תפריט עמוד

חדרי אשפוז חדישים בבית החולים לחיות בר

נחנכו אודיטוריום וחדרי אשפוז חדשים בבית החולים לחיות בר ברמת גן. בתום הטקס הושבו אל הטבע בזים שטופלו בבית החולים והחלימו

בית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן חנך חדרי אשפוז חדשים ואודיטוריום. האירוע התקיים במעמד השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, ובסיומו הושבו אל הטבע שלושה בזים, שטופלו בבית החולים והחלימו. בית החולים לחיות בר הוקם בשנת 2005 בשיתוף של הספארי ורשות הטבע והגנים. מידי שנה מגיעים אל בית החולים, הפועל 24 שעות ביממה, בסביבות 2,200 בעלי חיים, שכל אחד מהם מקבל טיפול וטרינרי המותאם לצרכיו הייחודיים. בין בעלי החיים המטופלים ישנם גורים וגוזלים, עופות נודדים שנפגעו וזקוקים לסיוע וטרינרי על מנת להמשיך במסעם ויונקים שנמצאו בטבע כשהם סובלים מפגיעות שונות, כגון הרעלות, פגיעות ירי, התחשמלות ודריסות.

לא מעט בעלי חיים נשארים לתקופות אשפוז ארוכות, במהלכן הם זוכים לבדיקות, ניתוחים ואפילו טיפולים ייחודיים כמו פיזיותרפיה והידרו-תרפיה (טיפול באמצעות מים, המתאים לעופות מים המתקשים לשחות לאחר הפגיעה). צוות בית החולים גם דואג לנתר את הגורמים השונים הפוגעים בחיות הבר, על ידי איסוף המידע והעברתו לשטח, ובכך למנוע הישנות של הפגיעות על ידי סילוק מפגעים קיימים ואכיפת החוק.

שלב ב' של בית החולים הופך את המרכז הטיפולי לשלם יותר ומתאים לטיפול המקצועי שמוענק לחיות הבר המטופלות בו, עם תאי אשפוז מרווחים ומשוכללים. האודיטוריום החדש ורחב הידיים יאפשר לקיים הרצאות וכן הצצה אל המתרחש בחדרי הטיפולים והניתוחים דרך חלונות זכוכית גדולים. בעתיד מתוכנן שלב ג', שבסופו בית החולים יושלם ויכלול גם מעבדה גדולה ומשוכללת וכן חדרי אימון ותעופה.

במהלך הטקס אמר השר עמיר פרץ כי "למרות קיצוצי התקציב, החלטתי להגדיל את הסיוע לבית החולים מכיוון שמדובר בהצלחה בקנה מידה בינלאומי לטיפול בחיות הבר. מדובר על הצלה, שיקום והשבה אל הטבע, ולכן אני רואה בכך פעולה הומניטארית של התפיסה שלי לצדק חברתי לכל".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.