תפריט עמוד

העיירות הכי יפות במזרח אירופה

לצד ערים גדולות ומוכרות כמו ורשה, בודפשט ופראג, מזרח אירופה מנוקדת בעיירות מקסימות. מעיירה הררית בפולין, דרך עיירה מוקפת באגמים בליטא ועד עיירה מבוצרת ברומניה - לפניכם עשר עיירות במזרח אירופה, שכל אחת מהן התברכה ביופי מיוחד וכולן ראויות מאוד לביקור

מזרח אירופה, שהיתה נתונה עשרות שנים תחת שלטון קומוניסטי, מקושרת אצל רבים מאיתנו עם ארכיטקטורה סובייטית. למרות שזו נוכחת בחלק מהערים הגדולות, האזור שופע עיירות עתיקות, רומנטיות ומלאות קסם, חלקן מוקפות הרים, אחרות שוכנות על חוף ים או אגם, ובכולן יש קסם מיוחד. הנה כמה מהעיירות הכי יפות במזרח אירופה:

צ'סקי קרומלוב, צ'כיה

אם יש מקום אחד בצ'כיה שיכול להתחרות ביופי של פראג, זוהי העיירה צ'סקי קרומלוב (Český Krumlov) בדרום חבל בוהמיה. על העיירה, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, חולשת הטירה השנייה בגודלה בצ'כיה ונהר הוולטבה הזורם מתחתיה משלים את תמונת הנוף המקסימה. הרחובות הזעירים של העיירה הרומנטית גדושים בבניינים מהמאות ה-17-14 ואפשר למצוא בהם שפע של בוטיקים, גלריות ומסעדות. אם יש לכם זמן, מומלץ ללון לפחות לילה אחד בצ'סקי קרומלוב כדי ליהנות מהשקט והשלווה אחרי שמטיילי היום עוזבים.

הנהר, הטירה והבתים העתיקים עם גגות אדומים תורמים לקסמה המיוחד של צ'סקי קרומלוב

הנהר, הטירה והבתים העתיקים עם גגות אדומים תורמים לקסמה המיוחד של צ'סקי קרומלוב

סנטאנדרה, הונגריה

בשביל לטייל באחת העיירות היפות ביותר בהונגריה לא צריך להרחיק מבודפשט. סנטאנדרה (Szentendre), עיירת אמנים השוכנת על גדת הדנובה, נמצאת מרחק נסיעה קצרה מבירת הונגריה והביקור בה מהווה את אחד מטיולי היום הפופולריים. הרחובות מרוצפי האבן גדושים בגלריות לאמנות ובסדנאות של בעלי מלאכה, לצד בתי קפה רומנטיים. במרכז העיירה נמצאת כיכר פו טר (Fo Ter) המקסימה עם בתים נאים והמון בתי קפה. סנטאנדרה מפורסמת במוזיאון הפתוח שלה, שבו יש בתי כפר מסורתיים משבעה אזורים בהונגריה. כדאי לבקר גם במוזיאון המרציפן.

הכיכר המרכזית של סנטאנדרה

הכיכר המרכזית של סנטאנדרה | צילום: Botond Horvath / Shutterstock.com

פיראן, סלובניה

סלובניה מפורסמת מנופים ההרריים שלה, אבל יש בה גם רצועת חוף יפה הזרועה בעיירות ציוריות. היפה מכולן, לדעת רבים, היא העיירה המבוצרת פיראן (Piran), שנמצאת בחצי האי איסטריה על חוף הים האדריאטי. על העיירה חולשת מצד אחד טירה יפה ומהצד השני כנסייה עתיקה הניצבת בראש גבעה. בתווך יש סמטאות צרות ומפותלות, שחלקן יורדות אל הים. העיירה גדושה במסעדות וברי יין ובחצרות הבתים העתיקים השמורים היטב אפשר לראות גינות נאות עם פרחים וצמחי תבלין. בליבה של פיראן נמצאת כיכר טרטיני שובת הלב, הקרויה על שמו של הכנר בן העיר ג'וזפה טרטיני. בעיירה תמצאו כמה אטרקציות מעניינות הקשורות לים, כמו מוזיאון ימי ואקווריום.

