תפריט עמוד

הר הגעש באינדונזיה ממשיך להתפרץ

הר הגעש מראפי באינדונזיה ממשיך להתפרץ, ופולט גזים לוהטים ואפר וולקני למרחק של יותר מעשרים ק"מ; מספר ההרוגים עולה

הר הגעש מראפי (Merapi), במרכז ג'אווה שבאינדונזיה, ממשיך להתפרץ בעוצמה גוברת, ומספר הקורבנות הולך וגדל. בהתפרצות האחרונה, החזקה בהרבה מקודמותיה, נפגעה העיירה Yogyakarta שנמצאת 20 ק"מ מההר, ועשרות אנשים נהרגו, ככל הנראה מהגזים הלוהטים שמכסים את האזור. בנוסף, יש חשש למפולות בוץ בסביבת ההר – תוצאה של האפר הוולקני הכבד והגשמים שהחלו לרדת בימים האחרונים. עשרות אלפי תושבים המתגוררים ברדיוס של 15 ק"מ מההר נקראו להתפנות מבתיהם, וכעת נראה שיהיה צורך להגדיל את התחום המסוכן ורבים נוספים ייאלצו לעזוב את בתיהם. על אף הפינוי, במהלך השבוע שעבר היו כפריים שחזרו לבתיהם כדי לטפל בחיות המשק שנותרו מאחור. עוד בעקבות ההתפרצויות האחרונות: הוחלט להשהות את כל הטיסות הבינלאומיות לג'קרטה, בירת אינדונזיה הנמצאת במרחק של 280 ק"מ מההר.

מארפי, שמתנשא לגובה של 3,000 מטר, הוא הר געש פעיל מאוד ובלתי צפוי. ההתפרצות הקודמת שלו היתה בשנת 2006, אז נהרגו שני תושבים מקומיים, ולפני כן בשנת 1994, התפרצות בה נהרגו 60 אנשים. בסדרת ההתפרצויות הנוכחית נהרגו עד כה יותר מ-120 אנשים.

מלבד התפרצות הר הגעש, אינדונזיה סבלה ביום אחד ב-26 באוקטובר – מרעידת אדמה בעוצמה של 7.7 בסולם ריכטר, שהתרחשה באוקיינוס, ובעקבותיה מגל צונאמי ששטף כמה איים קטנים במערב המדינה וגרם למותם של 450 אנשים ולפציעה של מאות נוספים.

עוד על הרי געש באינדונזיה ועל האנשים הגרים בקרבתם – בכתבה הבאה


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.