תפריט עמוד

חופשות יוגה

אם אתם רוצים להתרכז רק בדברים שעושים לכם טוב, אתם עומדים לצאת לחופשת יוגה. אוהבי התחום משתוקקים אל החופשות המרוכזות האלה והאחרים לא יכולים לבקש הזדמנות טובה יותר להיכרות מעמיקה. איפה כדאי לעשות זאת נכון?

אם אתם חושבים עדיין שיוגה היא סוג של התעמלות – אתם עושים טעות גדולה. מאוד גדולה. פירוש המילה יוגה הוא איחוד. איחוד בין נשימה לגוף, בין המחשבה לשרירים, בין העצמי לאלוהי. היום, כשאין כוכבנית טלוויזיה שתרשה לעצמה לצאת לרחוב ללא מזרון יוגה מגולגל תחת זרועה, זו כמעט חובה לנסות ולהרים רגליים בשיטה העתיקה. ליוגה דרכי יישום רבות ושונות בינייהן ויניוגה, אשטנגה יוגה, שיווננדה יוגה, והאתה יוגה שזכתה בתשעים השנים האחרונות לפיתוח וחידוש. השאלה הגדולה היא איפה כדאי לרכוש את מיומנויות היוגה שלנו, איפה כדאי להתאמן ביוגה ומה היתרונות של האתרים השונים. הבחירה קשה.

בירת היוגה העולמית והמקום המרכזי ללימודי יוגה היא העיר רישיקש שבהודו. רוב ארבעים אלף תושבי העיר עוסקים ביוגה ובעיר אסור לאכול בשר. רישיקש לא הפכה לבירת היוגה אתמול. העיר משמשת מרכז לגדולי היוגה באלף השנים האחרונות והיא מלאה באשרמים שבכל אחד מהם אפשר ללמוד וריאציה זו או אחרת של יוגה, לתרגל, לעשות מדיטציה ולדון בפילוסופיה שמאחורי טלטולי הגפיים. כל מי שמתעניין ברצינות בנושא רואה לעצמו חובה לעלות לרגל לעיר לפחות פעם אחת בחיים. גם אם אתם לא יוגיסטים כדאי. רישיקש היא בהחלט מקום יפה, הנושק להימלאיה ולגנגס. חלק נכבד מהתושבים הם מערביים שמצאו כאן את האור, אבל יש בה כמובן אחוז ניכר של סאדואים (קדושים הינדים). תוכלו להתארח ולחוות סוג זה או אחר של יוגה באחד מאינספור האשרמים שיארחו אתכם בשמחה. פתח ההזדמנויות להתנסות ברזי היוגה גדל כל שנה ביולי, אז מתקיים ברישיקש שבוע היוגה הבינלאומי.

 

רישיקש, בירת היוגה העולמית | צילום: Ine Beerten

המלצה ממוקדת היא להתאכסן ב- Parmarth Niketan, אחד האשרמים הגדולים ברישיקש אם לא הגדול בהם. כאן תוכלו ליהנות מאינספור סדנאות יוגה, מגנים נפלאים, שקט ושלווה. כל מי שמעוניין להתאכסן באחד מאלף החדרים במקום צריך לתאם את שהייתו מראש. מי שמתאכסן באשרם מתחייב לציית לחוקי המקום. השוהים מתבקשים בין היתר ללבוש לבוש צנוע, לא לעשן, לא לצפות בטלוויזיה ,לא לשמוע רדיו ועוד. פירוט מלא של הכללים אפשר למצוא באתר. השהייה מוגבלת לשלושה שבועות.

