תפריט עמוד

הסודות של מינכן

לצד אתרים קלאסיים כמו מריאנפלאץ, טירת נימפנבורג, ארמון רזידנץ והגן האנגלי, מינכן מציעה עוד הרבה אתרים נחבאים מן העין שבהחלט שווה לבקר בהם. הנה כמה מקומות מחוץ למסלול המוכר, שבהם תוכלו לטייל בנחת, הרחק מהמוני התיירים:

כנסיית אסאם

הכנסיות המפורסמות ביותר במינכן הן כנסיית סן פטר וכנסיית גברתנו, אבל יש בעיר עוד הרבה כנסיות מרשימות והרבה פחות מתויירות, כמו כנסיית אסאם (Asamkirche), כנסייה בארוקית מרהיבה שהוקמה בשנים 1746-1733 ככנסייה הפרטית של האחים אגיד קווירין אסאם וקוסמס דמיאן אסאם, הראשון פסל והשני צייר (בסופו של דבר, אולצו השניים לפתוח את הכנסייה לקהל הרחב). על אף מידותיה הצנועות, מדובר באחד הדוגמאות הטובות ביותר לארכיטקטורת הבארוק, במידה רבה הודות לתחום עיסוקם של שני מקימיה. מבחוץ קשה להבחין שמדובר בכנסייה, שכן היא תחומה בין שני בנייני מגורים. מבפנים הכנסייה מעוצבת באופן מרשים ויוצא דופן, עם ציורי קיר מרהיבים, פסיפסים, פסלים מוזהבים ושימוש יוצא דופן באור, אשר ניתן להבחין בו בעיקר בשעות הבוקר.
כתובת: Sendlinger Str. 32

כנסיית אסאם, אחת הכנסיות הבארוקיות המרהיבות בעיר | צילום: Angelina Dimitrova / Shutterstock.com

כנסיית אסאם, אחת הכנסיות הבארוקיות המרהיבות בעיר | צילום: Angelina Dimitrova / Shutterstock.com

מוזיאון הציד והדיג  הגרמני

במינכן יש היצע מסחרר של מוזיאונים, כשלצד המוזיאונים הגדולים והחשובים יש הרבה מוזיאונים קטנים ואפילו ביזאריים. אחד מהם הוא מוזיאון הציד והדיג הגרמני (Deutsches Jagd und Fischereimuseum) השוכן במבנה מהמאה ה-13  ששימש בראשית דרכו ככנסייה. המוזיאון עצמו נפתח לראשונה ב-1938, במבנה אחר בעיר, בעקבות דרישת הציבור לפתוח מוזיאון כזה באזור שמתאפיין במסורת ארוכה של צייד. זמן קצר לאחר מכן, במלחמת העולם השנייה, נסגר המוזיאון ונפתח שוב במבנה הנוכחי רק ב-1966. האוסף במקום כולל פוחלצים של ראשי חיות שניצודו לצד אוסף מרשים של קרניים, והביקור במקום בהחלט לא מתאים לצמחונים. בשנות ה-80 האוסף התרחב והחל לכלול גם מוצגים שקשורים לדיג. אחת התצוגות הביזאריות במוזיאון היא תצוגה של מפלצות מיתיות דמיוניות שלפי האגדה שוכנות ביערות בוואריה. במוזיאון יצרו אוסף שמדמה את המפלצות האלה שמורכבות מראשי יונקים קטנים שניצודו, כמו שועלים, ביחד עם גוף וכנפיים של ציפורים, כשלאלה הוספו קרניים, ניבים ועוד.
כתובת: Neuhauser Str. 2

פסל בכניסה למוזיאון הגרמני לציד ולדיג | צילום: peizais / Shutterstock.com

פסל בכניסה למוזיאון הגרמני לציד ולדיג | צילום: peizais / Shutterstock.com

מוזיאון תפוחי האדמה

מוזיאון נוסף ולא שגרתי הוא מוזיאון תפוחי האדמה (Das Kartoffelmuseum), אשר בו שמונה תצוגות המוקדשות להיסטוריה של תפוחי האדמה, לשימושים שונים ולא צפויים של תפוחי האדמה ולא רק במטבח ויש גם תצוגה של עבודות אמנות שקשורות בתפוחי אדמה.
כתובת: Grafinger Strasse 2

ווסט פארק

אין תייר במינכן שמוותר על ביקור בגן האנגלי, הריאה הירוקה הגדולה בעיר. אבל אם אתם רוצים ליהנות מפיסה של טבע מבלי להתחכך עם ההמונים, כדאי להגיע לפארק המערבי (Westpark) שבדרום-מערב העיר. זהו פארק ציבורי רחב ידיים ובו אגם, גן ורדים מרשים עם למעלה מ-20 אלף ורדים, גנים אסייתיים – סיני, יפני ותאילנדי, אגמים ועוד. בקיץ מתקיימים על הבמה שבצד המערבי של הפארק מופעים מוזיקליים.
כתובת: Am Westpark 1

ריצת בוקר בווסטפארק

ריצת בוקר בווסטפארק

גלישת גלים בגן האנגלי

על אף מיקומה של מינכן  הרחק מן הים, חובבי הגלישה לא יתאכזבו פה. בגן האנגלי זורם נהר האיסבאך (Eisbach) המלאכותי, ובמורד הנהר יש גל מלאכותי בשם Eisbachwelle, בגובה מטר וברוחב 12 מטר, החביב על גולשי הגלים של העיר. הגלישה פה מתאימה לגולשים מנוסים בלבד, אבל מי שלא גולש יכול לבוא לפה ולצפות בהנאה בגולשים.

גלישת גלים באייסבאך בגן האנגלי | צילום: Viktoriia Adamchuk / Shutterstock.com

גלישת גלים באייסבאך בגן האנגלי | צילום: Viktoriia Adamchuk / Shutterstock.com

מרחצאות Müller'sche Volksbad’s

אתר Müller´sches Volksbad הוא מתחם שכולל בריכה ציבורית גדולה (וזולה במיוחד), מרחצאות בסגנון רומי וסאונה פינית, והכל בבניין מקסים בסגנון האר-נובו ששוכן על נהר האיסר ונבנה ב-1901. הכניסה, לסאונה, יש לדעת, היא בעירום, שכן במרבית הסאונות בגרמניה יש איסור על כניסה עם בגד ים.
כתובת: Rosenheimer Str. 1

אגם  שטרנברג

מי שרוצה לברוח מהמולת העיר אל הטבע שמסביב לא צריך להתאמץ יותר מדי. במרחק 25 ק"מ מדרום-מערב למינכן נמצא אגם שטרנברג (Starnberg), אגם המים המתוקים החמישי בגודלו בגרמניה. האגם זכה לפרסום כמקום שבו לודוויג השני מל בוואריה מצא את מותו, והוא גם הוזכר בפואמה של ט.ס. אליוט, ארץ הישימון. גם ללא קשר לתהילה לזה כה, מדובר במקום נהדר לרחוץ בו, לשוט או פשוט לטייל ברגל מסביב ולספוג את השלווה.

אגם שטרנברג הוא מקום נהדר לתפוס בו שלווה מהמולת העיר

אגם שטרנברג הוא מקום נהדר לתפוס בו שלווה מהמולת העיר

התמונה הפותחת: פגודה בגנים האסייתיים בווסטפארק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.