תפריט עמוד

זכות קדימה

לאחרונה נתמזל מזלנו וזכינו לצפוניות עם גלים- מצרך נדיר בארצנו שגורם לכל גולש Wave לרוץ למים. אבל, הצפוניות מביאות למים גם אנשים פחות מנוסים שלא מכירים את הכללים הנהוגים בגלים וגורמים לעוגמת נפש רבה...

יותם גוטמן | צילום: ניר אדרי

תארו לעצמכם את המצב:
אתם גולשים לכיוון החוף, הגל מתחיל להיבנות מאחוריכם. אתם מורידים קצת מהירות ומתמקמים ליד ה- Shoulde במטרה לרדת אותו כשהגל יתפוס צורה. ברגע שאתם נכנסים ל- Buttom Turn ומתחילים לרדת את הגל, כשעיניכם מתמקדות בשפה העסיסית שעולה מולכם, מגיע גולש טירון מאחרונה, חותך ביניכם ובין השפה היפהפייה ומאלץ אתכם לשבור/ לנטוש את הציוד/ לוותר על הגל.
התרחיש הנ"ל הופך מעצבן הרבה יותר כאשר אתם מבינים שיום כזה לא יחזור עוד הרבה זמן, וכל גל יקר מפז.

מה לעשות?
אפשר לצעוק, לאיים, או פשוט להתעלם מכל מי שמפריע בגישתGo for Broke (זה כנראה הפתרון היחיד עם גולשי קייט שלא מכבדים אף אחד אחר מסביבם במים). אפשר גם לנסות לחנך את הגולשים הפחות מנוסים שיבינו את הכללים הבסיסים של התנהגות בגלים.
הכלל הבסיסי בא לענות על השאלה למי שייך הגל ( מי שחושב שהכללים הנ"ל ילדותיים או מתחכמים מדי מוזמן לנסות לגנוב גל לכל גולש גלים בכל חוף בארץ. מובטחת תגובה עוינת). הבעלות על הגל נקבעת בצורה פשוטה: מי שתפס ראשון את הגל – כלומר, היה הראשון לגלוש על הגל בכיוון החוף. במקרה ששני גולשים נמצאים יחד על אותו גל, הוא שייך לגולש שקרוב יותר לרוח (מעל הרוח).

במקרה כזה הגולש שמתחת לרוח חייב לפנות לגולש שהגל בבעלותו ולתת לו לרדת אותו. חוק הבעלות תופס גם כאשר גולש נמצא על הגל וגולש מהיר יותר מגיע מאחור.

איך מפנים ?
מאטים, מסתובבים או נופלים. לא משנה, העיקר שהגולש שתפס את הגל יוכל לתמרן עליו בחופשיות. הכלל השני הוא זכות קדימה לגולש יוצא על פני גולש נכנס. ההיגיון מאחורי כלל זה ברור – גולש שצריך לעבור את הגלים נמצא במצב פגיע יותר עם פחות אפשרויות תמרון מגולש נכנס. זה לא אומר שצריך להיתקע שעות בנקודת השבירה של הגלים ולחסום אותם בפני כל הגולשים… כדאי לציין שהכללים הללו הם בינלאומיים ( מופיעים כחלק מהחוקה של ה-PWA ) ויעבירו אתכם בשלום בכל חוף בעולם.

הכלל השלישי, והחשוב מכולם, הוא מתן כבוד לגולשים אחרים ובייחוד לגולשים מקומיים. אין דבר מתסכל יותר מלהגיע לחוף "שלך" , שאתה מכיר בו כל סלע וכל גל, ולהיתקל בגולש זר שמפגין זלזול וגונב לך גלים. יש חופים בעולם (הוקיפה, פוזו וקבזו) שבהם התנהגות כזו עלולה להסתיים ברע… כדי שזה לא יהיה המצב בארץ ( פה אין תיירים שבאים לגנוב גלים) צריך שכולנו ננהג בכבוד כלפי שאר הגולשים, וקצת יותר בכבוד כלפי השועלים הוותיקים שזה ה- Home Turf שלהם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.