תפריט עמוד

הרוסים מודיעים על הקמת מלון ראשון בחלל

בעוד תיירות החלל צוברת תאוצה, וחברות מסחריות לא מעטות נכנסות לתחום של הטסת אנשים פרטיים לחלל, זאת היתה רק שאלה של זמן עד שהנוסעים יוכלו לבלות יותר זמן מחוץ לאטמוספרה. עכשיו זה קורה: מהנדסים בחברה הרוסית אורביטל טכנולוגיות עובדים על תכנון ובנייה של תחנת חלל פרטית שתשמש כבית מלון. המלון, שישוגר לחלל בשנת 2016, ינוע בגובה של יותר מ-300 ק"מ מעל כדור הארץ ויוכלו להתארח בו עד שישה אנשים. המחיר עבור התענוג הזה גבוה להפליא: שהות של חמישה ימים בחלל תעלה קרוב למיליון דולר. אבל אם לוקחים בחשבון את מחירה של טיסת חלל קצרצרה, שיכול להגיע לכמה עשרות אלפי דולרים, יש מי שיראה בחופשה הזאת עסקה לגמרי לא רעה.

דגם של המלון החללי. רק למיליונרים | הצילום באדיבות Orbital Technologies

למרות המחיר, שמתאים רק לעשירים מופלגים, התנאים במלון החללי יהיו רחוקים מאוד מרמה של חמישה כוכבים: תאי השינה הקטנים והדחוסים יכילו מיטות צרות, שאפשר יהיה לכוונן אותן למצב אופקי או אנכי על פי רצון האורח (ראו בתמונה העליונה). גם התפריט יהיה מוגבל ולא ממש מפתה – כל הארוחות יוכנו מראש בכדור הארץ ויחוממו במיקרוגל לפני ההגשה. במלון לא יוגשו משקאות אלכוהוליים או משקאות תוססים כדי למנוע התייבשות של האורחים, שיצטרכו להסתפק במים או במיץ (לא סחוט טרי, כמובן). מי שירצה להתקלח יעשה זאת בתא אטום לגמרי, כדי למנוע בריחת מים לחלל המלון, וטיולים רגליים בחוץ הם כמובן מחוץ לתחום.

אז למה שמישהו ירצה להתארח במלון הדחוס והלא מפנק הזה? סרגיי קוסטנקו, המנהל של אורביטל טכנולוגיות, אומר כי המלון מיועד לאנשים פרטיים ואנשי עסקים שרוצים להכיר את החלל לעומק. עם זאת, לחברה הרוסית מצפה תחרות לא פשוטה מצד חברות אמריקאיות שעובדות אף הן על פתרונות לינה לתיירי חלל, וגם מצד נאס"א, שחוקרת כעת אפשרות לקחת את תיירות החלל צעד אחד קדימה ולהטיס אנשים רחוק יותר בחלל, אולי אפילו לאזור הירח.

טיסה לחלל: עד גיל 21 תגיע לירח
טיסה לחלל: עד גיל 21 תגיע לירח
אורן קנר
כמו שזה נראה עכשיו, לתרמילאים של הדור הבא לא יהיו מקומות רבים לנסוע אליהם. כדור הארץ עומד לאבד את רוב האטרקציות הגדולות שלו – הקרחונים, האלמוגים והנהרות. מה עושים? נוסעים לחלל


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.