• חדר זוגי: תרומה לאשרם לפי ראות עיניך
• כתובת: Yoga and Meditation Section, Parmarth Niketan
P.O. Swargashram, Rishikesh (Himalayas) 249304, India
• טל':  +91 135 2440088, 2440440
• פקס: +91 135 2440066
• דואר אלקטרוני: Parmarth@aol.com

אחד המקומות הטובים ללימוד יוגה בישראל הוא "יוגה סטודיו" בהנהלת ענת צחור. הסטודיו נמצא בתל אביב, אך המעוניינים יכולים להצטרף לסדנאות מיוחדות שהסטודיו מארגן בארץ ובעולם. באביב מתקיימות סדנאות ביוון. בחורף מובטחת סדנת יוגה ומדיטציה (ריטריט) במנזר נוטרדם דה ציון בירושלים. מלבד השיעורים השבועיים יש גם סדנאות מיוחדות הנמשכות כמה ימים בסטודיו עצמו. בתחילת חודש יולי תנחה ענת צחור סדנאות באחד מכנסי היוגה הגדולים והחשובים בעולם המתקיים בארה"ב. מדובר בחגיגות ה- 90 לפועלו של ב.ק.ס איינגר ממורי היוגה הבכירים והנערצים ביותר בעולם. לאיינגר מיליוני תלמידים ברחבי העולם ואלפי מורים שהסמיך בשיטתו. בכנס ינחו מורים בכירים מכל רחבי העולם.

• טל':  – 03-6291367, 03-6202220 , 054-4687060
אתר אינטרנט
• דואר אלקטרוני: info@yoga-studio.co.il

מי שכל זה נראה לו קצת מוגזם וכל מה שהוא רוצה זה פשוט לנסוע לחופשה ולתרגל קצת יוגה הנה כמה יעדים נחמדים:

סיני
קרוב לבית עם הרבה נשמה, תה ותשומת לב בדואית – כאן תוכלו לתרגל יוגה מול הים ולפעמים אפילו על החוף. הכל בקבוצות קטנות. יש מורים המלמדים סוגים שונים של יוגה. יש סדנאות למתחילים ולמתקדמים.
אתר אינטרנט

תורכיה
נוף מושלם והמון יוגה, אוכל בריא ותענוגות אקולוגיים
אתר אינטרנט

הקריביים
חופשה בקאריבים יכולה להיות עוד הרבה יותר מלהיבה אם באותה הזדמנות אפשר לעשות כבר אובראול לגוף ולנפש. בקאריבים מציעים לנו מלבד עינוגי המקום גם חופשה מרגיעה ומיוחדת המשלבת יוגה ושחייה עם דולפינים. בסדנאות היוגה במקום יש דגש על נשימות.

ספרד
אנדלוסיה שבדרום ספרד היא ללא ספק יעד מועדף, חם, נעים, יש כאן מוזיקה טובה ואוכל משובח. כאן תוכלו לעשות יוגה ומדיטציה בחייק הטבע בחווה המשקיפה על מטעי זיתים. בעלי המקום ממליצים לשלב יוגה עם רכיבה על סוסים.
אתר אינטרנט

 

אודישה: הודו שלא הכרתם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהודו

יריד הבקר הגדול של סונאפור, הודו
יריד הבקר הגדול של סונאפור, הודו

היריד הגדול של סונאפור (Sonapur), הסמוך לפטנה (Patna), בירתה של מדינת ביהאר (Bihar) אשר בהודו, נחשב לאירוע השנתי הגדול של ביהאר. בין קרוב ל-400 חגים שונים דתיים הנחגגים בהודו הוא אחד מהחגים המקומיים שאינם כלל הודיים, ומוכר פחות ...

מסע צילום בלדאק וקשמיר: מחפשים את נקודת הכיפתור
מסע צילום בלדאק וקשמיר: מחפשים את נקודת הכיפתור

"דרכי העפר בהן העפלנו, צבעו בהדרגה את המדבר הצהוב בלבן. את הדרך המושלגת ההררית, ניסו לפלס באופן סיזיפי, פועלים רבים. הם נאבקו בדרדרות האבנים החוסמות את הדרך השכם וערב. דגלים טיבטים צבעוניים, פיזרו מנטרות בודהיסטיות בעזרת האמונה וכוחה ...

מסע צילום אל עיר המתים, ורנאסי
מסע צילום אל עיר המתים, ורנאסי

ורנאסי היא העיר הקדושה ביותר בהודו ונחשבת לאחת מהערים העתיקות ביותר בעולם. היא בנויה לאורך נהר הגנגס, ועל גדותיו מתקיימים טקסים דתיים רבים, ביניהם טקסי שריפת הגופות הנערכים על גדות הנהר 24/7 בכל ימות השנה. מכאן כינויה של ...