תפריט עמוד

הפרידה מספינת הדגל

אוניית הפאר קווין אליזבת' 2 יוצאת בימים אלה להפלגה האחרונה שלה. לאחר שבמשך יותר מארבעים שנה הקיפה את העולם מאות פעמים תהפוך ספינת הדגל של אוניות הפאר למלון צף בדובאי

אוניית הפאר קווין אליזבת' 2 (QE2) הושקה ביוני 1967. מאז הפליגה מנמל הבית שלה בסאות'המפטון בדרום אנגליה וחצתה את האוקיינוסים ברחבי העולם אינספור פעמים. דווקא לקראת ההפלגה האחרונה כמעט ונגרמה לבעלי האונייה מבוכה גדולה. ערב הגעתה של הספינה לטקס הפרידה בנמל הבית עלתה למשך זמן קצר על שרטון חולי סמוך לסאות'המפטון. למרבה המזל ולרווחתם של אנשי הצוות חולצה הספינה כשעה לאחר מכן והגיעה רק באיחור קל לטקס החגיגי בו נפרד ממנה הנסיך פיליפ כנציג בית המלוכה הבריטי.

ההפלגה האחרונה של האונייה לוותה במטח חגיגי של זיקוקין די נור. כאזכור ליום השנה השבעים לסיום מלחמת העולם הראשונה התקיים עם יציאתה מן הנמל מטס חגיגי של מטוסים עתיקים. האוניה שמשקלה 70 אלף טונות שימשה במהלך מלחמת פוקלנד בשנת 1982 כבית חולים צף.

מאז השקתה ב-1967 שטו על סיפונה של QE2 יותר משניים וחצי מיליון נוסעים. לפי הערכות הפליגה הספינה כחמישה וחצי מליון מיילים ימיים (כשמונה מיליון קילומטרים). המשך החזקתה כספינה פעילה לאחר יותר מארבעים שנות שירות היה גבוה מדי ולכן הוחלט למכור אותה תמורת 50 מיליון לירות שטרלינג לחברה מדובאי.

בעלי האונייה, חברת קונראד הבריטית, דיווחו שהכרטיסים להפלגה האחרונה של הספינה האגדית נחטפו לפני כמה חודשים. התאים היקרים ביותר עלו 28 אלף לירות שטרלינג (כמאתיים אלף שקל).

QE2 תגיע לנמל היעד האחרון שלה בדובאי ב-26 בנובמבר. היא תעגון לצידו של האי הגדול בעולם שנוצר בידי אדם – פאלם ג'ומרייה ושתמש כמלון צף ענק.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.