תפריט עמוד

חופשה ברגע האחרון – בעד ונגד

חברות רבות מציעות חופשות של הרגע האחרון במחירים מפתים. השאלה הגדולה היא האם זה כדאי? מה היתרונות ומה החסרונות של הפעילות הזו? למה כדאי לשים לב וממה כדאי להיזהר?

יתרונות/ המחיר נמוך
בדרך כלל חופשות שמזמינים ברגע האחרון נושאות תו מחיר נמוך יותר. ההנחה הרווחת היא שמדובר במקומות טיסה או בחדרי מלון שחברות התיירות "נתקעו" איתם והן מעדיפות, בתבונה, להיפטר מהם בכל מחיר. זה אמנם נכון בעונות שמחוץ לעונה הבוערת, כלומר לא חל על אוגוסט ועל החגים, אבל מציאות קורצות אפשר למצוא אפילו בעונה הכי לוהטת.

יתרונות/ ספונטניות זה אנחנו
יש בזה קסם גדול. לא תכננו מאומה מראש והנה, לילה חמים אחד, ישבנו מול מסך המחשב, גלשנו קצת ונתקלנו בהצעה מפתה למלון רומנטי בפלמה דה מיורקה. אין לנו כמובן מושג איפה היא פלמה דה מיורקה או איך נראה המלון אבל הספונטניות היא הרי חלק מן מאפיינים שכתבנו בכל פעם שהגשנו קורות חיים. הגיע הזמן להוכיח את זה וזה בדיוק מה שאנחנו עושים – מזמינים ונוסעים.

יתרונות/ העולם פתוח
לרובנו יש נטייה לשוב פעם ועוד פעם לאותם יעדים. הזמנה של הרגע האחרון מאפשרת לנו לחרוג מן המנהג המגונה הזה. בזכות הצעות מפתות של הרגע האחרון אפשר לטוס למקום חדש, נאמר ורנה שבבולגריה ולגלות לגמרי בעצמנו אם הוא טוב, יפה, מתאים לגחמות שלנו.

יתרונות/ ציפיות נמוכות
כיוון שלא עשינו הכנות ארוכות ומייגעות, לא דיברנו על החופשה הממשמשת ובאה עם כל העולם, לא קראנו כל ספר או מאמר שהתפרסם על היעד אליו אנו נוסעים אנחנו מגיעים עם ציפיות נמוכות. מה כבר יכול להפתיע אותנו? הרי לא התכוננו לכלום וכל מה שנקבל רק ישמח אותנו. או כדברי הפתגם האהוב – מה שיוצא אני מרוצה.

יתרונות/ ביעד שמחים שבאנו
הם הרי כבר חשבו שנתקעו עם החדרים האלה ולא יצליחו להיפטר מהם. אבל אז אנחנו הגענו והם כל כך שמחו לראות אותנו. קבלת הפנים היתה לבבית וכל הצדדים יצאו מרוצים.

חסרונות/ החיפזון מן השטן
קנייה מהירה כל כך של מוצר יקר יחסית מזמינה צרות. האם בדקנו מספיק טוב מה כולל הדיל שהזמנו? האם הבנו בדיוק כמה לילות הוזמנו עבורנו במלון ביעד? כל אי ההבנות הקטנות לכאורה האלה עלולות להרוס לנו לחלוטין את החופשה וכדאי להישמר מפניהן.

חסרונות/ הטיסה בשעה מצחיקה
רבות מן העסקאות האלה של הרגע האחרון כרוכות בטיסות שכר שיוצאות לדרכן וחוזרות בשעות שאנחנו לא רגילים אליהן. אם הטיסה יוצאת בשלוש לפנות בוקר פירושו שנגיע לשדה התעופה באחת כלומר לא נישן כל הלילה. זה עלול להרוג את היום שלמחרת. כדאי לברר ולדעת את הפרטים הקטנים והמשמעותיים האלה. בדיוק אותו דבר חל לגבי השיבה. רביצה שנמשכת לילה שלם על ספסלי נמל התעופה ביעד אינה מתכון בדוק לשיבה רעננה מחופשה.

חסרונות/ החדר האחרון במלון
הזמנה של הרגע האחרון עלולה להביא למצבים לא נוחים של הגעה למלון מלא לחלוטין שבו נותר עבורכם חדר אחד והוא באופן לא מפתיע לא בדיוק הסוויטה הנשיאותית בקומת הפנטהאוז. זה סיכון שמזמיני הרגע האחרון נוטלים על עצמם וברוב המקרים אפילו לא נפגעים.

חסרונות/ לא התכוננו כראוי
יש חשיבות לא מעטה להכנת שיעורי בית לפני חופשה. האם אתם יודעים בדיוק לאן כדאי לטייל בסביבתו של המלון שהזמנתם? האם אתם יודעים מהם אתרי האוכל, תרבות, בילוי או אמנות הסמוכים? אם היה לנו יותר זמן, כמובן שהיינו קוראים קצת ועושים שיעורי בית. אבל החיפזון, אוי החיפזון.

חסרונות/ לא התכוננו כראוי 2
האם ארזנו כל מה שכדאי לקחת ליעד? אין טעם לטוס בלי בגד ים לחופשה על החוף ואין טעם לצאת בלי נעלי הליכה לאתר בהרים שמוקף בשבילים נפלאים. ועוד לא אמרנו כלום על יעד שדורש מאיתנו ויזה, אשרת כניסה. אם אין בדרכון ויזה לארצות הבית אין שום טעם לקות טיסה זולה לניו יורק. ככה זה. כן, כן, החיפזון מן השטן והחילזון מן השפן.
נסיעה טובה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.