תפריט עמוד

המלפפונים לא אשמים, נבטים אחראים לזיהום בגרמניה

שר החקלאות הגרמני הודיע: מקורו של החיידק הקטלני אי-קולי הוא בנבטים מחווה בדרום גרמניה. המלפפונים הספרדיים הואשמו שלא בצדק

אחרי שהמלפפונים הורדו מן המדפים בגרמניה וחנויות הירקות התרוקנו מקונים, נמצא המקור האמיתי לזיהום שאחראי למותם של 25 מתושבי גרמניה ולמחלות חמורות אצל כמה אלפי אנשים. שר החקלאות הגרמני הודיע כי חיידק האי-קולי, העמיד בפני אנטיביוטיקה ואשר אחראי לתחלואה קשה ביותר, נמצא בנבטים שהגיעו מחווה בדרום גרמניה, ולא כפי שחשבו עד כה – במלפפונים שמוצאם בספרד. בהלת המלפפונים הגיעה לשיאה בתקופה האחרונה, כשמספר החולים והמתים המשיך לעלות, והאשמות קשות הוטחו כנגד חקלאים ספרדים על כי השקו, כביכול, את הגידולים שלהם במי ביוב נגועים בחיידק הקטלני. גם חקלאים הולנדים זכו בימים האחרונים לנזיפות מצד הגרמנים על שאינם עומדים בסטנדרטים הולמים.

אולם בסופו של דבר התברר כי מקור הזיהום הוא דווקא בחממות של חקלאי גרמני, שמגדל נבטים. שכניו, שמיהרו להתראיין לטלוויזיה המקומית, אמרו כי הוא קיבל בהפתעה מוחלטת את ההודעה שמקור הזיהום במשק שלו, שכן הוא אינו משתמש בדשן כלשהו בגידול הנבטים, אלא רק במים נקיים וטובים לשתייה. גם אם הסיבה המדויקת לפריצתו של הזיהום אינה עדיין, ברור כי תנאי הגידול בחממות – טמפרטורה גבוהה ותנאי לחות – זרזו את התפשטות החיידק הקטלני. טרם נמסר אלו צעדים יינקטו כעת בגרמניה בנוגע לשימוש בירקות חיים, אבל דבר אחד ברור – מישהו יצטרך להתנצל בפני החקלאים הספרדים, שסבלו נזקים כבדים כתוצאה מהשם הרע שיצא למלפפונים שלהם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.