תפריט עמוד

המלצות של מקומיים בערים אירופיות

לכל מי שתמיד חלם להרגיש כמו מקומי בעיר זרה, גם אם רק ליום או יומיים, יש לנו המלצות של מקומיים בכמה ערים באירופה. בית קפה קטן ונסתר, כיכר שלווה, בר עם הקוקטיילים הכי יצירתיים בעיר, גלריה לאמנות רחוב – הנה כמה מקומות שמקומיים בברלין, בריסל, ליסבון, ציריך וקופנהגן אוהבים והסכימו לחשוף בפנינו

כשנוחתים בחו"ל ומתמקמים ביעד עירוני, הכי כיף להרגיש שאתם חלק מנשמת העיר ומהלב שלה, ולא רק אורחים לרגע. במקום לשבת בבית קפה שמוזכר בכל המדריכים כ"דבר האמיתי" ולמעשה רגלו של מקומי לא דרכה בו כבר שנים, היכנסו לבית קפה שכונתי הומה. חפשו מסעדה מקומית עם אוכל יצירתי, במקום כזאת שמגישה "תפריט תיירים" עם תמונות של המנות – הרי לא הרחקתם לברלין, ליסבון או קופנהגן כדי לאכול שניצל עם צ'יפס או טוסט גבינה. שבו על ספסל בכיכר חבויה, שתו קוקטייל בבר שרק נפתח ושמו עובר מפה לאוזן, בקרו בגלריה שלא מופיעה במדריכי תיירים. בקיצור, הרגישו, ולו ליום או יומיים, ממש כמו מקומיים.

איך תעשו את זה?  כדי לעזור לכם להשתלב במרקם העירוני וליהנות מהמקומות שהמקומיים מכירים ואוהבים, ליקטנו כאן המלצות מתושבים של כמה ערים אירופאית. בנוסף, יש לנו עוד הצעות שייעזרו לכם להרגיש כמו מקומיים, תיהנו!

ברלין

כריסטיאן טנצלר, ראש מחלקת התקשורת בלשכת התיירות של ברלין, ממליץ:

פארק. קרויצברג הוא לא רק שם של השכונה הרב תרבותית המוכרת, זהו גם שמה של גבעה, שבראשה יש פארק קטן ומקסים – ויקטוריה פארק (Viktoriapark). במרכז הפארק יש אנדרטה למלך פרוסיה פרידריך וילהלם השלישי, ממנה נופל מפל במורד הגבעה. במקום הזה יש תצפית נפלאה על העיר. בשולי הגבעה יש גן בירה, Golgatha שמו, שבו אפשר לשתות ולאכול ובלילות אפילו לרקוד.
כתובת גן הבירה: Dudenstraße 40-64, ברלין

פארק ויקטוריה בקרויצברג, ברלין

פארק ויקטוריה בקרויצברג, ברלין | צילום: שטארסטוק

מוזיאון. עצירת חובה לכל חובב אמנות מודרנית. Berlinische Galerie ממוקם על הגבול בין השכונות מיטה וקרויצברג, במקום שבו עברה חומת ברלין. יצירות אמנות מ-1840 ועד העשור האחרון של המאה ה-20, עם דגש מיוחד על דאדא ואוונגרד במזרח אירופה. במוזיאון מוצגות גם תערוכות של אמנים ברלינאים יצירתיים במיוחד.
כתובת: Alte Jakobstraße 124-128, ברלין, אתר אינטרנט

Berlinische Galerie, עצירה מומלצת לחובבי אמנות מודרנית

Berlinische Galerie, עצירה מומלצת לכל חובב אמנות מודרנית | צילום: VisitBerlin, philip Koschel

בר, מסעדה ובריכה. בלב שכונת פרנצלאואר ברג התוססת נמצא בניין היסטורי מהמאה ה-19 ששימש כאתר מרחצאות. אחרי עשרות שנים שהיה נטוש, המבנה שופץ ושוחזר להפליא והפך לאחרונה למלון מהודר, Hotel Oderberger. גם אם אתם לא מתארחים בו, אל תחמיצו ביקור במסעדה-בר עם הריהוט האלגנטי והתקרות הגבוהות. המסעדה תיפתח לשירות מלא באוקטובר 2017, בינתיים אפשר ליהנות כאן מארוחות בוקר במהלך השבוע ובראנץ בשבתות וימי ראשון. הבר נפתח בשעה 17:00 ונסגר באחת אחרי חצות ומגיש תפריט מקיף של קוקטיילים ומשקאות אלכוהוליים מגוונים. מומלץ בחום לבקר גם בבריכה הפנימית המרהיבה, זכר למרחצאות שפעלו כאן.
כתובת: Oderberger Str. 57, ברלין. אתר אינטרנט

המרחצאות מתחילת המאה שעברה שופצו והפכו לבריכה של מלון אודרברגר

המרחצאות מהמאה ה-19 שופצו והפכו לבריכה של מלון אודרברגר | צילום באדיבות Hotel Oderberger

