תפריט עמוד
ממליצים: משה גלעד, עמית שעל ונעה בן הגיא

חול וים, רק חול וים. ושקט עם ערסל. ואם אפשר גם בית קפה קטן. פשטוּת זה מה שאנחנו מחפשים בקיץ הלוהט הזה. שהילדים יתרוצצו מסביב, יעסיקו את עצמם שעות על גבי שעות, ואנחנו נוכל רק לרבוץ ולרבוץ. הנה ארבע המלצות לחופים קרובים יותר ופחות, שבהם יש סיכוי טוב להגשים כמה משאלות קיץ קטנות של הורים מרוטי עצבים.

קראבי, תאילנד
קראבי (Krabi) היא עיר דייגים קטנה בדרום תאילנד, הממוקמת בשפך של נהר קראבי לים אנדמן (Andaman), מרחק שעת טיסה מבנגקוק. הודות לחוקי שמירת הטבע הנוקשים — האוסרים בין היתר על שימוש באופנועי ים והצבת מתקנים על קו המים, מצליחה קראבי לשמר את נופה הבתולי ואת אווירת הטבע הקדמון.
אפשר לטבול במי הנהר המתוקים הנמהלים במי הים המלוחים, לצאת לשיט קיאקים בין האיים הרבים הפזורים בים, או לטפס על מצוקי הגיר הסמוכים לחוף. כשמתרחקים קצת מהחוף מגיעים לאזור ביצתי שבו צומחים מנגרובים — צמחי מים עם שורשי אוויר. באזור החוף יש גם מערות חצובות בסלע ומערות נטיפים עם ציורי קיר בני 3,000 שנה.

במרחק שיט קצר מקראבי נמצאים שני איי פי פי — פי פי דון (Phi Phi Don) ופי פי לה (Phi Phi Leh). פי פי לה, הקטן יותר, אינו מיושב, והמבקרים בו יכולים לצפות בעופות המקננים במצוקים, או לצלול במימי הים וליהנות מהדגה העשירה. מעט מזרחה מאיי פי פי מצוי האי לנטה (Lanta), המומלץ למי שמבקש להתפרקד בשקט, הרחק מההמולה.

אנטליה, תורכיה
במרחק שעה וחצי מהעיר אנטליה, על הכביש המהיר לפיניקה (Finike), נמצאת אולימפוס (Olympos), עיירה עתיקה הנושקת לים. החוף שוכן במפרץ יפה, מוקף עצי אורן וצמחייה סבוכה של הרדופים וגפנים. החוף הוכרז שמורת טבע בזכות נקבות צב הים הירוק העולות אליו כדי להטיל ביצים.
במרחק שלושה קילומטרים מאולימפוס נמצאת תופעת טבע מיוחדת הקרויה "סלעי האש" (Yanartas). כדאי לצעוד בלילה בשביל המתפתל לאורך החוף ולחזות באש התמיד הפורצת מתוך הסלעים. זו כנראה תוצאה של נביעת גז הניצתת במפגש עם האוויר.

במקום יש אפשרויות לינה מגוונות — מחניונים וחושות עץ על החוף ועד מלונות ארבעה כוכבים. יש גם בקתות שנבנו על העצים. מהאתר יוצא שביל טיולים שעובר בין כפרים וחופים, ויש גם פעילויות אתגריות כמו טיפוס על צוקים.

עוד חופים מומלצים באזור הם בפאסליס (Phaselis) ובקמר (Kemer).

רודוס, יוון
קו החוף בין הכפרים פפקוס (Pefkos, או פפקי, כמו שקוראים לו לפעמים), לארדוס (Lardos) וגנאדי (Genadi) הוא אזור טוב לחפש בו מקום לבילוי חופשת חוף ברודוס. לעומת הפיתוח המואץ מדי של החלקים הצפוניים של האי, לכאן הגיעה הבנייה במינון נמוך מאוד. יש באזור לא מעט בתי מלון, חדרים להשכרה, פנסיונים למיניהם ומאות מסעדות, אבל רובם הגדול עדיין נושא אופי מקומי, אינטימי ונעים. אפשרות אחרת, מבודדת אף יותר, היא לעלות לאזור ההררי במרכז האי, אם כי כאן יהיה מבחר מקומות הלינה מצומצם בהרבה.

מלון איליסיון (Illysion), שנמצא על קו החוף קצת צפונה מהכניסה ללארדוס, הוא דוגמה טובה למקום בינוני בגודלו, שמשמר אווירה אינטימית. איליסיון קרוב לכפרים פפקוס ולארדוס, שבהם יש מסעדות וכמה מקומות בילוי, ובכל זאת הוא מנותק מהם ומבודד למדי. מרבית האורחים הם אנגלים או פולנים, רבים מהם עם ילדים. גם בלי הזמנה מראש, בעיצומה של העונה הבוערת, היו באיליסיון חדרים פנויים. הפעילות הנעימה ביותר היא טיול על החוף ושחייה אל עבר המפרצים המרוחקים יותר, דרומה וצפונה. כך, בהליכה שנמשכת עשר דקות, או בשחייה לאורך החוף, המטייל מוצא את עצמו על חוף חולי ומבודד, ללא נפש חיה בטווח ראייה, ורק עץ שקמה גדול שמגיע כמעט עד שפת המים.

נונגווי, זנזיבר
חוף נוּנְגְווי (Nungwi) נמצא בנקודה הצפונית ביותר באי זנזיבר שבטנזניה, במרחק 55 קילומטרים מזנזיבר (Zanzibar), העיר היחידה באי. זה בדיוק המקום לשכב בערסל ולבהות בשקיעות ובזריחות כתומות, להסתנוור מהחול הלבן והרך המכסה את הגוף כמו פודרה עדינה ולהביט במים בגוני טורקיז וירוק. אפשר לאכול כל היום מאכלי ים ופירות וירקות שלא יודעים הדברה מהי, להראות לילדים בננה אדומה (ועוד מיני פירות שהם לא ראו מעולם), לאסוף יחד צדפים או לשחות עם צבי מים ענקיים. באזור יש אתרי צלילה ושנירקול טובים, וכן בתי מלון רבים. ויש גם כפר מסורתי שבו אפשר לראות איך אומנים מקומיים בונים סירות דיג ואיך נשים שולות אצות.

מי שממש מתגעגע לסיני, יכול ללכת חצי שעה מערבה אל קנדווה (Kendwa), חוף שקט, מבודד, כמעט ריק מאדם.

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.