תפריט עמוד

הקניונים הנדירים של נחל גשרון יישארו בשטח ישראל

בעקבות בקשה של רשות הטבע והגנים, הוחלט להסיט את תוואי גדר הביטחון בגבול מצרים כדי להבטיח שנחל גשרון כולו יישאר בשטח ישראל

הישג לחובבי הטבע ולמטיילים בהרי אילת: בעקבות דרישה של רשות הטבע והגנים החליטו בצה"ל ובמשרד הביטחון לשנות את תוואי הגדר החדשה בגבול מצרים, וזאת על מנת שקניוני נחל גשרון יישארו בשטח ישראל. נחל גשרון, בשמורת טבע מסיב אילת, הוא מהמרשימים בנחלי האזור. בדרכו מהרי יואש לים סוף הוא זורם בקניוני בזלת, גיר וגרניט, שגובהם מגיע ל-100 מטרים. בשל קשיים טכניים בהקמת כביש גישה בחלקו העליון של הנחל, הוחלט ליצור מובלעת בקטעו העליון של הנחל, מה שהיה משאיר למעשה את החלק הזה של הנחל בצד המצרי ומביא לביטול שביל ישראל העובר כאן.


התוכנית המקורית של גדר הביטחון באזור נחל גשרון. בתוכנית החדשה תאווי הגדר יעבור בקו הגבול הבינלאומי והמובלעת המתוכננת תבוטל

החלופה החדשה, שהוצעה על ידי רשות הטבע והגנים והתקבלה על ידי גורמי ביטחון, משיבה את תוואי הגדר לקו הגבול הבינלאומי ומבטלת את המובלעת המתוכננת. על מנת להתגבר על היעדר דרכי גישה באזור, הציוד הנדרש להקמת המכשול יועבר במסוקים, וההגנה על הגדר תתבסס על אמצעים טכנולוגיים ועל תנועה רגלית של חיילים, ללא תנועת כלי רכב.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, כינה את ההחלטה לשנות את תוואי הגדר "הישג גדול, שאני מקווה שייושם גם במקומות אחרים בהם צרכי הביטחון עומדים אל מול צרכי הטבע והשטחים הפתוחים".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.