בריסל

גטאן פפר, אחראי על קשרי עיתונות בלשכת התיירות של בריסל, ממליץ:

בר. Le Tavernier הוא בר מלא אווירה עם חצר פנימית נחמדה, מקום החביב על סטודנטים. ממוקם באזור בית הקברות בשכונת איקסל הססגונית (cimetiere d'Ixelles), מקום בו גרים צעירים וסטודנטים רבים באוניברסיטה החופשית של בריסל הסמוכה. כשאתם פה, הזמינו את "הצוללת", בירה עם כוסית קטנה של ג'ניבר (סוג של ג'ין). בימי ראשון יש ג'ם סשן מוזיקלי.
כתובת: 445 Chaussée de Boondael, בריסל, אתר אינטרנט (בצרפתית)

החצר הפנימית של Le Tavernier, בר החביב על סטודנטים

החצר הפנימית של Le Tavernier, בר החביב על סטודנטים | צילומים באדיבות Le Tavernier

לפינוק מושלם, קפה עם הר של קצפת ב-Le Tavernier

לפינוק מושלם, קפה עם הר של קצפת ב-Le Tavernier

חנות תקליטים. זוכרים את הימים טרום הדיסקים ותוכנות המוזיקה? ב-Doctor vinyl הימים ההם עדיין כאן, ובגדול. האוס, טכנו, דיפ-האוס, כל מה שחשקה נפשכם וגם הרבה דברים שלא ידעתם שחשקתם לפני שנכנסתם לחנות המדליקה הזאת – ויניל זה שם המשחק כאן.
כתובת: Rue de la Grande Île 1, בריסל, אתר אינטרנט

הכי רחוק מוופל בלגי - מנה מסעדת Villa Singha בבריסל | צילום Villa Singha

הכי רחוק מוופל בלגי – מנה מסעדת Villa Singha בבריסל | צילום Villa Singha ©

מסעדה. מה אוכלים בבריסל? ממש לא רק ואפל בלגי… העיר המורכבת מלאומים שונים ומגוונים מציעה מסעדות אתניות לרוב. המסעדה התאילנדית הכי טובה, כך על פי גטאן, היא Villa Singha, עם אוכל טרי ומצוין וצוות ידידותי במיוחד. כתובת: Rue des Trois Ponts 22 Driebruggenstraat, בריסל. אתר אינטרנט

ציריך

דז'ה רוז, מכורה לטיולים ומייסדת האתר Girlfriend Guide Zurich, ממליצה:

קפה. Cafe New Zeland הוא בפירוש לא מקום היפסטרי למרות המיקום, ברחוב Langstrasse, פעם אזור האורות האדומים של ציריך והיום מעוז היספטרי מתחדש. את הקפה, מהטובים בעיר, אפשר ללוות במשהו קטן ליד – מתוק או מלוח, אבל אוכל הוא בהחלט לא העניין העיקרי.
כתובת: Langstrasse 120, אתר אינטרנט


מסעדה צמחונית.
קשה להאמין אבל המקום המודרני והמואר הזה פועל מאז 1898, מה שהופך אותו למסעדה הצמחונית הוותיקה ביותר באירופה. עם יותר מ-100 מנות שונות לבחירה במזנונים חמים וקרים – תבשילים, מאפים, סלטים, ממולאים, קינוחים ועוד- מסעדת Hiltl היא המקום הטוב ביותר בעיר לארוחות צהרים או ערב.
כתובת: Sihlstrasse 28, ציריך. אתר אינטרנט

פינה באחד המזנונים הצמחוניים הנרחבים של מסעדת הילטיל בציריך

פינה באחד המזנונים הצמחוניים הנרחבים של מסעדת הילטיל בציריך | צילום Hiltil ©

קניות. הנה משהו שלא חשבת שתקני במהלך השהות בציריך: בחנות 9Months תמצאי בגדים ואקססוריז שיעבירו אותך בסטייל ואלגנטיות מתחילת ההיריון ועד לסופה של השנה הראשונה של התינוק. לצד בגדי היריון יום יומיים, בגדים מחויטים ושמלות שמתאימות לשטיח האדום (עכשיו גם את תוכלי לצעוד בגאון כאחת מכוכבות הוליווד ההריוניות), מוכרים כאן גם בגדי ים, מוצרי קוסמטיקה, הלבשה תחתונה ובגדים, צעצועים ומתנות לתינוק החדש. לחנות יש סניפים בלוצרן ובברן, בירת שווייץ.
כתובת: Seefeldstrasse 175, ציריך. אתר אינטרנט

ביקור בציריך בהחלט יכול להסתיים עם בגד יפה להריון

ביקור בציריך בהחלט יכול להסתיים עם בגד יפה להריון | צילום: שאטרסטוק

ליסבון

קלודיה מרקס סנטוס, עיתונאית וחובבת אמנות מליסבון, ממליצה:

כיכר. למי שמחפש שלווה מההמולה העירונית, Jardim dos Coruchéus בשכונת אלבלדה היא כיכר-גינה נעימה, שבצידה  שבצדה האחד יש בניין ובו סדנאות של אמנים. לפעמים מקיימים כאן אירועים שכונתיים שונים או שאפשר לשמוע מופעי מוזיקה.

