תפריט עמוד

חופשה מוצלחת : 10 החלטות שישפרו את חופשתכם

1. לדאוג לדרכון. מדינות רבות דורשות מתיירים דרכון בתוקף לשישה חודשים. אל תחכו לרגע האחרון, כשהמונית לשדה התעופה מחכה לכם ליד הבית, כדי לגלות שהדרכון שלכם תקף רק לעוד חודש. גשו כבר עכשיו למשרד הפנים, בתקופה השקטה של השנה, וכך תגיעו לחופשה הבאה בראש שקט.

2. ללמוד לנוח. גם האנשים הכי אקטיבים, שלא לומר היפר-אקטיבים, זקוקים מדי פעם לפסק זמן. גם אם אתם נוסעים ליעד הכי מרתק בעולם, אל תמלאו את החופשה בעשרות סיורים ובפעילויות. השאירו לעצמכם כמה שעות חופשיות לישיבה עצלה בבית קפה, לצפייה בעוברים ושבים, לטבילה בבריכת המלון או באמבטיה בחדר ואפילו סתם כך – לשנת צהריים מענגת. להיות בחופש ממש לא צריך להיות עבודה קשה.

3. ללמוד את שפת המקום. איש לא מצפה מכם לדבר שוודית או מנדרינית שוטפת, אבל אם תלמדו מבעוד מועד כמה משפטים בסיסיים בשפת המקום, תקבלו יחס לבבי בהרבה (מניסיון אישי, זה עובד אפילו בצרפת!). אם אתם מתקשים עם שפות זרות, למדו מילים בסיסיות כמו "סליחה", "בבקשה", "מסעדה", "רופא" וכדומה. ולמתקשים במיוחד, מומלץ להצטייד בשיחון קטן שאפשר לשלוף מהכיס או מהתיק בעת הצורך.

4. לנסוע עם אדם אהוב. נצלו את החופשה כדי להתחבר מחדש עם אדם הקרוב ללבכם – חבר ותיק או בן משפחה – שבשגרה אתם לא נפגשים מספיק. שיחת טלפון אקראית או הודעת דוא"ל מפעם לפעם לעולם לא ישתוו לרביצה משותפת על חוף הים בדרום תאילנד או לצפייה בלוויתנים בניו אינגלנד.

5. לשדרג. כל השנה אתם עסוקים בדאגה לחשבון הבנק ולעתידכם הכלכלי, פעם אחת השנה, במהלך החופשה, שימו את הדאגות בצד ופרגנו לעצמכם שדרוג. זה לא חייב להיות משהו יקר כמו כרטיס טיסה במחלקה ראשונה, אפשר להסתפק ברכב שכור מעט יותר מרווח או בחדר גדול יותר במלון. ומה שלא יהיה, הבטיחו לעצמכם ליהנות עד הסוף בלי להצטער, להתחרט או לקצץ במקום אחר. זכרו: מותר להתפנק לפעמים.

6. ללמוד לצלם. גלו מה אפשר לעשות עם המצלמה מלבד ללחוץ על הכפתור הקטן, שפרו את יכולות הצילום שלכם, לִמדו להסתכל על העולם קצת אחרת, לצלם גם מקרוב מאוד או בזווית רחבה. בעידן המצלמות הדיגיטליות כבר לא צריך לפתח פילם ולארגן אלבומים עבי כרס, אבל כדאי לשמור את התמונות באלבום וירטואלי, כדי שתוכלו להציץ בו מדי פעם ולהיזכר בכל הכיף שעשיתם.

7. לטעום אוכל מקומי. כיסוני בצק ממולאים בדוכן רחוב פופולרי, דברי מתיקה בקרנבל מקומי, מנה מסקרנת בתפריט שאין לכם מושג מה היא מכילה – אל תהססו לטעום דברים חדשים ולהיפתח לטעמים לא מוכרים. אוכל הוא חלק מחווית החופשה, ואוכל שלא טעמתם בעבר יעצים את החוויה.

8. לשפר את הציוד. הגלגלים של מזוודת הטרולי נתקעים? רצועת התרמיל נקרעה? אל תגידו לעצמכם שאפשר להסתדר גם כך, קנו מזוודה או תרמיל חדשים. זאת הזדמנות מצוינת לבחור דוגמה או צבע ייחודיים, כדי להקל על הזיהוי בשדה התעופה.

9. להתחבר ולהתיידד. נסו להתיידד עם האנשים שאתם פוגשים – נהג מונית, מלצר במסעדה, פקידת הקבלה במלון, האיש שעומד לפניכם בתור. מלבד יצירת אווירה נעימה והיכרויות חדשות, זאת גם דרך מצוינת לקבל עצות והמלצות שלא תמצאו במדריכי הטיולים.

10. להיות ספונטני. יש החלטות שמחייבות היערכות רבה מראש, למשל רכישת כרטיסים למשחק הגמר במונדיאל או הזמנה למסעדת אל בולי בספרד (חצי שנה מראש, אם אתם ממש חייבים לדעת). אבל ברוב המקרים אפשר לגלות גמישות, לפעול על פי הנסיבות, לשנות תוכניות בהחלטה רגעית. או במילים אחרות – לזרום.

בין אם תשתמשו בעצות הללו או בחלקן, או תבחרו להרכיב רשימה פרטית משלכם – שתהיה שנה מלאה בחופשות מוצלחות!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.