תפריט עמוד

הצלת נרקיסים במישור החוף

במבצע הצלה ייחודי הועברו כ-1,500 בצלי נרקיסים לפארק אריאל שרון מאזור פי גלילות, שם הם עמדו בפני כליה בשל עבודות פיתוח

הנרקיס המצוי, הפרח המוגן והנפוץ, נמצא בשנים האחרונות בסכנת הכחדה, כתוצאה מפיתוח מאסיבי של פעילות חקלאית, עירונית ותעשייתית במישור החוף. הנרקיס היה נפוץ בעבר במרחב נחל איילון ובכל הקרקעות העמוקות המוצפות במישור החוף, ואולם בעשורים האחרונים מרבית האוכלוסייה שלו נכחדה ונותרו רק פריחות נקודתיות ומצומצמות.

המקום האחרון בגוש דן בו שרדה אוכלוסייה גדולה של נרקיסים הוא שדות פי גלילות, מערבית לנתיבי איילון, שם הם פורחים כל שנה בשדה חיטה המעובד על ידי בית הספר החקלאי הכפר הירוק. תוכניות פיתוח ובניית תשתיות נרחבת הצפויה להימשך מספר רב של חודשים, הובילה לצמצום משמעותי של פריחת הנרקיסים ובעתיד תגרום להיעלמותם המלאה מאזור זה.


מבצע הצלת הנרקיסים

פארק אריאל שרון, שחרט על דגלו את נושא השמירה על איכות הסביבה, הטבע וקיימות, החל בפרויקט השבת והצלת צמחי בר. כחלק מהתוכנית הגיעו אנשי הפארק לפני כחודש לאזור פי גלילות, שם פרחו בעבר הנרקיסים, ובתהליך עדין וממוקד עקרו את בצלי הנרקיסים והעבירו אותם לגידול ופריחה בפארק אריאל שרון. 1,500 בצלי הנרקיסים שנשתלו לפניי כחודש מלבלבים בימים אלו וחוזרים לחיים, במיקומם החדש בסמוך לבריכת חורף חדשה שנחפרה בפארק. לאחר הפריחה זו עלי הנרקיס יתארכו ובתהליך הטמעה ייצרו חומרי מזון שיישלחו מטה לבצל. כל בצל יגדל וייצר יותר פרחים ועלים בשנה הבאה, מעבר לכך הבצלים יתחלקו וייצרו גושי צמחים צפופים ויפים. כך שבעוד שנה צפויה להיות פריחה מאסיבית שתיצור מראה מרשים ומרהיב של שדה נרקיסים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.