תפריט עמוד

ויזה לארצות הברית – כל מה שצריך לדעת

חולמים על טיול מחוף לחוף? רוצים לבקר את קרובי המשפחה בניו יורק? צריכים להגיע לסיאטל לפגישת עסקים? ישראלים זקוקים לוויזה על מנת להיכנס לארצות הברית, ולא משנה אם מטרת הביקור היא טיול, לימודים, טיפול רפואי או עסקים. כיצד תעברו את תהליך קבלת הוויזה בקלות ובהצלחה? הנה כל הפרטים

מילוי טפסים במערכת של משרד החוץ האמריקאי, המתנה לפגישה בשגרירות שיכולה להגיע ליותר מחודש בתקופות מסוימות, הכנת מסמכים רבים וכמובן, הגעה במועד הנקבע לשגרירות והראיון עצמו – נשמע הרבה ומסובך? נכון, ולכן בכתבה הבאה, נספר לכם בפירוט רב, כיצד לעבור את השלבים הללו בהצלחה ואיך להגיע מוכנים ליום הראיון בשגרירות.

ויזה לארצות הברית נדרשת עבור כל אזרח ישראלי אשר נכנס לארה"ב לצורך טיול, עסקים, לימודים, צרכים רפואיים ואף טיסת מעבר ליעדים אחרים דרך האוויר, הים או היבשה.
בישראל, נרשמו בשנים האחרונות מעל 120,000 בקשות לוויזה בכל שנה. אין ספק שמדובר ביעד פופולארי ביותר עבור ישראלים.

למה אנחנו בכלל צריכים ויזה?
מדינות רבות באירופה ובעולם (ליתר דיוק 38 מדינות) משתתפות בתוכנית פטור מוויזה. אזרחי אותן מדינות יכולים להיכנס בשערי ארצות הברית ללא ויזה בדרכונם. באותה מידה, גם ישראלים בעלי דרכון זר של אחת המדינות המשתתפות בתוכנית פטור מוויזה, פטורים גם הם.

אותן מדינות המשתתפות בתוכנית זו עומדות במספר קריטריונים שהציב הממשל האמריקאי. לצערנו, ישראל לא עומדת באחד התנאים הבסיסיים ביותר ולכן לא משתתפת בתוכנית זו. כדי שמדינה כלשהי תקבל פטור מוויזה, אחוז מאושרי הוויזה צריך לעלות על 97% מכלל המבקשים, בהתאם לכך, אחוז המסורבים לוויזה לא יכול לעלות על 3%, ולא כך הוא המצב בישראל.

עד שנגיע לרגע הנכסף הזה, נאלץ להמשיך לפעול בהתאם להנחיות של משרד החוץ האמריקאי ולהגיש בקשה מסודרת לוויזה. כעת, בואו נדון באפשרויות העומדות בפנינו.

 בעלי אזרחות ישראלית שאין ברשותם דרכון זר צריכים אשרת כניסה (ויזה) לארצות הברית | צילומים: שאטרסטוק
בעלי אזרחות ישראלית שאין ברשותם דרכון זר צריכים אשרת כניסה (ויזה) לארצות הברית | צילומים: שאטרסטוק

אילו ויזות ניתן להוציא לארה"ב?
הוויזה הסטנדרטית – ויזה מסוג B1/B2 (ויזת תיירות/עסקים). מעל 90%% ממבקשי הוויזה בישראל מגישים בקשה  לוויזה הזו. במסגרתה ניתן לטייל בארה"ב, לבקר קרובים או חברים, להגיע לפגישות עסקים, לחתום על חוזים, ולהשתתף בסדנאות או קורסים קצרים.

ויזת סטודנט – ויזה מסוג F1, ויזה זו מיועדת למי שיודע בדיוק היכן הוא הולך ללמוד. מדובר בוויזה שניתן להגיש בקשה אליה רק לאחר רישום למוסד אקדמאי בארצות הברית. על מוסד הלימודים להנפיק מסמך מיוחד הנקרא i20 , ללא מסמך זה, לא ניתן להגיש בקשה לוויזה. ולכן ויזה זו היא שלב אחד לפני המעבר לצורך לימודים לארה"ב ולא השלב הראשון כפי שרבים טועים לחשוב.

ויזה לתארים מתקדמים – מסוג J1 , מוגדרת כוויזת חילופי מבקרים לסטודנטים בתארים מתקדמים / מתמחים ועוד. גם כאן, נדרשים האישורים, המסמכים והרישום למוסד הלימודים הגבוה בארה"ב.

ויזה רפואית – ויזה מסוג B2 – נדרשת לצורך טיפול רפואי, ביקור רופא מתמחה, ייעוץ וניתוח. גם בוויזה זו, נדרשת  הוכחה לקשר מקדים עם המוסד הרפואי אליו אתם מגיעים. יש להמציא אישור מהרופא או המוסד אליו אתם מגיעים, כמו כן, על האישור להכיל תאריך ספציפי בו מזומן המטופל.