Jardim dos Coruchéus, גינה שכונתית שהתיירים לא מגיעים אליה

Jardim dos Coruchéus, גינה שכונתית שהתיירים לא מגיעים אליה | צילום באדיבות Jardim dos Coruchéus

מפגש שכנים ב-Jardim dos Coruchéus

מפגש שכנים ב-Jardim dos Coruchéus | הצילום באדיבות Jardim dos Coruchéus

גלריה. שכונת מרבילה (Marvila) הנושקת לנהר הטז'ו היא מקום מצוין למי שרוצה לשוטט בעיר הרחק מהמוני התיירים. אם אתם מתעניינים באמנות, זה המקום בשבילכם, עם הרבה גלריות שמציגות סוגים שונים של אמנות. מעניינת במיוחד היא גלריית אנדרדוגס (Galeria Underdogs) לאמנות רחוב. באזור תמצאו גם סדנאות של אמנים שונים – מוזיקאים, מעצבים ועוד.

כתובת אנדרדוגס: R. Fernando Palha 56.

שכונת Cais do Sodré, מבט מהנהר

שכונת Cais do Sodré, מבט מהנהר | צילום: שאטרסטוק

בית קפה. באזור המתחדש Cais do Sodré לצד הנהר, סמוך לכל המועדונים, תמצאו את קפה טאטי (Cafe Tati) הפתוח במשך היום, עם חלונות ענקיים שמכניסים המון אור, אוכל טוב ועיצוב מדליק. לפעמים יש פה ג'אם סשן של מוזיקאים מקומיים.
כתובת: R. Ribeira Nova 36, ליסבון

קופנהגן

פרניל מולר, מארגנת אירועים ובלוגרית מקופנהגן, ממליצה:

בר. קופנהגן מחולקת לשכונות שונות, שלכל אחת מהן יש קסם ומאפיינים משלה. האזור החביב עלי בעיר הוא נורברו (Nørrebro), כור היתוך של תרבויות שבא לידי ביטוי לא רק באנשים שתפגשו כאן אלא גם בחנויות, במסעדות ובברים. ארוחת ערב בשכונה תפגיש אתכם עם קהל דני צעיר ועדכני ותחסוך לכם הרבה כסף. אחרי האוכל קפצו לבר The Barking Dog שנמצא ברחוב קטן ונסתר. מגישים פה את הקוקטיילים הכי טובים בעיר, על בסיס אלכוהול משובח שבעלי המקום אוספים. לקוקטיילים בתפריט יש שמות מצחיקים ולכל אחד מוצמד סיפור מצחיק – מן הסתם לא תדעו מה הזמנתם עד שתקבלו את המשקה, אבל אין ספק שלא תתאכזבו. יש גם בירות ממבשלות בוטיק. פתוח משש בערב ועד אחרי חצות (בשישי ושבת עד שתיים לפנות בוקר).
כתובת: Sankt Hans Gade 19, קופנהגן. אתר אינטרנט

The Barking Dog. הקוקטיילים הכי טובים בקופנהגן

The Barking Dog. הקוקטיילים הכי טובים בקופנהגן | צילום: Rasmus Himmelstrup

מופעי מוזיקה חינמיים. שכונת כריסטיאניה מושכת תיירים רבים שבאים להתרשם מהאזור שהכריז על עצמו כעל "עיר חופשית" שלא חלים בה החוקים המקובלים ושהסחר בקנביס נעשה בה בגלוי. אבל אם אתם רוצים ליהנות מהרוח החופשית של השכונה, בלי להיות חלק מגדוד התיירים שמסתכלים על המקומיים מבחוץ, לכו ל- Café Nemoland.

Nemoland בשכונת כריסטיניה בקופנהגן

Nemoland בשכונת כריסטיניה בקופנהגן | צילום: Frank Zlatko Wuich

בסופי שבוע בקיץ תוכלו להאזין למופעי מוזיקה חינמיים ב-Nemoland

בסופי שבוע בקיץ תוכלו להאזין למופעי מוזיקה חינמיים ב-Nemoland | צילום: Frank Zlatko Wuich

בימי ראשון בקיץ מתקיימים כאן שני קונצרטים חינמיים באוויר הפתוח, המוזיקה יכולה להיות של יוצרים דנים עכשוויים או להקות שמנגנות להיטים משנות השמונים והתשעים. קנו בירה או משקה קל מהבר ושבו עם הצעירים המקומיים שגודשים את הדשא ואת הגבעה מעל בימת ההופעות. כשקרני השמש הצפוניות מלטפות אתכם, קשה לחשוב על תענוג גדול מזה.
כתובת: Fabriksområde 52, כריסטיאניה, דמנרק, אתר אינטרנט

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.