תפריט עמוד

חופשות אלטרנטיביות לחופש הגדול

החופש הגדול הוא הזדמנות נפלאה לצאת לחופשה משפחתית, ואם השנה אתם רוצים לגוון, יש לנו כמה הצעות מעניינות ולא שגרתיות: ממקדשים ופארקי שעשועים ביפן, דרך הרפתקאות ביערות ובחופים של קוסטה ריקה ועד טיולים בנופים המהפנטים של איסלנד - הקיץ הזה אפשר לבלות אחרת

כמו בכל שנה, עם בוא הקיץ מתחילים הלבטים איפה לבלות את החופשה המשפחתית. אמנם תמיד אפשר לבחור באפשרות הקלה וללכת על אי יווני, עיר בירה אירופית או חופשה המתמקדת בפארקי שעשועים – בכל אחת מהאפשרויות האלה ההנאה מובטחת, אבל אם אתם רוצים לעשות משהו שונה ולהכיר מקומות חדשים, יש לנו כמה הצעות לא שגרתיות בשבילכם:

יפן: חדשנות מול מסורת

יפן לא דומה לשום מקום אחר. רבות כבר דובר על השילוב, שלכאורה נראה בלתי אפשרי, בין שיא הטכנולוגיה המתקדמת לבין שמירה קפדנית על מסורות עתיקות, ובכל זאת הוא קיים ביפן. רק כאן  תוכלו ללון לילה אחד במלון שכל הצוות שלו מורכב מרובוטים ולמחרת בבית הארחה מסורתי עם מזרני פוטון על הרצפה וטקס תה מסורתי. השילוב הזה הופך את יפן ליעד אידאלי למשפחות עם ילדים סקרנים.

מקדש קינקו ג'י בקיוטו. זדמנות מצוינת לחשוף את הילדים לתרבות אחרת

מקדש קינקו ג'י בקיוטו. הזדמנות מצוינת לחשוף את הילדים לתרבות אחרת | צילומים: שאטרסטוק

יפן מציעה משהו לכל אחד: עבור ההורים יש מקדשים עם גנים יפהפיים, אתרי טבע ונוף מרהיבים, כפרים ציוריים ומרחצאות חמים בלב הטבע. המתבגרים יחגגו בטוקיו, בין חנויות ענק של מוצרי אלקטרוניקה חדישים, חנויות מנגה (הקומיקס היפני) ובני נוער מקומיים שנוהגים ללבוש תחבושות משונות. הילדים הצעירים יותר ייהנו לא רק מהאטרקציות המלהיבות בטבע, כמו האיילים שמסתובבים חופשי בנארה וקופי השלג שרוחצים במעיינות בנאגאנו, אלא גם מפארקי השעשועים הרבים. למעשה, יפן מהווה אלטרנטיבה נהדרת לבילוי באורלנדו: בטוקיו אפשר לבלות בפארק דיסנילנד ובפארק דיסני סי, הייחודי ליפן והמוקדש לחופים ולים, באוסקה יש פארק של אולפני יוניברסל, כולל פארק הארי פוטר, ובנגויה יש פארק לגולנד.

טירת הוגוורטס במתחם הארי פוטר בפארק יוניבסל אוסקה, יפן | צילום: POM POM / Shutterstock.com

טירת הוגוורטס במתחם הארי פוטר בפארק יוניברסל אוסקה, יפן | צילום: POM POM / Shutterstock.com

קוסטה ריקה: חופים, קופים ואומגות

קוסטה ריקה שבמרכז אמריקה היא גן עדן למשפחות אוהבות טבע. זוהי מדינה ירוקה להפליא, אשר כשליש משטחה מכוסה ביערות גשם, שבהם אפשר לפגוש קופים, עצלנים, ציפורים ופרפרים. לצד אלה, בקוסטה ריקה יש הרי געש פעילים, מעיינות חמים, מפלים וחופים נפלאים. משפחות אוהבות הרפתקאות ייהנו, בעיקר ביערות באזור מונטה ורדה, מפארקי חבלים, גשרים התלויים בין צמרות העצים ואומגות מסעירות. אם תרצו להגשים חלום ילדות ישן שלכם וחדש של הילדים – תוכלו ללון במלון שחדריו הם בתי עץ הממוקמים בצמרות העצים. חוויה אחרת שקוסטה ריקה מספקת היא רחצה במעיינות חמים בלב הטבע מול נופו של הר הגעש החרוטי ארנל.

קוסטה ריקה מציעה חופים חלומיים שמתאימים במיוחד לחופשה משפחתית

קוסטה ריקה מציעה חופים חלומיים שמתאימים במיוחד לחופשה משפחתית

אחרי החוויות ביערות, כדאי לדעת שגם בתחום החופים קוסטה ריקה מצטיינת. יש בה חופים מדהימים, חלקם לאורך האוקיינוס השקט ואחרים לצד האוקיינוס הקריבי. חלק מהחופים נמצאים בשמורות טבע, כמו שמורת מנואל אנטוניו ושמורת טורטוגורו, ובהם תוכלו לראות מקרוב צבי ים ולטייל ביער הגשם הצמוד.

