תפריט עמוד

חופשה של הרגע האחרון – טיפים והמלצות

חופשה של הרגע האחרון יכולה להיות תענוג אמיתי במחיר משתלם במיוחד. אבל לא די בספונטניות, חשוב לדעת איך לבחור את העסקה הטובה ביותר, שלא רק תשתלם כלכלית אלא גם תגרום לכם את ההנאה הרבה ביותר. הנה כמה טיפים והמלצות

ההצעות המפתות של הרגע האחרון גורמות ללב להחסיר פעימה: חופשה מפנקת באי יווני, טיסה לבירה אירופית תוססת, שבוע בכפר נופש משפחתי – והכל במחירים זולים להפליא. אבל האם חופשה של הרגע האחרון היא באמת האופציה הטובה והזולה ביותר? כמעט תמיד כן, אבל רק אם יודעים לנצל באופן נכון את האפשרויות שחופשה כזאת מציעה. חשוב לזכור, שדילים של הרגע האחרון לא בהכרח מתאימים לכל אחד, ואתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מחיר מצוין עבור חופשה במקום שלא באמת מעניין אתכם או בתנאים שלא מתאימים לצרכים שלכם. כדי להבטיח שהחופשה של הרגע האחרון תענה על כל הציפיות, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את העסקה הטובה והזולה ביותר:

• היו גמישים. דילים של הרגע האחרון צצים כאשר חברות תעופה ומלונות נותרים עם מושבים או חדרים ריקים והם מוכנים לרדת במחיר באופן משמעותי, ב-50% ואפילו יותר, כדי למלא אותם. אבל כדי ליהנות מהמחירים הזולים צריך לגלות גמישות לגבי היעד – גם אם תמיד חלמתם על חופשה רומנטית בפריז, יתכן שהדיל הטוב ביותר ברגע נתון הוא דווקא לסוף שבוע בבוקרשט. וצריך לגלות גמישות גם בנוגע לפרטים הקטנים של הדיל, כמו שעת הטיסה, מיקומו של המלון, מספר מינימאלי של נוסעים הנדרש כדי ליהנות מהמחיר המוזל וכדומה.

• היו מוכנים. לכאורה, יש כאן סתירה: איך אפשר להתכונן מראש לדילים שצצים ימים ספורים (ולעיתים אפילו שעות ספורות) לפני מועד החופשה? אבל למעשה, ככל שתכירו את התחום טוב יותר מבעוד מועד, תדעו לזהות את הדיל האידיאלי עבורכם ברגע שהוא מתפרסם. איך מתכוננים? שוטטו באתרי אינטרנט של חברות המציעות דילים מסוג זה, הירשמו לדיוורים המפרסמים חופשות וטיסות של הרגע האחרון, הכירו את היעדים הפופולאריים ביותר לחופשות כאלה ודעו מה יש בהם והאם הם מתאימים לסוג החופשה שאתם מחפשים. בדרך זו תדעו לזהות מיד אם הדיל המצוין למלטה או לקרפתוס מתאים לכם, לא רק מבחינת המחיר, אלא גם מבחינת סוג החופשה ומוקדי העניין ביעד.

• היו זריזים. לא מספיק להחליט ביניכם לבין עצמכם שאתם מוכנים לצאת לחופשה בעוד שלושה ימים, אתם חייבים להיות כל הזמן עם היד על הדופק כדי שברגע שיצוץ דיל טוב מהסוג שחיפשתם – תוכלו להזמין אותו. נכון שעוד שעתיים יכולה לצוץ עסקה יותר טובה, אבל רוב הסיכויים שהדבר ההפוך יקרה: הדיל הנהדר שגיליתם הסתיים, ומה שמוצע במקומו הרבה פחות מתאים לתוכניות שלכם.

