תפריט עמוד

השף החשוב בהודו בביקור רשמי בישראל

השף החשוב בהודו בביקור רשמי בישראל: סנג'יב קאפור (Sanjeev Kapoor) הגיע לראשונה לישראל לקראת אירועי "שבוע הקולינריה ההודית". את האירוע פתחו פאבאן קאפור (Pavan Kapoor), שגריר הודו בישראל, ורפי שדה, מנכ"ל מלונות דן. עוד השתתפו צמרת שגרירות הודו בישראל, הנהלת רשת מלונות דן ושפים ישראליים בכירים.

השף קאפור הוא דמות מוכרת מאוד בהודו – יש לו חמש מסעדות פופולריות בארצו וסניפים ברחבי העולם, ערוץ טלוויזיה המוקדש לאוכל, הוא פרסם יותר מ-200 ספרי בישול, ייצג את הודו בהתאחדות השפים העולמית והיה השגריר ההודי לקמפיין של האו"ם בנושא בישול נקי. אתר האינטרנט שלו כולל יותר מ-15 אלף מתכונים ומושך בכל חודש מעל 10 מיליון גולשים ולדף הפייסבוק שלו יש יותר מארבעה מיליון עוקבים.

דאם גוסט ביריאני, כבש בבישול ארוך עם תבלינים ואורז בסמטי | הצילום באדיבות השף סנג'יב קאפור

שגריר הודו בישראל, פאבאן קאפור, אמר באירוע: "הגעתי לשגרירות הודו בישראל לפני חודשיים ואני מאוד נרגש להיות כאן. סנג'יב קאפור שהגיע במיוחד לאירוע זה הוא אחד מהשפים הנודעים בעולם שלקח את האוכל ההודי לדרגה אחרת ומה שהוא יבשל כאן במהלך שבוע הקולינריה ההודית זאת דרגה אחרת של אוכל הודי ממה שהישראלים מכירים. כבר הספקתי לבקר בישראל בכמה מסעדות הודיות טובות ואני מקווה שאחרי השבוע הזה והביקור של השף קאפור נצליח להביא לישראל עוד אוכל הודי ולעורר את החשק אליו. מרבית הישראלים שמגיעים לטייל בצפון הודו נחשפים לסוג אוכל מסוים, לא זכו להכיר אזורים אחרים בהודו המציעים סוגי אוכל נוספים ובעזרת שבוע זה אני מקווה שהם יחשפו לכל הסגנונות של המטבח ההודי".

רפי שדה, מנכ"ל מלונות דן, אמר: "כששמעתי על ההזדמנות לעשות פרויקט קולינרי עם השגרירות ההודית מיד חשבתי שזה רעיון נהדר. אני מקווה שהשפים במלונות דן ילמדו במהלך השבוע רבות על אוכל הודי ונוכל לגוון את התפריט שאורחינו יקבלו במלונות וייהנו מאוכל הודי".

נהנים מהבישולים של השף קאפור (משמאל) – אנג'ו קומאר, רפי שדה ופאבאן קאפור | צילום: סיון פרג'

השף קאפור הוסיף שאנשים לא ממש מכירים אוכל הודי, אפילו בהודו עצמה לא יודעים הכל על המטבח המגוון הזה. "האוכל ההודי משלב בתוכו תבלינים וטעמים שונים, בצבעים שונים, בקערה אחת", אמר. "מסעדות הודיות לא עושות צדק לאוכל ההודי, האוכל ההודי הוא מה שאתה אוכל בבית… יש בו שכבות רבות, מפתיעות וחדשות, וגם אחרי עשרה ביסים אפשר לגלות טעמים חדשים".

"שבוע הקולינריה ההודית" הינו יוזמה משותפת של שגרירות הודו בישראל ורשת מלונות דן, במסגרתו, השף קאפור יחבור לדוד ביטון, שף מלון "המלך דוד" ירושלים ויחד הם יבשלו וייצרו מנות הודיות אותנטיות אך כשרות. כמו כן, בדן גורמה תל אביב יתקיימו סדנאות בישול מקצועיות עם השף קאפור. הארוחות המיוחדות במסגרת "שבוע הקולינריה ההודית" יוצעו ב-17 עד 19 במאי, מהשעה 19:00 במסעדת La Regence במלון "המלך דוד" ירושלים. סדנאות הבישול יתקיימו ב-22 במאי. לפרטים נוספים על אירועי "שבוע הקולינריה ההודית" לחצו כאן >>

בתמונה הפותחת: (מימין לשמאל) מנכ"ל מלונות דן רפי שדה, השגריר פאבאן קאפור והשף סנג'יב קאפור | צילום: סיון פרג'

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.