תפריט עמוד

הפלגה ליוון, איטליה, קרואטיה וסלובניה

ערים עתיקות ומלאות עניין באיי יוון, מבנים ייחודיים בדרום איטליה ותעלות וארמונות בצפונה, נופים ירוקים להפליא בסלובניה, עיר מבוצרת שכמו יצאה מהסרטים בקרואטיה ועוד המון אתרים מרתקים, ובין לבין נופש רגוע ומלא פינוקים על הים - הפלגה בת 12 לילות מספקת את כל מה שצריך לחופשה מושלמת

קרוז הוא אחת הדרכים המהנות והטובות לגלות את העולם. האנייה היא בעצם מלון צף, שלוקח אתכם לחו"ל ובחזרה, וכשהיא יוצאת מחיפה, כמו במקרה של קראון איריס, האנייה החדשה של מנו ספנות, הכל הופך פשוט ונוח מתמיד. חבילת קרוז היא הדרך האידיאלית לטייל במקומות חדשים, ובה בעת לקחת את הזמן, לא למהר, לא להיתקע בפקקי תנועה או בתורים בשדות תעופה. ברגע שאתם עולים לאנייה, אפשר להתחיל ליהנות מכל הפינוקים: בריכות, ספא, חדר כושר, מגוון מסעדות, חנויות דיוטי פרי, מועדון ילדים, מופעי בידור, כשאת הכל מלווים נופי הים המהפנטים. במילים אחרות, זהו מתכון מנצח לחופשה שמשלבת שלווה ורוגע עם טיולים במקומות מרתקים, כאלה שמעולם לא ביקרתם בהם, ואחרים שתמיד משמח לחזור אליהם.

קראון איריס, האנייה החדשה של מנו ספנות, יוצאת מחיפה, דבר שהופך את חופשת הקרוז לנוחה ונגישה מתמיד

קראון איריס, האנייה החדשה של מנו ספנות, יוצאת מחיפה, דבר שהופך את חופשת הקרוז לנוחה ונגישה מתמיד | הצילומים באדיבות מנו ספנות

יש היצע גדול של חבילות קרוז, אם יש לכם די זמן אנחנו ממליצים על הפלגה של 12 לילות ליוון, איטליה, קרואטיה וסלובניה. זוהי הפלגה המשלבת ביקור בכמה מהערים היפות והרומנטיות ביותר באירופה, איים יווניים קסומים ונופים משגעים. לכל אלה נוסף מזג האוויר הנוח בסוף אוקטובר, כשכבר לא חם מדי ועדיין לא גשום וקר.

איי יוון: ערים עתיקות ואתרי טבע

נקודת העגינה הראשונה בקרוז היא חאניה, היפה בערי כרתים. העיר, שנמצאת במערב האי, מציעה ארכיטקטורה ונציאנית ועות'מאנית, סמטאות מלאות אווירה הגדושות במסעדות ובחנויות מזכרות, נמל ציורי ושווקים ססגוניים. בחאניה יש גם כמה מוזיאונים מרתקים, כמו המוזיאון הארכיאולוגי והמוזיאון הימי, וכדאי גם לקפוץ לבית הכנסת "עץ החיים", שמהווה עדות לקהילה היהודית שחיה בכרתים עד מלחמת העולם השנייה.

הנמל של חאניה, היפה בערי כרתים

הנמל של חאניה, היפה בערי כרתים

מכרתים ממשיכים לאי היווני קפלוניה, אחד האיים היפים והירוקים ביוון. האנייה עוגנת בארגוסטולי, הבירה היפה והתוססת של האי, שבה בתים צבעוניים, כיכרות מלאות חיים וטברנות משובחות. מארגוסטולי אפשר לצאת לטיול אל חופי קפלוניה, מהיפים ביוון, לבקר בכפרים ציוריים ולא לוותר על אחת האטרקציות הבולטות באי – מערת מליסאני שבתוכה יש אגם תת קרקעי.

העיר ארגוסטולי, בירת קפלוניה

העיר ארגוסטולי, בירת קפלוניה

איטליה: ארץ הטרולי ועיר התעלות

העגינה הבאה היא העיר האיטלקית בארי. בארי, בירת מחוז פוליה בדרום-מזרח איטליה, היא עיר נמל מלאת חיים שמהווה יעד נפלא לטיול רגלי ולקניות. מומלץ בחום לבקר בעיירה אלבורלו הסמוכה, כדי להתרשם מבתי הטרולי. אלו הם מבנים בני כמה מאות שנים, בעלי גגות מחודדים וקירות שנבנו מאבנים מקומיות המונחות זו על גבי זו, ללא מלט. אחת הסברות שהטרולי, אשר הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, נבנו כך כדי להימנע מתשלום מסים שהוטלו על מבני קבע.

