תפריט עמוד

חב"ד אינטרנשיונל

אירועי חב"ד מסביב לגלובוס, פסטיבל הבירה בסינסינטי, כל המידע שצריך על קווי הטיסות בעולם, תמונות מביירות ועוד אתרים מעניינים ברשת

1. חב"ד אינטרנשיונל
חסידיו הנחושים של הליובביטשער רבי מביאים את בשורת דת משה וישראל אל תחת כל עץ רענן. היכן שלא תהיה בחגים, תוכלו למצוא בסביבה אירוע של חב"ד. כדי לעקוב אחר כל האירועים, גשו ללוח השנה העולמי של חב"ד, שבו תוכלו לקבל התראות ב-SMS כדי לא להחמיץ את תקיעת השופר.
http://www.chabad.org/centers/events/default.asp

שמח בפסטיבל הבירה בסינסינטי צילום: באדיבות אתרwww.oktoberfest-zinzinnati.com

2. מיני-אוקטוברפסט
תושבי העיר סינסינטי במדינת אוהיו זוכרים את המורשת הגרמנית של אבותיהם המתיישבים, ומקיימים אף הם גרסה מקוצרת של ה"אוקטוברפסט" הגרמני המפורסם. פסטיבל הבירה שכמעט אף אחד לא זוכר שמקורו במשתה לאחר חתונה מלכותית בבוואריה, נמשך שבועיים במינכן, ורק יומיים בסינסינטי – בהם פוקדים את העיר חצי מיליון תיירים.
http://www.oktoberfest-zinzinnati.com

4. וויקי, לא הבת של הקפטן
וויקי-טראבל הוא השם שניתן לפרויקט המקביל לאנציקלופדיית הרשת וויקיפדיה, בעולם התיירות. תוך התבססות על אותו מודל של "כולם כותבים, כולם עורכים, ונקווה שייצא מזה משהו", וויקי-טראבל היא ניסיון ליצור באותו האופן את מדריך התיירים האופטימלי. כמו האנציקלופדיה האחות, גם האתר הזה עלול להיות נגוע בהטיות ובחוסר מקצועיות, אבל לרוב מדובר במידע שימושי, יעיל ופוקח עיניים.
http://wikitravel.org


5. הייתי שם
אתר נוסף העושה שימוש ברשתות חברתיות באינטרנט כדי לסייע לאנשים להכיר את העולם הוא "43 מקומות", שבו אנשים מציינים באילו מקומות בעולם הם מעוניינים לבקר, ובאילו מקומות כבר היו. הם מוזמנים להעלות הערות והמלצות אודות אותם המקומות, ומתבקשים לסייע במענה לשאלותים של אלה המעוניינים לבקר היכן שכבר היו.
http://www.43places.com

6. מודיעין, שלום
אילו חברות תעופה טסות מחר מריו דה-ז'נירו למיאמי? מה משך הטיסה מלונדון למוסקבה? מי, בעצם מפעיל את הטיסה שלי? כל המידע שרק צריך על קווי הטיסות בעולם, באתר האינטרנט של חברת שירותי המידע התעופתי OAG, הכולל גם מידע שימושי ביותר על כמעט כל נמלי התעופה בעולם.
http://www.oag.com/NorthAmerica/AirlineAndAirport/airrouteindex.asp
7. זה ממש גן חיות פה
גני החיות ואקווריומי כל העולם – התאחדו! ארגון הגג (באמת, יש כזה) של מפעילי גני-החיות והאקווריומים בעולם מפעיל אתר מסקרן ובעל תוכן מגוון, העוסק בסוגיות העומדות על סדר יומם של חבריו: הגנה על בעלי חיים בסכנת הכחדה, התרבות בשבי, תכנון בר-קיימא של בני-חיות ועוד. מחכים.
http://www.waza.org

הקרמלין. מוסקבה | צילום: Mikhail Bistrov

8. הדרך לרוסיה
בשנים האחרונות ניכר שמוסקבה עושה מאמצים למשוך תיירות מן המערב, אך למרבה הצער כשהתיירים עצמם מגיעים הם פוגשים בעיר שלא יוצאת מגדרה להסביר פנים לתייר, במיוחד אם האנגלית אינה שגורה בפיו. המדריך באתר הזה מעניק סיוע אינפורמטיבי לתיירים, כולל בנושאים חשובים כגון ניווט במערכת הרכבת התחתית, שהשילוט בה ברוסית בלבד.
http://www.waytorussia.net/Moscow/Guide.html

