תפריט עמוד

הענק האנגלי זוכה לצבע חדש

ציור ענק שגובהו 55 מטר על צלע הר הוא אחד האתרים המפורסמים והפופולריים בדרום מערב אנגליה. למרות הספקות לגבי גילו ומקורו של ציור הענק הוא זוכה למוניטין עצום. בימים אלה פועל צוות גדול לשיקום קווי המתאר של הציור

צירוף נסיבות קשה גרם למחיקתו הכמעט מוחלטת של הציור הנודע. קיץ גשום, מחסור בעדרי כבשים שרעייתן מסייעת לשמירת העשב בגובה נמוך, עודף מבקרים שצועדים בסביבתו כדי לקבל השראה מן הדמות, כל אלה גרמו לטשטוש הקווים הלבנים בהם מצויר הענק שבתמונה, הנודע יותר בכינויו הענק מסרן אבאס (Cerne Abbas Giant).

צוות מקצועי מטעם רשות האתרים הלאומיים בבריטניה, מלווה בקבוצת מתנדבים נמרצים עובדת במשך שבוע כדי לשקם את הציור ולהחזיר לו את ימי הזוהר. בשלב הראשון נוקו קווי המתאר של הציור והגיר הישן הוחלף בגיר חדש, לבן ובוהק שנראה למרחוק. המתנדבים מעמיקים את התעלות של קווי המתאר לעומק עשרה סנטימטרים. 17 טונות של גיר חדש ימלאו את התעלות בשנים הקרובות. הגיר החדש נמרח בתעלות ומהודק בעבודת יד. מעט סמלית אולי העובדה שהציור המקורי נצבע בגיר שנכרה באיזור בו הוא מצויר בעוד שהגיר החדש הובא ממרחק שלושים קילומטרים, כיוון שהגיר המקומי אזל לחלוטין.

תושבי מערב חבל דורסט הביעו שמחה רבה על הפעולה הנמרצת שמחזירה את הכבוד לציור המסתורי. לדבריהם רוב המבקרים באתר הם זוגות רומנטיים. רבים מהם נוטים לצד הציור אוהל ומבלים במקום את הלילה. אמונה מקומית גורסת שזוגות שלא הצליחו ללדת ילדים זוכים לפרי בטן לאחר ביקור קצר באתר.

יש חוסר הסכמה לגבי מקורו של הענק: חלק מן החוקרים טוענים שצויר כבר לפני 1500 שנים ושהוא מייצג אל קדום. אסכולה אחרת סבורה שמקורו של הציור בתקופה הקלטית. גרסה שלישית רואה בענק קריקטרה של המנהיג האנגלי אוליבר קרומוול מן המאה השבע עשרה.
במהלך מלחמת העולם השנייה כוסה הציור כדי שמטוסי אויב לא יעזרו בו ככלי להתמצאות. לפני כשנה צבעו מפגינים מארגון למען זכויות אבות את אבר מינו בצבע סגול כחלק מפעולת מחאה. הצובעים נעצרו והובאו למשפט.

באתר של הציור יש מידע מלא על המקום ודרכי ההגעה.

דרך חור הארנב: הצצה למקדש תת קרקעי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.