• קראו את האותיות הקטנות. בעסקות של הרגע האחרון לרוב אין די זמן לחרטות. על פי החוק, אפשר לבטל את עסקת הנופש בתוך 14 ימים ממועד ההזמנה, כל עוד הביטול נעשה 14 ימי עבודה לפני תחילת החופשה. פירושו של דבר, שבחופשות של הרגע האחרון כמעט תמיד לא תוכלו לקבל את כספכם בחזרה אם התחרטתם. מאידך, אם אתם מזמינים מלון דרך אתרי אינטרנט דוגמת Booking.com כדאי לבדוק את המחירים השונים באותו מלון – לרוב תוכלו לשלם מחיר מעט יותר גבוה בתמורה לאפשרות של ביטול העסקה 24 שעות לפני תחילת הנופש ללא כל קנס.

• בודדו את מרכיבי העסקה. דילים של הרגע האחרון לא חייבים להיות עסקת חבילה הכוללת טיסה ומלון. אפשר גם למצוא דיל מצוין למלון ולהתאים טיסה באופן עצמאי לתאריכים הרלוונטיים או להזמין טיסה של הרגע האחרון במחיר מוזל ואז לחפש מלון מתאים ביעד (במקרה כזה, מומלץ להיעזר באתרי אינטרנט עם אופציה של השוואת מחירים, דוגמת HotelsCombined.com). עם זאת, חשוב לדעת שקשה יותר למצוא טיסה במחיר מוזל שלא כחלק מעסקה כוללת – לפעמים תידרשו לשלם יותר על הטיסה עצמה מאשר עבור חבילת נופש הכוללת טיסה ומלון באותו היעד. לכן מומלץ לשקול היטב האם המחיר הסופי משתלם כשמצרפים את כל המרכיבים הנפרדים.

• חשבו מה באמת מתאים לכם. לפעמים, כל מה שאתם צריכים זה פשוט לצאת לחופש, להתרחק מלחצי היום-יום, ולא חשוב איפה. סוף שבוע בכרתים – נפלא. שבוע בלונדון – נהדר. חופשה משפחתית בסלובניה – הכי כיף שיש. או במילים אחרות: מה שבא, ברוך הבא. זאת בהחלט תפיסת עולם מצוינת, ודאי כאשר מחפשים דיל של הרגע האחרון. אבל עם כל הכבוד ליצר ההרפתקנות, לפעמים כדאי לעצור רגע ולחשוב האם זאת באמת החופשה המתאימה לכם. זוג שרוצה להתבודד בשקט ושלווה יסבול כל רגע במלון עמוס בבני נוער באיה נאפה (ולא משנה אם מחיר החבילה היה רק 200 אירו), טיסה של הרגע האחרון לביג'יין לא ממש מתאימה למשפחה עם ילדים צעירים ומי שחולם על רביצה נינוחה בחוף הים, עלול להתאכזב מחופשה עירונית בוורשה.

• התרכזו בחופשה שהזמנתם. כדי להימנע משברונות לב קטנים, אחרי שבחרתם את הדיל המתאים ביותר והזמנתם אותו, התרכזו בחופשה המחכה לכם. ארזו מזוודה, חפשו סידור מתאים לחתול, בקשו מהשכן לאסוף את הדואר, בדקו את מזג האוויר ביעד, לכו לקנות בגד ים חדש. או במילים אחרות, הסתכלו קדימה למה שמצפה לכם ואל תמשיכו לבדוק באינטרנט איזה דילים נהדרים פספסתם…

• עשו את הדבר הנכון. הדבר החשוב ביותר בכל סוג של חופשה, גם בכזאת של הרגע האחרון, הוא ההנאה. אל תוותרו על הדברים שאתם אוהבים לעשות, בין אם זה שיטוט בשווקים, סיור באתרים ארכיאולוגיים, טיפולי ספא במלון או ארוחה טובה במסעדה מקומית. אחרי הכל, אתם בחופשה ומגיע לכם לנוח, להתרענן, לבלות, ליהנות – גם אם בחרתם את הדיל ממש ברגע האחרון.

להזמנת חופשות של הרגע האחרון>>

לקריאה נוספת:

טיפים ועצות למטייל הנבון
עונת הנסיעות בעיצומה אבל בקדחת ההכנות לטיול, קל ליפול למלכודות נפוצות. כדי לעזור לכם להימנע מטעויות שעלולות לפגום בהנאה, הנה עשר הדיברות למטייל הנבון
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.