9. לידיעת ציבור הנוסעים
בעצם, אולי זה לא רעיון טוב כל כך: רשימת 100 אסונות התעופה החמורים ביותר בהיסטוריה אולי אינה הקריאה המומלצת ביותר למי שמתכננים את חופשתם הקרובה, אבל היי – המידע נועד להיות חופשי, ומי אנחנו שנעצור אותו. הרשימה נמצאת באתר שמתעד באופן שוטף תאונות אוויריות ברחבי העולם.
http://www.planecrashinfo.com/worst100.htm

10. טיול דרך הרמקולים
לטיול בחו"ל אפשר לצאת לא רק משדה התעופה. האינטרנט מביא את הצלילים הרחוקים והמסקרנים של מדינות רחוקות אל האוזניים שלנו, גם בלי להזדקק לכרטיס טיסה. World Music Network הוא אתר של חברת תקליטים המתמחה בז'אנר החמקמק שנקרא "מוזיקת עולם", ובו אפשר לקבל הצצה-האזנה (אם כי חטופה למדי) לתרבות אחרת.
http://www.worldmusic.net

11. בצעדיו של גוליית
קארל בושבי הולך על זה בגדול: הוא נמצא כעת בשלב השישי מתוך שמונה של תוכניתו הגדולה, ללכת ברגל מסביב לעולם. הוא התחיל בקצה הדרומי של ארגנטינה בשנת 1997, טיפס מעלה עד אלסקה, חצה את הים הקפוא לרוסיה, והוא יתחיל בקרוב את השלב השביעי במסע – מקזחסטן לקייב. אתר האינטרנט שלו מלווה את המסע, ובו מתפרסמים קטעים מיומנו.
http://goliath.mail2web.com

קארל בושבי. נמצא כעת בשלב השישי של מסעו הרגלי מסביב לעולם צילום: באדיבות אתר  goliath.mail2web.com

12. בואנוס איירס אהובתי
לא כל כך ברור מי עומד מאחורי האתר הזה, שהדומיין שלו – כמו גם המבנה שלו – כולו מבטא חיבה עמוקה לבירת ארגנטינה. באתר יש, כמובן, את כל הטיפים הקלאסיים לתיירים לצד תמונות מהנוף העירוני, אבל גם מחוות לסלבריטאים העיקריים בני העיר: חורחה לואיס בורחס, מרדונה, אסטור פיאצולה ואחרים. חלק מיוחד באתר מוקדש למוזיקת הטנגו, המזוהה יותר מכל עם העיר.
http://www.mibsasquerido.com.ar

13. למה מגידו?
החוג לארכיאולוגיה של אוניברסיטת תל-אביב מפעיל אתר (באנגלית, איך לא) העוסק בחפירות הארכיאולוגיות בתל מגידו, שהוכרז באחרונה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית (יחד עם תל חצור ותל באר-שבע). באתר מנוסחת משנה סדורה אודות חשיבות החפירות בתל, וכן מובאות תוצאות משלחות החפירה הקודמות. סיור וירטואלי בתלת-ממד ברחבי התל זמין אף הוא באתר, אך כרוך בהורדת תוכנת צפייה תואמת.
http://www.tau.ac.il/humanities/archaeology/megiddo/

ביירות. החיים שבים למסלולם
צילום: באדיבות אתר www.downtownbeirut.com

14. דאון טאון ביירות
מי שזכתה בעבר לכינוי "הפנינה של המזרח התיכון", הלא היא ביירות בירת לבנון, מתאוששת עתה לאיטה מהחורבן שהותירו בה הפצצות חיל האוויר הישראלי. אם להאמין לאתר הזה, החיים שבים למרכז ביירות, העיר שבנסיבות אחרות הייתה יכולה להיות יעד תיירות פופולרי ומושך ביותר עבור ישראלים. כיוון שלא ניתן ממש לנסוע אליה, אפשר להכיר אותה בתמונות.
http://www.downtownbeirut.com

15. השכנה מלמעלה
אין מה לעשות, קנדה תמיד תיתפס כשכנה השקטה והחנונית של ארצות-הברית. אבל יש מי שיגיד שבדיוק בכך יתרונה: כל הנופים המדהימים והשטח האדיר, בלי הקולניות והאינפנטיליות האמריקנית הטיפוסית. מדינת אלברטה, ביתו של רכס הרוקי הקנדי, זכתה לתשומת לב בעיקר לאחר יציאת הסרט "הר ברוקבק" שצולם בה. אתר מועצת התיירות של מדינת אלברטה הוא התחנה הראשונה לתכנון טיול באזור.
http://www1.travelalberta.com

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.