פיראן, אחת מהעיירות הכי יפות לחוף הים האדיראטי

פיראן, אחת מהעיירות הכי יפות לחוף הים האדריאטי

הום, קרואטיה

העיירה הום (Hum), ששוכנת בחצי האי איסטריה בקרואטיה, נחשבת לעיירה הקטנה ביותר בעולם המערבי, וגם לאחת העיירות הכי יפות בקרואטיה. העיירה, שבה שני רחובות בלבד, מוקפת כולה בחומות, וסביבה יש גבעות מיוערות, טרסות חקלאיות, כרי מרעה וכרמים. בתי האבן עברו שימור מקיף ותענוג לשוטט ביניהם. כדאי לבקר גם בכנסיית St. Jerolim המעוטרת בציורי קיר יפים, לטייל בשביל שאורכו שלושה קילומטרים המחבר את הום עם הכפר רוק (Roc) ולטעום את הברנדי שמיוצר במקום.

רחוב מרוצף אבן בהום עם בתי אבן עתיקים ועציצים פורחים

רחוב מרוצף אבן בהום עם בתי אבן עתיקים ועציצים פורחים

טרקאי, ליטא

במרחק נסיעת רכבת קצרה מווילנה נמצאת העיירה טרקאי (Trakai), שבימי הביניים שימשה כבירתה של ליטא. העיירה השוכנת על חצי אי מוקפת באגמים, וסמלה הוא הטירה הגותית היפה שלה, הבנויה מלבנים אדומות וממוקמת על אי בלב אגם גאלבה. במהלך הסיור בטרקאי תוכלו להבחין בבתי עץ שלהם שלושה חלונות. אלו בתיהם של הקראים הליטאים, אשר התגוררו כאן בעבר אך מרביתם נרצחו במלחמת העולם השנייה בשל הקשר שלהם ליהדות. שלושת החלונות מסמלים את הנאמנות לאלוהים, למשפחה ולשלטון הליטאי.

הטירה של טרקאי שהפכה לסמלה של העיירה

הטירה של טרקאי שהפכה לסמלה של העיירה

קופריבשטיצה  בולגריה

ברכס הסרדנה גורה בבולגריה, סמוך לסופיה, יש מקבץ של עיירות וכפרים מסורתיים עם בתי אבן ועץ מהמאות ה-18 וה-19, שנראה כי השפעות המאה ה-21 עדיין לא הגיעו אליהם. אחת העיירות היפות והשמורות ביותר היא קופריבשטיצה (Koprivshtitsa), הממוקמת על גדת נהר טופולניצה. בשיא פריחתה, במאה ה-19, היתה קופריבשטיצה אחת הערים הגדולות והחשובות במדינה, היום זוהי עיירה שלווה עם כמה מאות בתים, שכולם עברו שיפוץ ושחזור מקיף. התוצאה: העיירה שהיא מעין מוזיאון פתוח לחיים בבולגריה במאה ה-19. רבים מהבתים צבועים בצבעים עליזים שתורמים לקסם של המקום. בחלקם יש תצוגות של תלבושות ותכשיטים תקופתיים, כלי בית, עבודות יד ועוד. בין הבתים זורמים פלגי מים קטנים ויחד עם הנופים ההרריים מסביב מתקבל מראה פוטוגני במיוחד.

ארכיטקטורה ייחודית בעיירה קופריבשטיצה | צילום: Gergana Encheva / Shutterstock.com

ארכיטקטורה ייחודית בעיירה קופריבשטיצה | צילום: Gergana Encheva / Shutterstock.com

צסיס, לטביה

צסיס (Cesis) שבמרכז לטביה היא אחת העיירות הרומנטיות במדינה. העיירה, שנבנתה במאה ה-13, גדושה באתרים היסטוריים, ומעל כולם נמצאת טירת צסיס, המשמשת כיום כמוזיאון להיסטוריה. בצמוד לטירה יש פארק ירוק ומטופח. רובע העתיק גדוש במבנים היסטוריים, בהם כנסיית סנט ג'ון מהמאה ה-13.