בתי הטרולי המחודדים באלבורלו, אחד הסמלים של חבל פוליה בדרום איטליה

בתי הטרולי המחודדים באלבורלו, אחד הסמלים של חבל פוליה בדרום איטליה

מבארי ממשיכים לצפון איטליה, אל ונציה, אחת הערים הרומנטיות בעולם. כדאי פשוט לשוטט ברגל, בין התעלות החוצות את העיר והארמונות שיש בהם קסם של פעם. יש כמה אתרים שלא כדאי להחמיץ במהלך הסיור בוונציה, ובראשם כיכר סן מרקו שבה נמצאים כמה מהמבנים החשובים בעיר, כמו בזיליקת סן מרקו הגדושה באוצרות אמנות (מומלץ להיכנס פנימה ולא להסתפק בהצצה מבחוץ), מגדל הפעמונים שממנו יש תצפית נהדרת על העיר ועל התעלה הגדולה, ארמון הדוג'ים ועוד.

גשר ריאלטו וגונדולות עוגנות בתעלה הגדולה של ונציה

גשר ריאלטו וגונדולות עוגנות בתעלה הגדולה של ונציה

עוד אתר מפורסם שתוכלו לראות בסיור רגלי או בשייט בגונדולה הוא גשר ריאלטו החוצה את התעלה הגדולה. אם יש לכם זמן, תוכלו לשוט אל האי בוראנו, המפורסם בבתיו הצבעוניים ובעבודות התחרה היפות שנמכרות בחנויות שלו.

סלובניה: הכי ירוק שיש

מוונציה ממשיכים לסלובניה, אל העיר ההיסטורית קופר, שנמצאת בצפון חצי האי איסטריה. קופר שגשגה במאות ה-15 וה-16, דבר שבא לידי ביטוי באדריכלות הוונציאנית המפוארת. היא גם מהווה בסיס לטיול ביעדים נוספים בסלובניה, כמו למשל ליובליאנה, בירת סלובניה הקטנה והיפהפייה ובאזורים הכפריים של המדינה, עם נופים ירוקים להפליא. במרחק נסיעה קצרה מקופר אפשר ליהנות מנופים של שדות, כרמים ויקבים, עיירות ציוריות ומערות ייחודיות.

לובליאנה, בירתה היפה של סלובניה

לובליאנה, בירתה היפה של סלובניה

דוברובניק: פנינת הים האדריאטי

התחנה הבאה היא דוברובניק שבקרואטיה, אשר זכתה, ובצדק, לכינוי "פנינת הים האדריאטי". העיר העתיקה והמבוצרת מרושתת ברחובות צרים גדושים בארמונות, כנסיות עתיקות ובתי אבן עם גגות אדומים, ואין זה מפתיע שהיא נבחרה כאתר צילומים לסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס". לצד טיול באתרים המפורסמים ארמון ספונצה, ארמון הרקטור, המנזר הדומיניקני והרובע היהודי, אל תחמיצו טיול רגלי על חומות העיר, מהן יש תצפית נהדרת של העיר והים.

דוברובניק. חומות מהשמורות באירופה, בתים ימי בינימיים אדומי גגות ותצפית לים האדריאטי

דוברובניק. חומות מהשמורות באירופה, בתים ימי בינימיים אדומי גגות ותצפית לים האדריאטי

גם בסביבתה הקרובה של דוברובניק יש המון מה לראות ולעשות. קרוב לעיר, בעיירה הקטנה טרסטנו, יש גנים בוטניים נפלאים עם צמחים אקזוטיים מכל העולם ותצפית יפה לים וכדאי לבקר גם בצבטאט, שלווה עם רובע עתיק מלא קסם וחופים יפהפיים.

הרקליון: ערש התרבות המינואית

התחנה האחרונה היא הרקליון, בירת כרתים. הרקליון היא עיר מודרנית עם נמל תוסס, שווקים ססגוניים, מוזיאונים ואקווריום, שביקור בו ישמח כל ילד. אבל הרקליון היא לא רק עיר עכשווית, היא גם נחשבת לערש התרבות המינואית, תרבות עתיקה שהחלה באלף השלישי לפנה"ס. סמוך להרקליון נמצא ארמון קנוסוס, מהאתרים הארכאולוגיים החשובים בכרתים, ששימש כמרכז המסחרי והפוליטי של המינואים. הארמון, אשר נבנה כמבוך, גדוש באולמות, חדרי מגורים, מחסנים וסדנאות, ומעוטר בציורי קיר מרהיבים.

ארמון קנוסוס, מרכז התרבות המינואית ומהאתרים הארכאולוגיים החשובים בכרתים

ארמון קנוסוס, מרכז התרבות המינואית ואחד האתרים הארכאולוגיים החשובים בכרתים

נופש על המים

במהלך ההפלגה לא רק מטיילים באתרים נפלאים, אלא גם אפשר ליהנות מכל הטוב שיש לאנייה להציע: להשתזף על הסיפון וליהנות מהים שנשקף מכל עבר, לבלות בבריכות (אל אחת מהן יורדת מגלשת מים בגובה 11 קומות!), להתפנק בג'קוזי או בטיפול בספא, לעשות קניות בחניות הפטורות ממכס, לעשות כושר וליהנות ממופעי בידור מרהיבים. השילוב של טיולים בכמה מהמקומות הכי יפים באירופה לצד נופש רגוע על המים הופך את ההפלגה בת 12 לילות לחופשה האולטימטיבית.
מדריך מסע אחר לאיטליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.