ויזת עבודה – ישנם סוגים שונים של ויזות עבודה לתקופות שונות ולצרכים שונים. שימו לב, ניתן להגיש בקשה לוויזת  עבודה רק במידה שקיים גורם בארצות הברית אשר מזמין אתכם לעבודה בחברה/ארגון. גם כאן, כמו בוויזות סטודנטים שונות, שלב הוצאת הוויזה מאוחר לשלב התקשורת מול הגורם האמריקאי. לא ניתן להוציא ויזת עבודה לארה"ב על מנת לחפש עבודה.

 ישנם סוגים שונים של ויזות לארהב בהתאם למטרת הביקור שלכם
ישנם סוגים שונים של ויזות לארה"ב בהתאם למטרת הביקור שלכם

כמה זמן מראש עלי להגיש בקשה לוויזה?
באופן עקרוני, תהליך הוצאת הוויזה מורכב משני פרמטרים – המתנה למועד הראיון בשגרירות והמתנה לקבלת הדרכון עם הוויזה לאחר הראיון. כל מועמד אשר ניגש לשגרירות ארה"ב או לקונסוליה האמריקאית והבקשה שלו מאושרת, נדרש להשאיר את דרכונו במקום. לאחר תהליך החתמת הוויזה הדרכון יוחזר עד לביתכם עם שליח של דואר ישראל, אשר מוסר את הדרכון באופן ידני ומתאם איתכם את הגעתו באמצעות הטלפון.

לרוב, זמן ההמתנה לראיון נע בין שבועיים לשלושה שבועות. בתקופות עמוסות, ישנם מצבים שזמן ההמתנה מגיע אף לחודשיים.

לכן, ההמלצה הרווחת היא להגיש בקשה לוויזה מוקדם ככל הניתן. גם אם תכנון נסיעתכם הוא לשנה הבאה ואף לשנה מהיום, הסדירו את נושא הוויזה בהקדם האפשרי. חשוב לציין, כי שגרירות ארצות הברית מבקשת לא לערוך אף סידורי נסיעה לפני קבלת הוויזה. אם ברצונכם להשאיר את הדלת פתוחה למבצעים, אופציות חד פעמיות ומחירים נמוכים לטיולים עצמאיים ומאורגנים לארה"ב, הוציאו את הוויזה כבר בשלב הראשון של תכנון הטיול.

 הפארק הלאומי גליישר במונטנה. כדאי להתחיל לטפל בקבלת הוויזה עוד לפני שמתחילים בסידורי הנסיעה
הפארק הלאומי גליישר במונטנה. כדאי להתחיל לטפל בקבלת הוויזה עוד לפני שמתחילים בסידורי הנסיעה

איך מוציאים ויזה לארה"ב? – השלבים המדויקים
1. טופס ds160 – השלב הראשון בכל התהליך הוא טופס הפרטים המלא של השגרירות. כדי להתחיל אותו, יש להיכנס למערכת של משרד החוץ האמריקאי, לאתר האונליין ולמלא טופס בו קיימות מעל 800 שאלות. השאלות נוגעות לפרטים אישיים, פרטי תעסוקה נוכחים וקודמים, שאלות הקשורות לנסיעה המתוכננת לארה"ב ושאלות ביטחוניות.

שימו לב שהטופס של השגרירות הוא באנגלית בלבד ואונליין. כל טופס בעברית אינו משתייך לשגרירות עצמה. ניתן לבצע את התהליך כולו בעזרת חברה המתמחה בטיפול בהוצאת ויזה, אך אם כבר בחרתם באפשרות זו, עשו את התהליך עם נציג טלפוני כדי לפחות לחסוך לעצמכם את מילוי הטפסים האינסופי. בטופס זה יש חשיבות עליונה לפרטים אשר אתם ממלאים. אמרו אך ורק את האמת. שתפו בטופס את כוונת נסיעתכם האמיתית והסבירו בצורה נרחבת ככל שניתן על מטרת הנסיעה ועיסוקיכם בארץ.

2. קביעת מועד הראיון בשגרירות – לצורך זה יש להיכנס למערכת נפרדת של השגרירות ובה להזין את פרטי המועמד. זה המקום בו תאלצו להיפרד מ-160 דולר, שהם כ-6000 שקל (בישראל האגרה מחויבת בשקלים, ומשתנה מעט לעת, בעקבות שינויים בשער הדולר).

3. הגעה לראיון בשגרירות – זה היום החשוב בתהליך ואין סיבה לא להגיע אליו מוכנים.

