תפריט עמוד

הרקיע של אלסקה

אלסקה. מה כדאי לראות ביעד לא שגרתי זה? המטוס מקיף את הר מקינלי באלסקה, והכל מסתחרר במרומים: עננים, שמש, קשתות בענן. שלא ייגמר לעולם

כמו כלבים וילדים, כשיש לווייתנים בשטח הם גונבים את ההצגה. בבוקר בהיר, כאשר אוניית הפאר שבה שטנו לאלסקה עגנה בעיירה הציורית סקגווי (Skagway), פגשנו שני נערי חמד שהעמיסו אותנו על סירת המרוץ שלהם להפלגה אל לב המפרץ כדי לתור אחר לווייתנים.
הריקוד החינני של היונק הימי הגדול, כשלצדו לווייתנים קטנים שזה אך נולדו, הוא מחזה מרומם נפש. הם קופצים ומשתובבים, זנבם העצום מיתמר לשמים. ולנו לא נותר אלא להשתאות לנוכח השילוב הזה של גודל עצום וקלילות. על הגדה שמנגד עמד דוב גריזלי גדול, דג לו סלמון. אז במה נסתכל קודם?

שמורת דנאלי. אגמים, קרחונים, דובים וזאבים | צילום: ריאן גנלי


גאוות האלסקאים
ירדנו מהאונייה לרכבת מקורה זכוכית שחוצה את אלסקה מאנקורג' צפונה. הנסיעה ברכבת המפוארת כמוה כנסיעה במלון חמישה כוכבים, עם מעלית פנימית ומסעדה של מפות מעומלנות ומלצרים קשובים. יערות עבותים, נהרות שוצפים וחיות חולפים על פניך כמו בתמונה נוסעת.

עצרנו בשמורת דנאלי (Denali National Park), ששטחה גדול משל מדינת ישראל. בשמורה יש אזורי טונדרה משולבים באזורי טייגה, נהרות, קרחונים, דובים, זאבים, שועלים ונשרים. גולת הכותרת היא הר מקינלי (McKinley) המהפנט. מקינלי, שראשו מכוסה קרחוני עד, הוא ההר הגבוה ביותר באמריקה הצפונית, והוא מתנשא לגובה של 6,200 מטרים מעל פני הים. תושבי אלסקה מתגאים בכך שהוא ההר הגבוה ביותר בעולם אם מודדים אותו מבסיסו ועד קדקודו – 5,400 מטרים.

מזג האוויר בימים שבהם שהינו בשמורת דנאלי היה בהיר. בילינו שעות רבות בישיבה של שקט אל מול ההר, ולא רווינו מיופיו. כשבן זוגי הפך לזומבי, שרק פולט מדי פעם קריאת התפעלות, החלטתי לעשות מעשה: הזמנתי טיסה במטוס קל מסביב להר. החוויה מפעימה. מתחתינו נהרות קפואים של קרח וקניונים צבעוניים, ואנו נושקים לשרשרת ההרים עם טייס שהפריח את נשמתנו בתרגילי אקרובטיקה. גשם ושמש חליפות וקשתות בענן, שאתה טס לקראתן כמו בסיפור אגדה ואינך מאמין. אנו חגים מסביב לפסגת ההר המושלג ומילות השיר "אלי, שלא ייגמר לעולם", נכונות מתמיד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.