תפריט עמוד

חופים באירופה

אי אפשר להמליץ על חוף מושלם. אם מחפשים קצת בדידות, שלווה, שקט, חול לבן ומים צלולים, ההמלצה הטובה ביותר היא לא להגיע לחופים שממליצים עליהם. החופים הטובים ביותר הם אלה שגיליתם לבד, אלה שאין בהם אף אחד מלבדכם

החופים האלה, המבודדים והסודיים, אינם האפשרות היחידה. בשנים האחרונות התפתחה באירופה ובמקומות אחרים בעולם תיירות חופים מסוג שונה – סוער ורועש יותר. חופי גואה בהודו זכו למוניטין עולמי, חופים באיים היפהפיים של תאילנד צוברים מוניטין בכל שנה, אבל גם במקומות קרובים יותר, אפילו באזור הים התיכון, יש לא מעט חופים כאלה, שבהם מתנהלות המסיבות הכי טוב של הקיץ, בהם מופיעים הדי ג'ייז הכי טובים ולשם מגיעים אלה שיודעים איפה כדאי להיות בקיץ הנוכחי.

ברבים מן המקומות האלה יש הרגשה של קייטנה בקנה מידה עולמי. קל לבקר אותם וללגלג עליהם, אבל בכל פעם שמגיעים אליהם חייבים להודות שיש בהם לא מעט קסם. השילוב הטוב ביותר הוא לשמור את החופים הסואנים האלה בטווח הגעה מהירה. משהו כמו עשרים דקות נסיעה מן המקום השקט, מבודד, נקי ובתולי שבו התמקמתם.

1. איביזה – האי הזה בקבוצת האיים הבלאריים נחשב לדיסקוטק הפעיל ביותר באירופה. מי שמחפש מסיבות מגיע לכאן. החופים עצמם, שהיו פעם יפים מאוד, הפכו כמעט לחלק השולי והפחות חשוב באי. כולם מתעניינים יותר בזהות הדי ג'יי ובעיצוב של המועדונים. בסופו של דבר עוד יתברר שזה מה שהציל את החופים של איביזה.

2. פאפוס בקפריסין – פאפוס היא דוגמא מצוינת למקום שנכנע. במשך כמה שנים ניסו להחזיק כאן את המקל משני הקצוות – אתר נופש שליו ומרכז מסיבות. זה לא הולך ביחד ועכשיו פאפוס מוכרת הרבה יותר בזכות האקשן מאשר בזכות השלווה וחופי התכלת. זה לא נורא, כי סביב האתר במערב קפריסין יש עדיין הרבה מאוד חופים שקטים ונקיים מאוד. אין טעם לחפש שלווה בפאפוס אבל יש שם המון מסיבות, שתייה ובילויים שנמשכים עד הבוקר.

3. חוף מארבלה בספרד – מדובר במקום עם אווירה קצת סנובית, לא זול, סוג של טיסה במחלקה ראשונה. יש כאן חיי לילה פעילים, אוכל ספרדי מצוין ומחירים סבירים כל זמן שלא מתעקשים על מלונות פאר. הברים של הטאפאס מספקים את האוכל, השתייה והאווירה הנעימים ביותר. החופים עצמם נקיים ונהדרים.

4. פאליראקי ברודוס – החופים הטובים של רודוס מרוכזים כמעט כולם בצידו המזרחי של האי. כאשר מתחילים לנסוע דרומה מן העיר רודוס, לאורך החוף המזרחי, מגיעים מהר מאוד לפאליראקי. פעם, כמו רוב האתרים ברשימה, זה היה כפר דייגים. היום זה נראה יותר כאתר ציד – המון נשים צעירות וגברים צעירים, כולם שזופים מדי, שמנסים לצוד זה את זו. עיקר הפעילות מרוכזת סביב המלונות הגדולים שעל החוף, מה שמותיר מרחבים שקטים יותר ברחובות הקטנים של הכפר. שם גם אפשר למצוא עדיין את המסעדות הטובות ביותר.

5. חוף דוביל בנורמנדי, צרפת. זהו המגרש הביתי של הפריזאים. המרחק מן הבירה הצרפתית (רק שלוש שעות נסיעה) הופך את חוף דוביל לשלוחה של מונפרנס. יש בזה יתרונות רבים, כאשר חושבים על האנשים הנפלאים שאפשר לפגוש כאן, אבל גם לא מעט סנוביות שמתערבבת בדגים שמטגנים במסעדות החוף.

6. חוף סן טרופז – פעם אפשר היה לפגוש כאן את בריג'יט ברדו ולואי דה פינס (לא, לא ביחד), אבל סן טרופז היא חוף הריביירה האולטימטיבי. נמל היאכטות מספק את התפאורה היקרה וכסף וסטייל עדיין דרושים כדי להרשים כאן את יושבי בתי הקפה. למרות הכל הטיילת של סן טרופז היא עדיין מקום שמעורר מחשבות על כך שהעולם הוא לא מקום רע כל כך, למרות הכל.

7. פורטורוז' בסלובניה – לסלובניה, שהיתה פעם חלק מיוגוסלביה, יש רק שישים קילומטרים של חוף על הים האדריאטי. למרבה המזל סלובניה עדיין זולה מאוד בהשוואה לשכנות. עובדה נוספת שפועלת לטובתה היא שהאוסטרים אוהבים מאוד את חופי הים הנקיים שלה. שלש ערים קטנות מתפרנסות מן התיירים האלה. איזולה ופיראן הן עדיין מקומות שקטים ויפים מאוד. פרוטורוז', הנמל הורוד, סוערת הרבה יותר, בעיקר בזכות בתי הקזינו שפועלים ממש על החוף. אם אתם מחפשים מסיבות – זה המקום שלכם.

8.
דוברובניק בקרואטיה – החופים היפים ביותר בדלמטיה נמצאים מצפון לעיר העתיקה של דוברובניק. בשנים האחרונות חוזרת דוברובניק לימיה היפים כמושכת התיירים הגדולה של הים האדריאטי. המחירים כאן עדיין זולים יותר בהשוואה לאיטליה, בתי המלון מצוינים ואם אתם לא מתעצלים לצאת קצת מסבך המסעדות והצעות הבילוי של דוברובניק עצמה תמצאו מהר מאוד כמה מן חופים הצלולים והיפים באירופה. לא במקרה נחשבת קרואטיה ללהיט של הקיץ הנוכחי.

9. פונטה אלה, טוסקנה – על החוף המערבי של המגף האיטלקי, צפונה מרומא ליד סיינה. מהמקומות היותר שקטים, עם אוכל איטלקי טוב וחופים חוליים ארוכים. החוף הזה זוכה לאחרונה לפופולריות גדולה בקרב מפורסמים איטלקיים.

10. קוסטה סמראלדה, סרדיניה – זהו מסוג המקומות שכדאי להזדרז ולהכיר אותם לפני שיהפכו לאיביזה הבאה. לעת עתה אפשר למצוא כאן חופים מפורצים ונקיים מאוד, צפיפות נמוכה מאוד, חיים חוליים וסלעיים, נמל יאכטות אינטימי ואפשרויות אמיתיות לחופשה מרגיעה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.