תפריט עמוד

חופשה בכפר: כפרי נופש באירופה

כפרי הנופש מציעים את המתכון המנצח לחופשה משפחתית מושלמת: לינה בחיק הטבע, בווילות מרווחות ומאובזרות כמו בבית, עם שפע של אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה - והכל במחירים נוחים

כפרי הנופש הפזורים ברחבי אירופה פופולריים כבר שנים רבות בקרב המקומיים, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מאמצים את דרך החופשה הזו, שיש לה אינספור יתרונות, במיוחד כשיוצאים בהרכב משפחתי.

כפרי נופש מהווים את אחת האפשרויות המוצלחות והמהנות לחופשה משפחתית. הם ממוקמים לרוב בלב הטבע – בתוך יער ירוק, על שפת אגם או חוף ים, ומציעים מרחבים גדולים ופתוחים, אוויר טוב והרבה ירוק בעיניים – בדיוק מה שעולה בדמיון כשמפנטזים על חופשה בחו"ל. ועוד יתרון יש לכפרי הנופש: ההתניידות ברוב הפרים נעשית ברגל או באופניים, מה שמבטיח אוויר נקי וסביבה בטוחה לילדים, שיכולים להתרוצץ ללא הגבלה.


כמעט בכל כפר נופש יש בריכה – בילוי כיפי ליום נינוח בכפר

הלינה בכפרי הנופש היא לרוב בווילות או בקתות נופש, שהתנאים בהן נוחים – מעין בית רחוק מהבית. יש די מרחב לכל אחד מבני המשפחה, ואין יותר צורך להסתפק בחדר מלון שבו כולם מצטופפים ביחד ואפילו למזוודות לא נותר מקום.

למרות התנאים הנוחים, חופשה בכפרי נופש לרוב זולה יותר מחופשה בבית מלון. ראשית, תמורת מחיר של חדר במלון (ובמקרה של משפחה גדולה – שני חדרים צמודים) מקבלים בית לכל דבר. שנית, המטבח המאובזר שיש בכל וילה מאפשר לחסוך כסף על ארוחות במסעדות, ובאותה הזדמנות לבשל אוכל שהילדים אוהבים.


נוף מהמרפסת בכפר אנברג. כל הכפרים טובלים בטבע ירוק

כפרי הנופש ממוקמים לרוב בקרבת אטרקציות ואתרי תיירות פופולריים, מה שהופך אותם לבסיס אידיאלי לטיולי כוכב, אבל חשוב לא פחות הוא מגוון האטרקציות והמתקנים שהם מציעים בשטחם – ממגרשי משחקים, דרך בריכת שחייה ועד למסלולי רכיבה על אופניים ושייט באגם. כל אלה אידיאלים בחופשה משפחתית, כשלפעמים רוצים פשוט לבלות זמן איכות ביחד, בלי להיכנס לאוטו ולנסוע.

על אף שיש דמיון רב בין כפרי הנופש, הם נבדלים זה מזה ברמת בתי האירוח ובהיצע הפעילויות שהם מציעים. על אף שהלינה היא תמיד בווילות מרווחות שבכולן סלון, חדרי שינה (בהתאם למספר הנפשות), פינת אוכל ומטבח מאובזר, הכפרים נבדלים ביניהם באיכות הווילות ובאבזורן, ולעיתים גם באותו הכפר ניתן לבחור בין רמות שונות של וילות. לעיתים מדובר בבקתות בסיסיות למדי, שיש בהן כל מה שצריך לחופשה, אך לא מעבר לכך, ולעיתים יש פינוקים קטנים כמו מכונת קפה ומדיח כלים במטבח, אח בסלון, סאונה ועוד.


בכפרי הנופש ובסביבתם אפשר ליהנות ממגוון גדול של פעילויות בטבע

כפרי הנופש נבדלים ביניהם גם בהיצע המתקנים, הפעילויות והאטרקציות שהם מציעים. מה שמאפיין את הכפרים הוא היותם מעין עיירה קטנה, שמספקת לתושביה את כל השירותים הנדרשים – בכל כפר נופש יש סופרמרקט לקניית מצרכי מזון, מסעדות ומגוון גדול של פעילויות ספורט ובידור. מרבית הכפרים מציעים מגרשי משחקים, מגרשי ספורט, אפשרות להשכרת אופניים ובריכה, אבל יש כפרים שבהם מגוון האטרקציות גדול בהרבה, וכולל גם פארק מים, פינת חי, פארק חבלים, באולינג ואפילו ספא.

