרד באלפים השוויצריים | צילום: swiss-image.ch/Christian Perret

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.