תפריט עמוד

הנדידה החלה: להקות חסידות ראשונות נצפו בשמי הארץ

אלפי חסידות חולפות בשמי הארץ, אות כי נדידת הסתיו החלה. עד תחילת החורף צפויות לחלוף בישראל יותר מחצי מיליארד ציפורים

הקיץ משתולל במלוא חומו ולחותו, אבל אם לשפוט על פי החסידות, הסתיו כבר בדרך. בימים האחרונים הופיעו בשמי הארץ להקות ראשונות, ובהן אלפי חסידות, שעושות את דרכן מאירופה לאפריקה. הדיווחים על נדידת החסידות מגיעים מתצפיתני מרכז הצפרות הישראלי, הפזורים בכ-15 תחנות ברחבי הארץ. התצפיות נעשות למטרות מחקר, אולם יש להן גם תפקיד חשוב במניעת התקלויות בין מטוסים וציפורים.

בעת נדידת הסתיו עוברות מעל ישראל כ-600 אלף חסידות, בעיקר באזורים המזרחיים של הארץ. בחודשים הקרובים אפשר יהיה להבחין גם בלהקות ענקיות של איות הצרעים, ולאחר מכן, בהדרגה, במאות מינים נוספים של ציפורים, בהן כ-30 מינים שונים של עופות דורסים וציפורי שיר. את נדידת הסתיו חותמים העגורים, שמגיעים לישראל לקראת אמצע דצמבר.

עד תחילת החורף צפויות לחלוף בשמי הארץ יותר מחצי מיליארד ציפורים. רוב הציפורים הנודדות מאירופה ומצפון-מערב אסיה אל אפריקה מעדיפות לעבור בדרך הבטוחה מעל לארצנו, במסדרון צר שרוחבו פחות ממאה ק"מ, שכן ממערב לישראל יש ים וממזרח לה אין די מקורות מים כדי להרוות את צימאונן במהלך המעוף הממושך.

על נדידות בולטות ברחבי העולם תוכלו לקרוא בכתבה הבאה:

נדידה למרחקים ארוכים
נדידה למרחקים ארוכים
עונת הנדידה מפורסמת בארצנו בזכות עשרות אלפי ציפורים החולפות כאן בדרכן דרומה. לכבוד חגיגת הטבע הזאת, שנמצאת בעיצומה, אנו מביאים מבחר נדידות בולטות בעולם


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.