תפריט עמוד

השר ארדן: גדר ההפרדה בירושלים פוגעת בנוף ייחודי

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן פנה לאהוד ברק בבקשה לעצור את העבודות להקמת גדר ההפרדה בדרום ירושלים, שלדבריו עתידות לגרום לפגיעה קשה בנוף חקלאות המדרגות בהרי יהודה

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, פנה השבוע לשר הביטחון, אהוד ברק, בבקשה להורות למשרד הביטחון להפסיק את העבודות להקמת גדר ההפרדה באזור הכפר וולאג'ה בעמק רפאים, שכן העבודות גורמות לפגיעה סביבתית ונופית. בפנייתו מציין ארדן כי העבודות עתידות לגרום לפגיעה קשה לנכס מורשת היסטורי ותרבותי נדיר – חקלאות המדרגות העתיקה בהרי יהודה. "נוף זה הוא שילוב של נוף טבעי הררי עם תביעת חותם של האדם ותרבותו במשך מאות רבות של שנים, מימי קדם ועד ימינו", כותב ארדן בפנייתו לשר הביטחון. הוא מציין גם כי נוף זה הוגדר כאחד מחמישים "נופי תרבות" בישראל בעבודה משותפת של רשות הטבע והגנים והוועד הישראלי לאונסק"ו שהתפרסמה בשנת 2009.

מהחברה להגנת הטבע, המתנגדת להקמת הגדר מטעמים נופיים וסביבתיים, נמסר כי עמדתו של השר להגנת הסביבה מדגישה באופן ברור את הצורך הדחוף והמיידי של עצירת העבודות להקמת גדר ההפרדה עד לבירור ההשלכות הסביבתיות והאזרחיות על שטח שבו ישנם ערכי טבע ומורשת ייחודיים ביותר, שעלולים להיפגע באופן אנוש. החברה להגנת צורפה לאחרונה כידידת בית המשפט בבג"צ אותו הגישו תושבים מקומיים מהכפר וולאג'ה נגד הקמת הגדר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.