העיר העתיקה של צסיס, מהרומנטיות בלטביה

העיר העתיקה של צסיס, מהרומנטיות בלטביה

זקופנה, פולין

בלב הרי הטטרה, סמוך לגבול עם סלובקיה, נמצאת עיירת הנופש זקופנה (Zakopane), הנחשבת לבירת החורף של פולין. בחורף פוקדים אותה המוני מבקרים המגיעים לעשות סקי ולספוג את האווירה המיוחדת. בתי העץ המסורתיים וההרים המושלגים מסביב הופכים את זקופנה לאחת העיירות הציוריות בפולין. אבל גם בקיץ יש לזקופנה המון מה להציע. הרחוב הראשי, Krupowki, הוא רחוב מלא אווירה הגדוש בבתי בירה ודוכני גריל שמציעים לנופשים גבינה מעושנת ונקניקיות. מהעיירה יוצאים מסלולי טיול רבים בטבע ההררי שמסביב.

וילה בזקפונה. רבים מבתי העיירה בנויים מעץ, מה שמוסיף לחן שלה

וילה בזקפונה. רבים מבתי העיירה בנויים מעץ, מה שמוסיף לחן שלה

סיגישוארה, רומניה

המרכז העתיק של סיגישוארה (Sighişoara), עיירה ציורית בחבל טרנסילבניה ברומניה, הוכרז כולו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, וכשמשוטטים ברחובות הצרים שבין החומות קל להבין את הסיבה. העיירה נבנתה על ידי הסקסונים החל במאה ה-12, והם אלה שאחראים לפנינים הארכיטקטוניות הרבות. אל תחמיצו את החומות המרשימות המקיפות את העיירה, טפסו לראשו של מגדל השעון משם נשקף מראה קסום של גגות הרעפים האדומים ובקרו במצודה החולשת עליה. מלבד זאת, תענוג לטייל בסמטאות מרוצפות האבן, בין הבתים הצבועים בשלל צבעים, ולעשות קניות בחנויות שמציעות עבודות יד ועתיקות. הרחובות הפסטורליים לא מרמזים דבר על כך שבמקום נולד הנסיך הוולאכי ולאד השלישי, שזכה לכינוי "ולאד משפד" ודמותו שימשה השראה לדמות הספרותית הרוזן דרקולה.

רחוב מרוצף אבן עם בתים צבעוניים בסיגישוארה

רחוב מרוצף אבן עם בתים צבעוניים בסיגישוארה

לבוצ'ה, סלובקיה

העיירה לבוצה (Levoča) הנמצאת באזור הרי הטטרה במזרח סלובקיה, מוקפת בתפאורה פסטורלית של גבעות, יערות וכרי מרעה. כשנכנסים לתוך העיירה מגלים שהיא יפה לא פחות מסביבתה. לבוצ'ה הוקמה במאה ה-13 ונבנתה בסגנון גותי, אבל שריפות הרסו את בתיה במאה ה-16 והיא נבנתה ברובה מחדש בסגנון הרנסאנס.

העיירה לבוצ'ה מוקפת בתפאורה פסטורלית של גבעות, יערות וכרי מרעה

העיירה לבוצ'ה מוקפת בתפאורה פסטורלית של גבעות, יערות וכרי מרעה

ריכוז גדול של מבנים עתיקים שמורים היטב העניק לעיירה את התואר אתר מורשת עולמית. בכיכר שבליבה של הרובע העתיק נמצאת כנסיית סנט ג'יימס מהמאה ה-14. מגדל הכנסייה נבנה במאה ה-19 והא מזדקר מעל הגגות האדומים של העיירה, ובתוכה נמצא מזבח העץ המגולף הגבוה בעולם. בסמוך לכנסייה נמצא בניין העירייה שנבנה ב-1550.

בתמונה הפותחת: הטירה של טרקאי מוקפת במים משלושה צדדים
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.