כך או כך, חלק מהקסם של החופשה בכפר הנופש היא שהנופשים יכולים להחליט בכל יום על אופי וקצב החופשה שלהם: אם רוצים, בבוקר אפשר לצאת לטיולים באזור ובשעות אחר הצהריים והערב אפשר ליהנות משירותי הכפר ומהנוחיות והפרטיות שמספקות הווילות; ואם רוצים, אפשר להחליט על יום שמוקדש כולו למנוחה ובילויים בכפר, באווירה נינוחה, כמו שחופשה אמיתית צריכה להיות.

תרבות כפרי הנופש מפותחת מאוד במערב אירופה. הולנד היא המובילה, עם נציגות מכובדת לכל הרשתות המובילות בתחום, אבל כפרי הנופש פופולריים מאוד גם בגרמניה, בלגיה, צרפת, בריטניה, ספרד, איטליה ועוד.


כפר הדייגים וולנדם בהולנד, שבתוכו ממוקם כפר הנופש מרינה וולנדם


כאמור, יש מספר גדול מאוד של כפרי נופש הפזורים ברחבי אירופה. הנה דוגמאות לכמה כפרים מוצלחים במיוחד:

מרינה וולנדם, הולנד
לכפר הנופש מרינה וולנדם יש יתרון בולט על פני כל המתחרים: הוא ממוקם בכפר הדייגים הציורי וולנדם, במרחק של כעשרים קילומטרים בלבד מאמסטרדם, מה שמאפשר ליהנות בנופש רגוע עם הרבה גיחות אפשריות לעיר הגדולה וללא מעט אטרקציות תיירותיות אחרות בהולנד, כולל הכפר הצמוד וולנדם שמהווה את אחת האטרקציות החביבות על תיירים במדינה. הכפר בנוי כמרינה לאורך ימת אלסמיר, ובקתות הנופש בנויות בסגנון של כפר דייגים טיפוסי בהולנד ומשתלבות היטב עם הארכיטקטורה המקומית. בכפר יש בקתות מרווחות עם שניים או שלושה חדרי שינה, סלון, מטבח מאובזר ומרפסת שממנה אפשר להשקיף על הים והסירות. בכפר יש בריכה מקורה, בריכת ילדים, מגרש משחקים, השכרת אופניים, סירות וציוד לגלישה, פעילויות חוף, מסעדה וסופרמרקט.

אופינגן, גרמניה
כפר נופש ששוכן באזור הדרום-מזרחי של היער השחור, לא רחוק מהגבול עם צרפת, מוקף בנופים פסטורליים. בכפר יש וילות נוחות להפליא בגדלים שונים, שמתאימות לשניים עד שישה אורחים, ובכולן סלון, מטבח מאובזר (כולל מכונת קפה ומדיח כלים) ומרפסת יפה עם ריהוט גן. בשטח הכפר יש מגרש משחקים, השכרת אופניים ושולחן טניס. הכפר מהווה בסיס מצוין לטיולי כוכב באזור היער השחור – ניתן לטייל ממנו לפארק אירופה, לאגם קונסטנץ, לציריך, לשטוטגרט ולאתר המרחצאות הצמוד באד דורהיים.


וילה בכפר הנופש אופינגן ביער השחור

מולנהייד, בלגיה
הכפר שוכן בצפון-מזרח בלגיה, בסמוך לגבול עם הולנד. הווילות המרווחות נבדלות ביניהן בגודל (125-53 מ"ר) וברמת הפינוקים. בכולן יש מטבח מאובזר לחלוטין, סלון, חדרי שינה וטלוויזיה. בחלקן יש גם מערכת קולנוע ביתית, אח וחנייה צמודה. בכפר יש מגוון גדול במיוחד של אטרקציות, שאפשר ליהנות בהן גם ביום גשום: מתחם של ארבע בריכות שחייה מקורות ומחוממות עם מגלשות מים, משחקיית ענק מקורה עם שלל נדנדות ומתקני טיפוס, אולם באולינג, אולם סקווש ואולם מיני גולף. בנוסף, ניתן לשכור אופניים ולטייל באופניים או ברגל בשמורת הטבע הסמוכה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.