 מבט מהים אל עבר השגרירות האמריקאית בתל אביב, המקום בו נערך הראיון לקבלת הוויזה
מבט מהים אל עבר השגרירות האמריקאית בתל אביב, המקום בו נערך הראיון לקבלת הוויזה

מסמכי חובה אשר עליכם להצטייד בהם, בעת ההגעה לראיון בשגרירות:
• דרכון בתוקף – כמו כן, אם בעבר הייתה לכם ויזה לארה"ב, הביאו עמכם את הדרכון/ים בהם היו ויזות.
• תמונה מיוחדת לוויזה לארה"ב – על רקע לבן, בגודל של 5X5, אוזניים חשופות וללא משקפיים. בכל חנות צילום ניתן להצטלם לתמונה כזו.
• אישור הפגישה – אותו אישור שתוכלו להנפיק ממערכת קביעת הפגישות בשגרירות, בו מצוין שמכם המלא, מספר טופס ds160, מיקום, מועד, יום ושעת הראיון.
• טופס ds160 – את הטופס הארוך אשר מילאתם אין צורך להביא, אלא את האישור המתקבל בסיום המילוי והשליחה שלו. שימו לב שבדף האישור ישנם שני ברקודים וחשוב שיהיו מודפסים בצורה קריאה. את הברקודים האלו יסרוק המראיין וכך ייחשף לטופס המלא שלכם במערכת השגרירות.

מסמכי רשות אשר בעזרתם תוכלו להוכיח את זיקתכם לארץ:
• תלושי שכר (שלושה תלושים אחרונים) ואישור מעסיק, חשוב להביא תלושים מקוריים ואישור רשמי. מומלץ שהאישור יהיה בדף החברה עם הלוגו, בהדפסה ולא בכתב יד ובו יש לציין את שמכם המלא, התפקיד שלכם בחברה, וכי אתם נוסעים לארצות הברית בזמן מסוים וחוזרים לאחר מכן לעבודתכם.
• אם הנכם עצמאיים – הביאו אישור מרואה חשבון על היקף הפעילות השנתית שלכם, הוותק של העסק/חברה ומהות העיסוק.
• פנסיונרים – יש להביא תלושי פנסיה או תלושים מביטוח לאומי.
• סטודנטים נדרשים להגיע ליום הראיון עם אישור ממוסד הלימודים, אשר בתוכו חייב להיות תאריך התחלה וסיום הלימודים. כמו כן, אם יש לכם מבחנים עתידיים, הגשות או הסמכות לאחר מועד הנסיעה, ניתן להביא אישורים על כך. בנוסף, הביאו קבלה עבור התשלום האחרון שביצעתם עבור הלימודים.
• אם הנכם נמצאים במהלכו של שיקום או טיפול רפואי ממושך הדורש הימצאותכם בארץ או ביקור קבוע אצל הרופא, הביאו אישור לכך.
• אם ברשותכם נכסים או חסכונות הביאו תדפיס חשבון בנק או כל מסמך אחר המעיד על חסכונות או נכסים (כגון נסח טאבו המעיד על בעלות דירה) כדי להסביר למראיין שיש לכם כסף לצורך הטיול המיועד.


ספריית פאוול באוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס. סטודנטים הרוצים ללמוד בארהב צריכים אישור ממוסד הלימודים 
ספריית פאוול באוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס. סטודנטים הרוצים ללמוד בארה"ב צריכים אישור ממוסד הלימודים

הראיון בשגרירות, מה בעצם קורה שם?
נתחיל בהפרכת השמועות ובהורדת לחצים – הראיון עצמו אורך בין שתיים לחמש דקות. הבשורה הפחות טובה היא שתאלצו להקדיש לתהליך כולו בין שעה וחצי עד שלוש שעות ביום זה. הגיעו לכל המאוחר רבע שעה לפני הראיון למתחם השגרירות, עם כל המסמכים הרלוונטיים שלכם. קחו בחשבון כי יתכן שתעמדו בתור עם מועמדים נוספים בכניסה לשגרירות. לאחר כניסתכם למתחם תעברו בידוק ביטחוני, יילקחו מכם טביעות אצבעות ותדרשו להמתין לראיון שלכם. לאחר שיקראו את שמכם, גשו לאחד משמונת הדלפקים הנמצאים במקום. הגיעו לראיון עם ביטחון עצמי, הסתכלו למראיין בעיניים. תנו למראיין להוביל את הראיון, וענו על השאלות בצורה קונקרטית ומדויקת.

השאלות אשר לרוב נשאלות הן מה מהות העיסוק שלכם בישראל ומהי מטרת הנסיעה שלכם. התפקיד שלכם הוא לשכנע את המראיין כי אתם נוסעים לזמן קצוב ושבים לחייכם בישראל. לעיתים, אם הטפסים מולאו בצורה נכונה וטובה ומשקפים סטטוס טוב אצל מגיש הבקשה (זיקה לארץ) המראיין אף לא יבקש לראות מסמכים. עם זאת, יש משמעות לראיון במידה שהמראיין רוצה לשאול שאלות ולבדוק את המסמכים שלכם.

לאחר הראיון בשגרירות ארה"ב, אשר כאמור אורך על פי רוב בין שתיים לחמש דקות, תדעו אם קיבלתם את הוויזה או לא. אם הוויזה לא אושרה, תקבלו את דרכונכם חזרה. אם הבקשה אושרה, אתם משאירים את דרכונכם בשגרירות להליך החתמה. הדרכון יחזור אליכם כעבור שבוע עד עשרה ימים עד לביתכם בתיאום מראש עם שליח של דואר ישראל. בהצלחה!

הכתבה נכתבה בשיתוף עם חברת www.visanow.co.il

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...