איסלנד: הרפתקאות בטבע

איסלנד לא נתפסת כיעד קלאסי לילדים, אולי בגלל שיש לה תדמית של מקום קפוא וקר מאוד. אבל בחודשי הקיץ מזג האוויר נוח, שעות האור ארוכות מאוד כך שאפשר להספיק הרבה לפני שהולכים לישון ואם מוותרים על חופשה במכנסיים קצרים וסנדלים, איסלנד מתגלה כיעד נפלא למשפחות חובבת הרפתקאות. יש באיסלנד גייזרים, מפלים אדירים, בריכות טבעיות עם מים חמימים, שדות לבה, הרי געש פעילים ונופים שלא מן העולם הזה.

 

לגונת הקרחונים יוקולברלון באיסלנד. גם הילדים יתקשו להישאר אדישים מול הנוף הדרמטי

לגונת הקרחונים יוקולסרלון באיסלנד. גם הילדים יתקשו להישאר אדישים מול הנוף הדרמטי

איסלנד מספקת לילדים אוהבי חיות כמה מפגשים מעניינים: אפשר להצטרף לשייט בעקבות הפאפינס, תוכוני הים בעלי המקור הרחב, האופייניים לאזור, לשוט בחיפוש אחר לווייתנים או לרכב על סוסים איסלנדיים, שהם מהיפים בעולם. מלבד זאת איסלנד מספקת עוד המון חוויות מיוחדות: המתבגרים ייהנו מנסיעה על קרחון באופנועי שלג, טיול למנהרת קרח או לתוך הר געש ועוד. יתרון נוסף של טיול לאיסלנד הוא העובדה שהיא מדינה בטוחה מאוד וידידותית מאוד לילדים.

הרי הטטרה, פולין: יעד זול ומפתיע

חופשה משפחתית בנופים אירופיים לא מחייבת שבירת תכנית חיסכון. אחד היעדים היפים והזולים הוא אזור הרי הטטרה בפולין. אל ההרים ניתן להגיע בנסיעה של שעתיים מקרקוב (שאליה יש טיסות ישירות מישראל). העיירה זקופנה (Zakopane), הנמצאת בגובה של כ-800 מטר, מהווה בסיס מצוין שממנו אפשר לטייל באזור. בחורף זקופנה היא עיירת סקי פופולרית, בקיץ אפשר לצאת ממנה לטיולים בהרים ולחוויות נוספות בחיק הטבע. אפשר, למשל, לעלות ברכבל לפסגת הר גובאובקה ולרדת ממנו במזחלות קיץ, לעשות רפטינג בנהר הדונייץ' או לרכב על סוסים. בעיירה עצמה אפשר לטייל בכרכרה רתומה לסוס, לבלות בפארק מים מקורה ולאתגר את עצמכם בפארק חבלים.

אמא ובן נהנים מהנוף בהרי הטטרה בפולין

אמא ובן נהנים מהנוף בהרי הטטרה בפולין

קופנהגן: חופשה אורבנית על אופניים

לפעמים, חופשה אורבנית היא האפשרות הנוחה ביותר עם הילדים. בחופשה כזו, כל האטרקציות ומוקדי העניין מרוכזים בשטח קטן יחסית, בלי הרבה נסיעות ובלי צורך לשכור רכב, תמיד יש היצע גדול של אטרקציות, מסעדות וחנויות, כך שכולם יהיו מרוצים. אבל גם חופשה אורבנית אפשר לעשות אחרת. מה דעתכם על קופנהגן? עיר התעלות היפה ידידותית במיוחד לילדים, הודות לממדיה הקטנים ולשפע של פארקים ואטרקציות לכל המשפחה. תמצאו בה את פארק השעשועים המפורסם גני טיבולי, מדרחוב הקניות הארוך בעולם, פסל בת הים הקטנה, מוזיאון הילדים, המוזיאון הפתוח ועוד.

גני טיבולי בקופנהגן. בילוי נפלא לכל המשפחה

גני טיבולי בקופנהגן. בילוי נפלא לכל המשפחה

כדי לחוות גם את קופנהגן בדרך לא שגרתית, טיילו בעיר כמו המקומיים – על אופניים. קופנהגן היא אחת הערים הידידותיות והבטוחות בעולם לרוכבי אופניים, והיא מציעה אפשרויות השכרה של אופניים שמתאימים לכל סוגי המשפחות: אופניים לילדים, אופני טנדם לשני רוכבים, אופניים עם עגלה נגררת שבה יושבים הפעוטות והצעירים שבחבורה ועוד. מצוידים באופניים ששכרתם, צאו לדווש בפארקים, לאורך התעלות ובשדות והמרחבים הפסטורליים מחוץ לעיר.

מומלץ לטייל באופניים במרחבים הפסטורליים הסמוכים לקופנהגן

מומלץ לטייל באופניים במרחבים הפסטורליים הסמוכים לקופנהגן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.