תפריט עמוד

המספרים (המוזרים) מאחורי תעשיית התיירות

בכמה סבון משתמשים נופשים בכל העולם ובכמה קרם הגנה, כמה שתן יש בבריכות שחייה ומה אפשר לעשות עם כל ארמונות החול שילדי העולם בנו בחופשה - כמה עובדות משעשעות על תעשיית התיירות, מזווית קצת אחרת

כשאתם יוצאים חופשה סביר להניח שאתם לא חושבים על עצמכם כעל חלק מתעשיית התיירות העולמית, אבל עצם העובדה שיצאתם לסוף שבוע בקפריסין או לטיול בארצות הברית הופכת אתכם לחלק ממסה אדירה של אנשים שטסים במטוסים, רובצים על החופים וטובלים באמבט קצף במלון. אתר האינטרנט הבריטי travelmatch בדק את המספרים שמאחורי כל החופשות השנתיות בכל העולם. לא ברור איך בדיוק חִשבו חלק מהנתונים הבאים, אבל אין ספק שהתוצאות משעשעות למדי. הנה כמה עובדות, שכולן מתייחסות לשנת תיירות אחת:

תעשיית התיירות העולמית מספקת 99 מיליון מקומות עבודה, או במילים אחרות: 1.4 מכל 100 בני אדם עובד בתחום התיירות והנופש.

5.99 טריליון דולרים – זהו הסכום הכולל שבני האדם בכל העולם מוציאים בשנה אחת על חופשות וטיולים. בסכום הזה אפשר היה לקנות 1,331 נושאות מטוסים או 93 אלף טון זהב.

אורחים בבתי מלון ברחבי העולם משתמשים ב-445 מיליון ק"ג של סבון בשנה, משקל השווה לזה של 65 אלף פילים.

ילדים בחופשה משתמשים ב-58.8 מיליון מטר מעוקב של חול כדי לבנות ארמונות על שפת הים, כמות שהיתה יכולה למלא 57 גורדי שחקים בגובה של האמפייר סטייט בילדינג.

17 אחוז מאמריקאים שנשאלו הודו כי הם משתינים בבריכה. אם משתמשים בנתון הזה כמדד לשאר אוכלוסיית העולם, מתקבלת כמות שתן שהיתה יכולה למלא 19 בריכות אולימפיות.

כמות קרם ההגנה שהנופשים מורחים על עצמם מדי שנה מספיקה כדי למרוח את כל שטחה של מדינת לוקסמבורג בשכבה דקה אך אפקטיבית.

בכל שנה נותרים 237 מיליון כיסאות ריקים במטוסים. אם נצרף את כולם נקבל 522,026 מטוסי ג'מבו 747.


לקריאה נוספת:

למה כולם נוסעים לאותם המקומות
למה כולם נוסעים לאותם המקומות
גלי וולוצקי |
איור: אפרת בלוססקי
העולם הוא סופרמרקט של דימויים, וכולנו צרכנים: רוחניות זה הודו, רומנטיקה זה פריז, מוזיקה זה קובה. הקולנוע והספרות משפיעים על ההחלטה לאן לנסוע ועל הדרך שבה אנו חווים את המקום. אכן, התרבות היא סוכנות הנסיעות הגדולה ביותר


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.