תפריט עמוד

השליחות של באסמה מג'וליס

לבשל לחיילים זו השליחות של באסמה ממסעדת נור בכפר הדרוזי ג'וליס. היא מוציאה בימי שישי בין 400-500 מנות ושולחת אותם לחזית. בואו נעזור יחד לבאסמה להמשיך ולתרום

מסעדת נור היא מסעדה דרוזית בניחוח גלילי, המציעה חוויה קולינרית אותנטית, ואת מיטב התבשילים המסורתיים ממטבחה של באסמה. בימים הרגילים המסעדה של באסמה מלאה בקבוצות ומשפחות. בסאמה, אלמנת צה"ל – בהיותה בת 21 נפצע בעלה מרסל ח'יר בפעילות מבצעית בשומרון. אחרי 13 שנים שבהן היה מחוסר הכרה, נפטר. במהלך השנים פתחה באסמה את קפה נור – הקרוי על שם בנה היחיד – ולפני שנה וחצי העבירה אותו למשכן חדש, נוח וגדול יותר, והפכה אותו למסעדה גלילית־דרוזית. אחרי שבוע מתחילת המלחמה התחילה באסמה לבשל מנות לחיילים. היא מוציאה בימי שישי בין 400-500 מנות ושולחת אותם לחזית. היא ועוד 3 אנשים מתחילים ביום חמישי בהכנות. ביום שישי אורזים ומשם שינוע לחיילים בחזית. אוכל חם וטעים ממיטב המסורת הדרוזית. בשלב זה מכינה באסמה את האוכל וכל ההוצאות הם על חשבונה. בכל שבוע היא צריכה  לגייס תרומות על מנת להמשיך ולתרום למאמץ המלחמתי. באסמה אומרת: "ירקן תרם ירקות וגייסתי כ-10,000 ש"ח דרך פול ניירס מ'גליל eat', באמצעות עמותת זמן גליל מערבי שעשתה את הקשר".

יחד עם זאת זה עדיין לא מספיק. ובנוסף המסעדה סגורה והיא כרגע לא מתפרנסת ממנה. ובכל זאת באסמה מאוד רוצה להמשיך ולתרום ללוחמים ובמיוחד גם לבן שלה נור שנמצא במילואים בשריון. היא אומרת לי: "כשאני מבשלת לחיילים אני מבשלת גם לבן שלי". בימים הקרובים תקבל באסמה תעודת כשרות למסעדה, מהלך שיזמה קצת לפני המלחמה ועכשיו יותר תמיד נלחמה להוצאת הכשרות. היא אומרת "ככה יותר חיילים ייהנו מהאוכל החם והטעים שאני מכינה ללוחמינו בחזית".

לתרומות – באסמה, מסעדת נור בג'וליס טל' 050-6522280
https://www.facebook.com/NoorRestaurantKonditorei?mibextid=LQQJ4d

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.